In het LANCITY modem zitten een paar chipjes.... wat je moet doen is het chipje met het serienummer erop eruit snijden (vierkant, zitten veel aansluitingen op, het is diegene met het nummer erop, in hexadecimaal). In deze chip zit de limiet gebakken (geflashed, kan vanaf afstand geupdate worden), en zonder deze chip zal het modem op volledige snelheid staan, wat namelijk de DEFAULT instelling is.
Vervolgens moet je alle overgebleven contact punten aan elkaar solderen, te beginnen met het contactpunt rechtsboven (modem met de voorkant naar je toe) en vervolgens het contactpunt rechts hiervan doorverbinden met een dun draadje. Doe dit voor alle punten, anders gaat het niet werken. Op deze wijze wordt het modem "gefoold" dat de chip er nog is, er loopt immmers stroom tussen alle punten. Je dient hiervoor een HELE FIJNE soldeerbout voor te hebben, en bij voorkeur ervaring met elektronica.
Wees niet bang voor beschadigingen enzo, dit gaat 99,9% gegarandeerd werken... Tenzij je ergens sluiting maakt tijdens het solderen. Het enige probleem wat je kan hebben is dat wanneer Chello besluit de modems te updaten dat jij niet geupdate kan worden.... ik denk dat je op dat moment het modem moet inleveren als zijnde "kapot", waarna je achteraf weer dezelfde procedure moet uitvoeren.
Die chip moet eruit.... en post je bevindingen hier!

Als je niet zeker weer welke chip ik bedoel post dan een foto van het het chipbordje, dan wijs ik de chip even aan. Het is al een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb namelijk.....
P.S. Deze informatie is "as is" en er kunnen geen enkele rechten aan ontleend worden, noch kan de verantwoordelijkheid van falen bij de auteur gelegd worden.... met andere woorden: if you fuck up, don't come to me!