Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

super budget home cinema set zonder dvd/bluray

Pagina: 1
Acties:

• louai
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo beste tweakers mijn eerste post.

Mijn ouders hebben een hdtv en maxdigital xp1000 tuner plus een hoop hd film kanalen. De films zijn bijna allemaal met dolby en dts. Nu wordt tijd voor een surround set. Wel een zonder player omdat zij films via de tuner gaan bekijken.

De maxdigital xp1000 heeft een SPDIF Optisch digital audio in.

Ik heb een paar vragen:

1- Kan ik een logitech pc set met zwart oranje groen aansluiten op de tuner met behulp van een adapter? Doel is surround 5.1.

2- zijn er goede speciale vergelijkings sites voor home cinema's waar ze ook budget hcs vergelijken?

Mijn budget is rond de 100 euro (schrik niet) ik zal ook geen super geluid moeten verwachten maar wel het beste voor de prijs. Want er is een philips sony en lg en akai en veel marktplaats set. Dus welke is het beste voor de prijs, iemand?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

• louai
Dankje

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:04
Ik heb een versterker met 6.1 van jvc die ik weg doe. Zit geen hdmi op maar wel spdif. En het zijn speakers op pilaartjes. Zilver, dat wel.
De set is gewoon goed overigens alleen wij wilden alle kabels naar de versterker en 1 in de tv.

maar ik denk dat je bijna willekeurig een set kunt pakken hoor. Moet allemaal gewoon werken.

Heeft die tuner een in of een uitgang spdif?Want ingang heb je niet veel aan. Lijkt me dat je uitgang bedoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 11-12-2014 16:10 ]

• louai
Heeft een spdif uitgang.

Betreft je versterker is het een complete surround set?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:04
Het is een versterker die 7.1 aan kan en ik heb er een 6.1 speaker set bij. Ik heb ze los van elkaar gekocht, maar het was wel een set oorspronkelijk. Het was alleen goedkoper om ze los van elkaar te kopen.
Ik zal even zoeken welke modellen het zijn. De boekjes heb ik overigens ook nog van alles.
het gaat dus om een jvc versterker rxd201-s, jvc 6 speakers (SP-XF30S, SP-XF30F en SP-XF70S waarvan die laatste de achter speaker is) en 1 jvc actieve sub woofer sp dwf 10.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 11-12-2014 20:23 ]

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
In principe kun je een Logitech-set aansluiten met zoiets:

https://www.conrad.nl/nl/...-installaties-989129.html

..en een aantal van deze: http://www.allekabels.nl/...1506/jack-tulp-kabel.html

Dus als je nog een puike Logitech-set hebt staan, dan ben je zo voor minder dan 100 euro klaar.

Edit: ik vond ook nog deze: http://www.dewitcomputers.nl/info.asp?id=A24569

Geen garantie van mijn kant voor zowel het apparaat en de shop, maar in theorie is het een oplossing en goedkoper dan die van Conrad. In combinatie met bijv. een Logitech Z506 of een wat betere maar gebruikte set zou je er dan ook zijn voor ongeveer je budget.
Overigens bestaan er ook Logitech-sets met ingebouwde optische ingang, wellicht dat je daar tweedehands 1 van kan vinden voor een redelijke prijs.

2e edit: die Qware ondersteunt geen DTS, dat is wel jammer.

[ Voor 43% gewijzigd door Solarsparc op 11-12-2014 21:33 ]

• louai
Heel goeie oplossing solarsparc!

Das idd een perfecte oplossing. Dankzij ebay kan ik de decoder goedkoop krijgen. Misschien ook tweedehands. En het geluid uit de logitech's klinken erg indrukwekkend bij films.

Eerst zal ik op zoek gaan naar de decoder. Pc speakers zijn makkelijk te verkrijgen.

Nogmaald bedankt!
Pagina: 1