Game PC ~800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Eymen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-02 15:22
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem dat ik puur en alleen voor gamen kan gebruiken. Ik heb thuis nog een ander systeem staan voor normaal gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de ~800 euro kwijt zijn. Een euro of 100 er boven is ook geen ramp. Goedkoper is natuurlijk altijd mooi.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet specifiek, ik heb nog een harde schijf liggen van 2TB dus een harde schijf is niet nodig.

Update: Ik heb ook goede (betaalbare) randapparatuur nodig voor de PC, dit mag buiten het budget van de 800 euro voor de PC zelf gerekend worden. Ik heb alles nodig (keyboard/muis/speakers/headset) de speakers hoeven niet high end te zijn maar voor de headset wil ik het liefst wel een 7.1 headset die goed betaalbaar is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een beetje rondgezocht en kwam op onderstaande onderdelen uit. Dit gaat de eerste PC worden die ik zelf wil gaan bouwen dus brand me niet te hard af als ik totaal de verkeerde spullen kies. Ik sta uiteraard open voor aanpassingen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 209,-€ 209,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 91,50€ 91,50
1Seasonic S12G 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX100 512GB€ 185,97€ 185,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,32

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-

Ga je overklokken?
-

[ Voor 4% gewijzigd door Eymen op 11-12-2014 12:30 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Je gaat niet overklokken, dus kan je prima een goedkopere processor nemen, pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed maar eigenlijk net zo goed een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed, het verschil in games merk je niet.

Rest is prima uitgekozen mijns inziens, al zou er nog een cpu koeler bij kunnen om de boel wat stiller te maken. Een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is dan een erg leuk ding voor weinig.

/edit: je bent trouwens nog je RAM vergeten, pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is een standaard setje met strakke timings en low profile.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 11-12-2014 12:38 ]

• Eymen
Hoi br00ky,

Thanks voor je reactie... zie inderdaad nu pas dat ik m'n RAM vergeten ben (oeps). Heb je verder nog suggesties qua randapparatuur?

Denk je dat ik met deze set-up de wat nieuwere zwaardere games soepeltjes kan draaien op very high/ultra?

• hussoweb
  • Laatst online: 16-01-2022
dit heb ik als randapparatuur

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 162,50€ 162,50
1CM Storm QuickFire XT - Brown Switch€ 62,95€ 62,95
1Logitech G100S Gaming Mouse Zwart€ 27,50€ 27,50
1Steelseries Qck€ 8,95€ 8,95
1Plantronics GameCom 780 7.1€ 53,49€ 53,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 315,39

verder zie ik geen OS in je lijstje, maar je hebt al een HDD dus dat is geen probleem denk ik.

• Eymen
Hoi Hussoweb,

Hoe zijn jouw ervaringen met de mic. van de headset? Ik game nog al vaak met vrienden dus ik vind het belangrijk dat de microfoon goed geluid geeft :)

Update:

Inderdaad ik heb Windows 7 op m'n HDD staan dus dat is allemaal geen probleem!

Thx

[ Voor 21% gewijzigd door Eymen op 11-12-2014 13:55 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Eymen schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:54:
Hoi Hussoweb,

Hoe zijn jouw ervaringen met de mic. van de headset? Ik game nog al vaak met vrienden dus ik vind het belangrijk dat de microfoon goed geluid geeft :)

Update:

Thx
Met gebruikte licentiecode? Dat gaat hem dan niet worden. Daarnaast wil je je OS niet op je HDD, maar op je SSD. En "oude, vervuilde Windows" is sowieso een no-go.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• hussoweb
  • Laatst online: 16-01-2022
Eymen schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:54:
Hoi Hussoweb,

Update:

Thx
Ik ga ze vandaag bestellen haha, maar een streamer ( Summit1G ) gebruikt ze en raadt het aan en de reviews van de Gamecom 780 zijn ook positief. De muis heb ik aangepast naar de Razer Deathadder 2013 btw.

• Eymen
MK1998NL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:45:
[...]

Met gebruikte licentiecode? Dat gaat hem dan niet worden. Daarnaast wil je je OS niet op je HDD, maar op je SSD. En "oude, vervuilde Windows" is sowieso een no-go.
Weer iets waar ik geen rekening mee heb gehouden.....

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:17

Tribits

Onkruid vergaat niet

Volgens mij mag je zelfs een OEM versie gewoon mee nemen naar een andere PC, desnoods telefonisch activeren. Wel vooropgesteld dat je dezelfde sleutel niet meer gebruikt op je oude PC.

Bedenk wel dat je bij het overzetten van een harddisk met OS doorgaans wel wat driver problemen hebt. Zo ben ik er al een paar keer tegenaan gelopen dat de USB controllers niet correct worden geïnstalleerd en dan heb je dus geen muis/keyboard. Is allemaal wel op te lossen maar kan je wel even wat werk opleveren. Lastiger probleem is als je oude PC in het BIOS op IDE ingesteld was en je nieuwe op AHCI. In dat geval boot je nieuwe PC met een blue screen. Ook op te lossen maar wel wat lastiger.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tribits schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:23:
Volgens mij mag je zelfs een OEM versie gewoon mee nemen naar een andere PC, desnoods telefonisch activeren. Wel vooropgesteld dat je dezelfde sleutel niet meer gebruikt op je oude PC.
Nee, OEM meenemen van W7 mag niet, te vinden op de site van microsoft.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:17

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ja, ik ben bekend met de voorwaarden van Microsoft. Ik kwam echter enige tijd geleden berichten tegen waarin aangegeven werd dat het (wettelijk) wel toegestaan was, mogelijk op basis van deze uitspraak: nieuws: Hof: doorverkoop softwarelicenties is toegestaan.

Ik kan er op dit moment echter zo snel niets meer over terugvinden. En aangezien Microsoft zelf zijn voorwaarden niet aan heeft gepast en ik telefonische activatie van een OEM code nooit in de praktijk heb geprobeerd zal ik er voorlopig maar even van uit gaan dat het niet toegestaan is en niet werkt. Zal nog wel even kijken of ik toch de bron nog terug kan vinden die het tegendeel beweerde.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• roversjoost
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2018
Ik heb zelf een windows 7 OEM licentie meegenomen naar een nieuw systeem. Kwestie van een telefoonnummer bellen en wat nummertjes opschrijven. Werkt prima, ook na een aantal verse installaties.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan wel, maar als het illegaal is, mag dat hier niet besproken worden...
Pagina: 1