Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hacker ING-bank krijgt achttien maanden

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ligt het aan mij, of loopt onderstaande zin niet lekker? Kan niet echt uitleggen waarom, maar ik vind hem nogal raar zo.

Dat deed hij door 'naam-nummer controle', een systeem van de ING Bank waarbij de bank bij een overschrijving checkt of de naam van de begunstigde overeenkomt met het rekeningnummer om zo foutieve overschrijvingen te voorkomen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het gebruik van "door" laat je denken dat de hoofdzin na de bijzin nog verdergaat, terwijl dat blijkbaar niet zo is. Dat komt omdat "door" ook gebruikt kan worden om een zit te maken als "Dat deed hij door 'naam-nummer controle' ... te misbruiken." Ik zou "door" vervangen door "door middel van" of "met"/"middels" omdat die woorden niet de suggestie kunnen wekken dat de hoofdzin nog verder gaat na de bijzin.

[ Voor 38% gewijzigd door NMe op 11-12-2014 15:02 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• corset
Dank, dat is het ja :) Ik dacht dat ik gek werd ><

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• corset
Nog even inhakend, wat voor rare zin is:

waarmee hij onder meer een BlackBerry Torch 9800 en iPhone 4 kocht.

Sorry, maar het voegt totaal niets toe aan het bericht, lokt alleen maar reacties uit, en komt een beetje raar over.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
[quoteLigt het aan mij, of loopt onderstaande zin niet lekker? Kan niet echt uitleggen waarom, maar ik vind hem nogal raar zo.[/quote]

Dank, nooit aan gedacht dat het verwarrend kon zijn. Heb 'door' vervangen door 'via' :)
Nog even inhakend, wat voor rare zin is:

waarmee hij onder meer een BlackBerry Torch 9800 en iPhone 4 kocht.

Sorry, maar het voegt totaal niets toe aan het bericht, lokt alleen maar reacties uit, en komt een beetje raar over.
Het voegt imho wel degelijk wat toe. Hij kocht spullen met die gestolen gegevens en hij maakt er dus misbruik van. Het is een van de strafbare feiten waarvoor hij zijn straf kreeg.

Ik zie bovendien de reacties niet waar jij naar verwijst. Die telefoons staan genoemd in 5 reacties onder het bericht :)

• corset
Wat ik meer bedoel, is wat voegt het toe om het type toestel te noemen behalve het idee "iedereen wil zo graag een Apple dat ze ervoor stelen" :p

En inderdaad, reacties vallen mee. Had de Android/Apple fanboy brigade al verwacht eigenlijk :)

Pagina: 1