kleine gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• shortzzz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral games spelen thuis, maar ook meenemen naar vrienden en lan partys.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk dat ik toch nog degelijke graphics heb (1080p in high of medium) en alles kan spelen(vooral planetside 2).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]De kingston ssd 240gb en de msi r9 270x itx heb ik al.[/ i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
vooral wifi op het moederbord lijkt mij belangrijk zal in de case geen plaats hebben om een extra pci kaartje te plaatsen.
Hier mijn voorlopige build ben alleen bang dat de cpu koeler te groot zal zijn voor om mijn grafische kaart slot niet te bedekken maar vind op het web jammergenoeg niet veel info terug.
Waarschijnlijk zal ik achteraf nog iets van led verlichting plaatsen maar wacht liever tot alles samenzit om daar een beslissing over te maken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen merkvoorkeuren voor moederbord maar liefst wel een platte cpu koeler.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat alles in de case koel genoeg blijft om niet voor problemen te zorgen lijkt mij de grootste zorg maar heb mijn zinnen gezet op deze case(raijintek metis windowed).

Ga je overklokken?
nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 109,-€ 109,-
1ASRock H81M-ITX/WiFi€ 71,-€ 71,-
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX€ 163,50€ 163,50
1Raijintek Metis Zilver Window€ 46,50€ 46,50
1Raijintek Pallas€ 36,-€ 36,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,50€ 63,50
1EVGA 430W 80 Plus€ 37,50€ 37,50
1Kingston SSDNow V300 240GB€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 615,50

[ Voor 68% gewijzigd door shortzzz op 11-12-2014 12:34 . Reden: foutje met rml code ]

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
Bij dit moederbord zit Ethernet ingebouwd dus je kunt ook gewoon je internetkabel erin steken.

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:19
Als het kan zou ik zeker voor wen i5 4460 gaan. En misschien is waterkoeling een optie voor de cpu zoals deze? Ga tevens voor een modulaire psu zoals de seasonic m12II. zodat je geen massa's aan draden in kast terug vind. want dat zorgt zoiezo voor een slechte airflow.

[ Voor 78% gewijzigd door loki504 op 11-12-2014 12:59 ]

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
een i5 inderdaad en een crucial mx100 ssd

verder zou ik kijken hoe de kast leverbaar is bij casekings.de

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Haswell i3 staan niet bekend om hun geweldige prijs/prestatieverhouding. Als het -zoals je aangeeft- allemaal zo goedkoop mogelijk moet, zou je ook kunnen kijken maar een G3258 en kijken hoe je favoriete games zich daaronder houden. Zijn ook goed over te klokken. Mocht het nog steeds niets zijn kun je altijd een i5 erin stoppen.

Zelfde geldt eigenlijk voor RAM. Met 4GB zou je zomaar een heel eind kunnen komen. Kan altijd een reepje bij.

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03 12:43
Persoonlijk lijkt me dit een veel betere build (klopt net ietsje duurder) maar je krijgt er ook veel kwaliteit voor terug (en snelheid)
De fans kan je beter uit je build halen, je gaat veel meer stilte creeeren dmv een cpu koeler en hij is ook nog eens goedkoper :)
Weet je wel zeker dat je deze case wil? heb je uitgezocht hoe het zit met koeling en geluid? deze case lijkt er veel op en biedt waarschijnlijk betere koeling prestaties
pricewatch: BitFenix Prodigy M Wit
Modulaire voeding in een kleine case is altijd zeer handig bespaart veel geknoei
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1ASRock B85M Pro4€ 57,60€ 57,60
1Raijintek Metis Zilver Window€ 46,50€ 46,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,95

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-03 19:01

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hoeveel wil je maximaal betalen voor je nieuwe computer?

Review QNAP TS-230 NAS

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is een zbox en 760 of alienware alpha niets voor je? (moet je wel je gpu verkopen)
Geen super high-end prestaties (wel beter dan X1 en PS4) en hypermobiel.
(ikzelf vind mijn sugo 5b en Node 304 te groot voor mobiel gebruik om mee te nemen naar mijn vrienden voor een avondje. Een zbox of alpha heeft het formaat van een pak melk en is daar wel geschikt voor.)

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

eL_Jay schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:48:
Is een zbox en 760 of alienware alpha niets voor je? (moet je wel je gpu verkopen)
Geen super high-end prestaties (wel beter dan X1 en PS4) en hypermobiel.
(ikzelf vind mijn sugo 5b en Node 304 te groot voor mobiel gebruik om mee te nemen naar mijn vrienden voor een avondje. Een zbox of alpha heeft het formaat van een pak melk en is daar wel geschikt voor.)
Kant-en-klare systemen zijn altijd een stuk duurder dan de prijs van de onderdelen. (Kan zo €50 tot €100 schelen.) Daarom adviseren we hier ook setups die je vervolgens zelf in elkaar zet, dus géén kant-en-klare systemen.

¯\_(ツ)_/¯

• shortzzz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb nu in mijn huidige pc een g3258 zitten maar de prestaties liggen toch een stuk onder de i3 die ik in gedachten had (nzxt 340 source case, phanteks met 2 120mm ventilatoren op gigabyte z97x-gaming3. sry met gsm anders had ik snel even link gezet) 4.4ghz op 1.3 met 75°c bij een uurtje prime95, verwacht in deze kleine case dat ik hiermee temperatuurproblemen ga krijgen. Ook het feit dat dragon age origins niet werkt erop.
De i5 interesseert mij wel maar dacht dat i3 voldoende ging zijn voor alle games, deze neem ik zeker in overweging.
Het moederbord moet zeker over wifi beschikken en ik geef eigenlijk voorkeur aan een platte koeler ipv een toren voor de looks :-p.
Voor de voeding had ik eigenlijk een xigmatek maverick s 500w in gedachten maar deze stond niet in de pricewatch, hij is iets korter en semi modulair wel met een molex naar sata verloop kabeltje want anders ga ik aansluitproblemen krijgen zoals ik het op de fotos zie.
Ik ben idd van plan om te bestellen via casekings, heb er al enkele goede ervaringen mee.
De ssd heb ik al uit een oude laptop dus een nieuwe zou ik er toch niet inzetten, ten hoogste een 2,5inch hdd voor wat meer ruimte als het nodig is.
Mijn grootst probleem lijkt me een gepaste platte koeler vinden voor de cpu die er goed uitziet en nergens in de weg zit (gpu sleuf, ram en ook voor de casefan die heel dicht tegen het moederbord zal zitten).
De prijs wil ik zo laag mogelijk houden dus voor alles wat ik nog nodig heb(ssd en gpu dus niet meegeteld)450-500 euro of minder.
Pagina: 1