Toon posts:

LVDS naar HDMI converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben bezig met voorbereidend 'onderzoek' naar mijn auto-project (mijn auto: BMW 3 met iDrive [Business Navigation uitvoering uit 2007]).

Het systeem in mijn auto voedt de LCD-display met voeding + LVDS signaal.
Ik ga er nu even vanuit dat dit LVDS signaal vrij standaard zal zijn.

Ik wil mijn eigen development board (met wellicht Android) op het display aansluiten, MAAR wel in staat zijn om (als het moet) het oorspronkelijke beeld materiaal te laten zien (ivm BMW iDrive).
Overbodige info: ik ga ook ODB2 + CAN-bus van de auto gebruiken voor interessante info op display, alsmede navigatie (vandaar ook de keuze van Android ivm aanwezige navigatie apps).

Omdat het display zelf van vrij lage resolutie is, lijkt het mij logisch om het display sowieso te vervangen.
En dan een te kiezen met HDMI input (dit omdat veel development boards wel HDMI uitgang hebben).

Mijn punt nu is:
Hoe ga ik om met het oorspronkelijk LCD signaal (LVDS) omdat ik deze ten alle tijden wil kunnen laten zien?
Ik denk zelf dat meest handige is om een LVDS -> HDMI converter ertussen te zetten. Dit omdat je ook makkelijk tussen HDMI bronnen kunt schakelen.
Eventueel is zelfs LVDS->RGB een optie (zodat ik dit als een input op de board kan gebruiken... net zoals e.g. een DVD speler aansluiten)

Alleen kan ik deze dingen niet echt vinden. Wel de andere kant op: HDMI-> LVDS, maar die route lijkt mij onlogischer.
Hebben jullie hier wat ideeën over en welke producten ik zou kunnen gebruiken?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik zou verwachten dat lvds->hdmi redelijk zeldzaam is.
Zit er in het i-drive systeem niet gewoon een "normaal" videosignaal dat je kan aftappen voor de ?->lvds conversie?