• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Beste mede tweakers,

Voor een afstudeerproject van de HAN voor de opleiding Sociaal pedagogische hulpverlening heeft ons afstudeergroepje een innovatief product voor binnen een organisatie bedacht. Echter welke technische mogelijkheden er zijn is ons niet helemaal bekend. Ik zou dan ook graag wat ideeën en feedback krijgen. Daarnaast wat antwoorden of sommige keuzes goed of überhaupt mogelijk zijn.

Een deel van ons innovatieve product is een (zo groot mogelijk) Touch screen met een dag planning erop. Er zal geen zware software op gedraaid worden, mogelijk alleen een agenda (waarschijnlijk Pocket Informant)

Echter we lopen tegen een aantal eisen/beperkingen op. Zo moet het een Android aangestuurd apparaat zijn. Er moet WiFi op zitten en hij moet aan de muur kunnen hangen. Het moet niet al te duur worden.

De twee opties waar wij uiteindelijk op zijn uitgekomen zijn;
- Een HP slate 21 (Pro); ideaal voor onze situatie, alleen hadden we het scherm graag groter gezien.
- Een los Touch screen, met een Android PC USB stick. Bijvoorbeeld een Dell Professional P2714T Zwart

Mijn vraag is of zo’n Touch screen goed samen werkt met een Android PC op een stick, en welke raden jullie dan aan? En hebben jullie andere ideeën die binnen het eisenpakket vallen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik ben door de de zin
Voor een afstudeerproject
geneigd het topic te sluiten. Tweakers is immers geen huiswerkcentrale...

Ook is de post vrij vaag. "Innovatief product", "organisatie", "zware software" enz. Budget? Ik krijg een beetje het idee dat jullie hopen dat het met deze thread allemaal wordt opgelost. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

• Plurk.
Het is maar een onderdeel van ons afstudeerproject. Zoals je kan zien gaat het om een hulpverleningsopleiding, niet over ICT. We hebben al heel veel opties overwogen en afgewezen. Het gaat om de laatste puntjes op de i. Het innovatief product en de andere dingen die je noemt wilde ik alleen als verduidelijking aangeven en ik heb aan het eind twee hele specifieke vragen. De laatste was alleen om dat wij als groepje van drie personen ook niet alle kennis in huis hebben en we misschien iets heel simpels over het hoofd hebben gezien. We zijn hier al vanaf begin september mee bezig, incl. onderzoek, dus nee, je zit niet mijn huiswerk te maken.

Het budget staat niet geheel vast, het zal rond de aangedragen opties liggen.

Aangezien ik zelf best wat kennis heb van PC's en al tig jaar op tweakers kom, maar geen kennis van deze specifieke vragen heb dacht ik dat ik deze vragen hier wel thuis hoorden. Mocht dit niet zo zijn kan het topic gesloten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Plurk. op 11-12-2014 14:19 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Zover ik weet zijn er schermen met touchscreen en Android, zoals de HP Slate en deze Acer, maar groter dan 21,5" bestaan ze volgens mij niet.

Ik heb geen idee of je zo'n stickie werkend krijgt met een touchscreen, maar (vanwege drivers) ben ik bang van niet.

Edit: die Acer staat bij monitoren, maar is wel dergelijk een Android-PC :)

[ Voor 10% gewijzigd door MK_ op 11-12-2014 14:42 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Waarom moet het os specifiek Android zijn?
Je kan ook een emulator (genymotion) gebruiken en dit op een windows of linux pc draaien (raspberry pi kan misschien ook moet je ff onderzoeken dat lukt wel als je een HBO opleiding doet).

Ik denk dat het probleem met alternatieve OS'en is zoals hierboven staat dat hier geen drivers voor zijn.
Voor windows over het algemeen wel, heb ooit genymotion icm een acer en hp touchscreen gebruikt, de hp werkte naar mijn mening wel beter.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Als je niet weet wat de technische mogelijkheden zijn op de markt, hoe komen de eisen/beperkingen dan tot stand? Voordat je overgaat op de technische specificaties moeten de functionele eisen helder zijn. Dat mist nu in je betoog. Anders kan je ook niet overgaan tot de keuze van een (technische) oplossing als je niet weet waar je die aan moet toetsen.

Als je niet van plan bent je product nader toe te lichten dan is een dergelijke discussie op het forum ook niet zinvol. Kennisdeling is geen éénrichtingsverkeer.

Ik verplaats het topic nu naar OH en ik raad je aan om het voortraject beter toe te lichten. Dat is naar mijn mening ook van groter belang voor je opdracht dan zo snel mogelijk toewerken naar een concrete oplossing.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

27" AIO met touch bestaat ook. Bijv http://nl.msi.com/product/aio/AE270G.html#hero-overview
MSI heeft een hele serie van die dingen, met en zonder touch en met diverse specs. Dus in dat opzicht zit er vast wat zinnigs bij.

Of dat voldoet voor je project? Geen idee, want je noemt dat het Android aangestuurd moet worden, maar wil dat ook zeggen dat er Android als OS op moet draaien?

• Plurk.
Bolletje schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:08:
Als je niet weet wat de technische mogelijkheden zijn op de markt, hoe komen de eisen/beperkingen dan tot stand? Voordat je overgaat op de technische specificaties moeten de functionele eisen helder zijn. Dat mist nu in je betoog. Anders kan je ook niet overgaan tot de keuze van een (technische) oplossing als je niet weet waar je die aan moet toetsen.
De eisen komen tot stand door de wensen van de instelling, de mogelijkheden binnen hun ICT afdeling (waar we volgende week een afspraak hebben om alles door te nemen), onze wensen en de mogelijkheden die wij al hebben onderzocht.

Android komt vanuit de instelling, alles gaat over op android, hun smartphones en tablets, en dit moet er naadloos op aansluiten. Ook wil de ICT een op android gebaseerd apparaat gaan ondersteunen. Let wel, ik weet best wel wat over de huidige technologie, alleen niet alles. Zo weet ik dus niet (nu mogelijk wel na de reactie van MK1998NL) dat een op android gebaseerde usb PC mogelijk niet werkt op en met een touchscreen, ik kon dit niet makkelijk vinden. Natuurlijk hebben we criteria waar het product aan moet voldoen, maar die zijn heel ruim en we zijn nu aan het specificeren. Het gaat om een zorginstelling waar de medewerkers vooral makkelijk gebruik moeten kunnen maken van een product.

Volgens mij zijn de functionele eisen helder. Het moet een Touch screen worden waar Pocket Informant op komt te draaien. Deze zal via WiFi moeten kunnen synchroniseren met een online agenda (waarschijnlijk Google Agenda). Dat is waar we tot nu toe zijn beland.

Tja, en het voortraject toelichten zal vooral in mijn scriptie gebeuren, alleen al voor het onderzoeksgedeelte bevat dit al tig pagina's. Wat ik hier kom halen is inderdaad het concrete laatste praktische gedeelte. Het blijft een sociale pedagogische hulpverleners opleiding en geen ICT. Aan de reden waarom dit er moet komen hebben jullie niet veel, dat is meer een cliënt/team wens/probleem en heeft verder niets te maken met dit stukje van ons product.
TERW_DAN schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:17:
27" AIO met touch bestaat ook. Bijv http://nl.msi.com/product/aio/AE270G.html#hero-overview
MSI heeft een hele serie van die dingen, met en zonder touch en met diverse specs. Dus in dat opzicht zit er vast wat zinnigs bij.

Of dat voldoet voor je project? Geen idee, want je noemt dat het Android aangestuurd moet worden, maar wil dat ook zeggen dat er Android als OS op moet draaien?
Kun je android apps zoals Pocket informant dan ook op een of andere wijze op windows draaien? PI heeft helaas (nog) geen windows app. En thanks voor die Acer link, die had ik nog niet gevonden (al ben ik geen fan van Acer).
redbullet schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:56:
Waarom moet het os specifiek Android zijn?
Je kan ook een emulator (genymotion) gebruiken en dit op een windows of linux pc draaien (raspberry pi kan misschien ook moet je ff onderzoeken dat lukt wel als je een HBO opleiding doet).

Ik denk dat het probleem met alternatieve OS'en is zoals hierboven staat dat hier geen drivers voor zijn.
Voor windows over het algemeen wel, heb ooit genymotion icm een acer en hp touchscreen gebruikt, de hp werkte naar mijn mening wel beter.
Ik denk dat dit te ingewikkeld wordt. Het moet simpel te onderhouden zijn en het moet gewoon werken zonder al te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Plurk. schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:21:

Kun je android apps zoals Pocket informant dan ook op een of andere wijze op windows draaien? PI heeft helaas (nog) geen windows app. En thanks voor die Acer link, die had ik nog niet gevonden (al ben ik geen fan van Acer).
..
..
Ik denk dat dit te ingewikkeld wordt. Het moet simpel te onderhouden zijn en het moet gewoon werken zonder al te veel gedoe.
juist dan lees je ff wat ik al heb voorgekoud genymotion etc, *knip* niet op de man

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 12-12-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
redbullet schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:47:
[...]

juist dan lees je ff wat ik al heb voorgekoud genymotion etc, [mbr]*knip* niet op de man[/mbr]
Ik ga me dan toch nog even verdiepen in die genymotion. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Technisch is het mogelijk om iedere tv om te toveren in een touch screen tv.
Qua formaat zit er dus geen berperking aan je eisen. Of je een USB Android Stick er werkend op krijgt, durf ik zo niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MK1998NL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:40:
Zover ik weet zijn er schermen met touchscreen en Android, zoals de HP Slate en deze Acer, maar groter dan 21,5" bestaan ze volgens mij niet.

Ik heb geen idee of je zo'n stickie werkend krijgt met een touchscreen, maar (vanwege drivers) ben ik bang van niet.
In principe heeft Android een best prima HIDsupport, daar een goede touchdriver voor installeren moet op zich te doen zijn, mits je natuurlijk toegang hebt tot je volledige OS. Maar gezien het hier om een innovatief product gaat lijkt me dat dit soort aanpassingen natuurlijk erg eenvoudig te realiseren zijn.
Plurk. schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:21:
[...]

De eisen komen tot stand door de wensen van de instelling, de mogelijkheden binnen hun ICT afdeling (waar we volgende week een afspraak hebben om alles door te nemen), onze wensen en de mogelijkheden die wij al hebben onderzocht.

Android komt vanuit de instelling, alles gaat over op android, hun smartphones en tablets, en dit moet er naadloos op aansluiten. Ook wil de ICT een op android gebaseerd apparaat gaan ondersteunen. Let wel, ik weet best wel wat over de huidige technologie, alleen niet alles. Zo weet ik dus niet (nu mogelijk wel na de reactie van MK1998NL) dat een op android gebaseerde usb PC mogelijk niet werkt op en met een touchscreen, ik kon dit niet makkelijk vinden. Natuurlijk hebben we criteria waar het product aan moet voldoen, maar die zijn heel ruim en we zijn nu aan het specificeren. Het gaat om een zorginstelling waar de medewerkers vooral makkelijk gebruik moeten kunnen maken van een product.

Volgens mij zijn de functionele eisen helder. Het moet een Touch screen worden waar Pocket Informant op komt te draaien. Deze zal via WiFi moeten kunnen synchroniseren met een online agenda (waarschijnlijk Google Agenda). Dat is waar we tot nu toe zijn beland.
Hoe hard is die eis van Android? Een OS supporten is leuk, maar het is imho een totaal verkeerde aanpak voor al dit soort zaken.

Waarom niet gaan voor een compleet OS onafhankelijke oplossing? Maak alles webbased. Dan kun je met ieder device van de afgelopen 10 jaar ofzo gebruik maken van die app, zit je niet aan beperkingen vast die een OS met zich meebrengt, ben je niet afhankelijk van apparaten die toevallig aan je eisen voldoen (groot touchscreen met android bijv).
Kun je android apps zoals Pocket informant dan ook op een of andere wijze op windows draaien? PI heeft helaas (nog) geen windows app.
Met emulators zul je dan moeten gaan werken. niet ideaal, maar misschien dat het een mogelijkheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
TERW_DAN schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:05:
[...]

Waarom niet gaan voor een compleet OS onafhankelijke oplossing? Maak alles webbased. Dan kun je met ieder device van de afgelopen 10 jaar ofzo gebruik maken van die app, zit je niet aan beperkingen vast die een OS met zich meebrengt, ben je niet afhankelijk van apparaten die toevallig aan je eisen voldoen (groot touchscreen met android bijv).
Hebben we overwogen. Komende dinsdag hebben we een afspraak met de ICT, dan gaan we nogmaals kijken wat de instelling hier van vindt. Het blijft lastig omdat het met de privacywetgeving te maken heeft. Cliëntgegevens moeten zorgvuldig beschermd worden en hier gaat de ICT over. Het allereerste idee was om het webbased te doen, maar het moet simpel blijven en eenvoudig te realiseren zijn. Ik en mijn twee studiegenoten hebben hier niet zo veel verstand van dus zijn we afhankelijk van de ICT afdeling, en die hebben weer beperkte tijd. Het product (waarvan dit gedeelte een klein stukje is) moet 13 januari af zijn.

Maar we nemen het mee naar de afspraak met de ontwikkeling en ICT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Plurk. schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:31:
Het blijft lastig omdat het met de privacywetgeving te maken heeft. Cliëntgegevens moeten zorgvuldig beschermd worden en hier gaat de ICT over.
Het maakt dan in principe niet zo heel veel uit of je dat nu doet via een website of een app, je hebt nog steeds te maken met gegevens die je van server naar client transporteert en andersom.
Het allereerste idee was om het webbased te doen, maar het moet simpel blijven en eenvoudig te realiseren zijn. Ik en mijn twee studiegenoten hebben hier niet zo veel verstand van dus zijn we afhankelijk van de ICT afdeling, en die hebben weer beperkte tijd. Het product (waarvan dit gedeelte een klein stukje is) moet 13 januari af zijn.
Maar we nemen het mee naar de afspraak met de ontwikkeling en ICT!
Mjah, met zo'n beperkte tijd dan zou ik inderdaad voor een kant en klaar oplossing gaan. Je kunt nooit een fatsoenlijke webapp bouwen in een paar dagen tijd, als je ook nog rekening moet houden met beveiliging.
Pagina: 1