Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus N550JK 360H mediaknoppenwerken niet

Pagina: 1
Acties:

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:04
Hoi mensen,

Nadat ik gisteren mijn systeem heb hersteld naar de fabrieksinstellingen, werken mijn media-keys niet meer. Daarmee bedoel ik dus de FN-knoppen op de pijltjestoetsen, die van previous, next, play/pause en stop.
Na flink wat gegoogle ben ik een beetje ten einde raad, omdat de meeste mensen OF het probleem hebben dat géén van de FN-keys het doet, OF het probleem hebben dat deze mediakeys alleen met Windows Media Player werken. Bij mij werken ze met niks meer.

Alle pijltjestoetsen, de FN-knop zelf, en verder alle FN-toetsencombinaties werken gewoon, dus het lijkt me niet aan de hardware te liggen.

De ATK-driver van Asus opnieuw installeren schijnt ook niks te helpen.

Iemand suggesties?

• Dennis de Vries
bump

• Dennis de Vries
bump

• Dennis de Vries
Nog steeds geen oplossing gevonden, CoolBlue blijft zeggen dat het een softwareprobleem is - waar ik ook vrij zeker van ben - en verder dan dat komen ze ook niet echt, helaas.

Iemand?

• Dennis de Vries
....bump

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:25
Je zult wat meer informatie moeten geven. Welke merk laptop is het, welke typenummer, enzovoorts.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

MaZeLe schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:50:
Je zult wat meer informatie moeten geven. Welke merk laptop is het, welke typenummer, enzovoorts.
Een Asus N550JK, dat leek me wel duidelijk?

Wat googlen geeft dit, waar enkele mogelijke oplossingen staan: https://community.spotify...edia-Keys-Fix/ba-p/590494

Dus, die "Windows Media Player Network Sharing Service" uitschakelen en "Human Interface Device Access" op Automatisch zetten en starten. Kan geen kwaad om eens te proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 29-12-2014 17:55 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Dennis de Vries
Bedankt voor het meedenken Maarten, beide dingen geprobeerd maar helaas verandert het niks. Niet voor Windows Media Player en niet voor Spotify.

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-11 21:34
Hier heb je de Asus instantkey utility voor nodig kan hier gevonden worden:
Onder het kopje utilities http://www.asus.com/nl/No...N550JK/HelpDesk_Download/

[ Voor 8% gewijzigd door lani100 op 30-12-2014 16:07 ]

• Dennis de Vries
Zeker weten? In dat programma zelf zie ik niks terug over de media-knoppen. het verandert alleen het gedrag van de knop helemaal links boven in mijn toetsenbord. Het verandert dan ook niks aan mijn probleem, toch bedankt voor het meedenken!

Ondertussen heb ik ook contact met de support van Asus zelf, helaas kom ik daar ook niet veel verder mee.

Zijn oplossingen waren de ATK-driver opnieuw installeren, Smart Gesture opnieuw installeren, en een KB filter installeren. Geen van de drie helpt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis de Vries op 30-12-2014 17:31 ]

• Dennis de Vries
Bump, Asus support is - voor nu - gestopt met reageren. Zijn er hier nog mensen met ideeën?

• Dennis de Vries
bump.

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-11 12:25
Ik zie bij de downloads 'ASUS InstantKey Utility ', is dat wat? En zoals eerder genoemd 'ATKACPI driver and hotkey-related utilities'. Beide nogmaals deinstalleren en installeren? Na het deinstalleren de pc opnieuw starten en kijken of alle mappen ook verdwenen zijn. En als je vertrouwd in het register bent probeer daar nog wat achter gelaten sleutels te verwijderen. Hopelijk creëer je hiermee een schoon en werkende installatie. Anders kan ik alleen nog een image restore verzinnen :-( .

Hopelijk gaat het lukken!

• Dennis de Vries
Thanks voor het meedenken weer, maar deze dingen heb ik al meerdere malen geprobeerd, óók met het register.

Inmiddels heeft Asus support gezegd dat ze het verder ook niet weten, en dat het enige wat ze nog voor me willen doen de laptop terugnemen voor reparatie is. Dat ga ik dus mooi niet doen, omdat het geen hardwarefout kan zijn volgens mij. Daarnaast heb ik mijn laptop elke dag nodig voor mijn studie.

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-11 12:25
Hmm, misschien een 'tussenoplossing': Is het voor jou mogelijk een laptop hdd of een ssd te lenen die je even in kunt bouwen? Zet daar Win 8 en of 7 erop en kijk of het daar wel gaat werken. Of een image kopie van je schijf maken naar en ander en daar image restore uitvoeren? En een bios reset/ update? Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door sdanny op 10-01-2015 12:17 ]

• Dennis de Vries
Zal die dingen in de loop van de week eens proberen, bedankt voor de tips. Lijkt me stug dat het zal helpen, maar proberen kan nooit kwaad!
Pagina: 1