Installatie van Renderfarm

Pagina: 1
Acties:

• rd6
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-01 19:05
Goedendag,

Ik heb zelf een renderfarm gebouwd met een 5-tal computers. Nu zou ik graag een image willen maken van Node-1 en deze "kopieren" naar alle andere Nodes. Maar hoe is de vraag? Eigenlijk zou ik een usb willen hebben waarmee ik de image kan installeren wanneer dit nodig is op iedere willekeurige computer. En mocht er iets mis zijn met een van de computers dat ik het dan ook direct kan herstellen met de usb door middel van een herinstallatie.

Het installeren van een usb van windows is niet echt de uitdaging, maar het gaat mij om een image van windows waarbij de software meegeinstalleerd is. Ik gebruik verschillende 3d visualisatie en film productie programma's, waarvoor ik spawners installeer. Deze programma's worden herkend door mijn aanstuur PC en zetten de render-nodes aan het werk.

Ik heb gezocht naar een oplossing, maar zo snel kan ik het niet vinden. Eerst dacht ik aan een custom image maar dit lijkt heel complex en aangezien ik er zelf geen tot weinig verstand van heb leek dit een uitdaging. Verder dacht ik misschien is het mogelijk om een backup te maken van Node 1 en deze te plaatsen na een installatie van Windows op Node 2.

De hardware voor de 5 pc's zijn een op een gelijk en in de toekomst kan dit verder worden uitgebreid.

Weet iemand een eenvoudige en snelle oplossing om Windows met geinstalleerde software te installeren op de andere 4 computers. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en het proces zo makkelijk mogelijk te maken. Ik wil heel graag mijn 40 cores aan de slag gaan zetten!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Dan moet je denk ik kijken naar iets als http://puppetlabs.com/presentations/managing-windows-puppet. Al weet ik niet zeker of Puppet ook Windows clients kan installeren. Een alternatief is Symantec Ghost, maar al met al is dat net iets teveel werk misschien.

Kun je in Linux geen renderfarm opzetten? Dat is een stukje makkelijker te automatiseren qua installatie van meerdere nodes en de tools ervoor zijn vaak gratis.

• rd6
klopt ik heb ook naar linux zitten kijken, maar een aantal van mijn renderprogramma's hebben geen linux alternatief. Ik heb een poging gedaan om met Wine de spawners te gebruiken, maar het werkte niet helemaal zoals ik hoopte. Ik zal eens kijken naar het puppet verhaal. Was dit namelijk nog niet eerder tegengekomen.

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Naast Puppet heb je ook nog Ansible. Deze heeft een wat simpelere syntax dan Puppet scripts. Enige nadeel is wel dat je een Ansible Linux Command server nodig hebt om de Playbooks te distribueren.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• rd6
Bedankt voor de tips ga me zeker even verdiepen in het Puppet verhaal, want het is bij mij eigenlijk vrij standaard dat ik regelmatig nieuwe programma's test en daarbij ook regelmatig herinstallaties uitvoer van mijn systemen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

rd6 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:36:
Ik heb zelf een renderfarm gebouwd met een 5-tal computers.
Wat heb je nu precies gebouwd en wat wil je nu bereiken?

Zoals ik het nu lees heb je vijf pc's op een bepaalde manier aan elkaar gekoppeld (hoe?), waarvan op één pc Windows staat (welke versie?). Nu wil je exact dit image op de andere machines(?).

Afgezien van methodiek: hoe ga je dubbele hostnamen en netwerkadressen voorkomen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rd6
Question Mark schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:12:
[...]

Wat heb je nu precies gebouwd en wat wil je nu bereiken?

Zoals ik het nu lees heb je vijf pc's op een bepaalde manier aan elkaar gekoppeld (hoe?), waarvan op één pc Windows staat (welke versie?). Nu wil je exact dit image op de andere machines(?).

Afgezien van methodiek: hoe ga je dubbele hostnamen en netwerkadressen voorkomen.
Voor de duidelijkheid ik heb in totaal 6 computers, waarvan er een is die de boel aanstuurt dat is zeg maar mijn werkcomputer die de opdracht geeft aan de andere 5 PC. De computers zijn via een switch met elkaar verbonden en bij iedere computer zal het noodzakelijk zijn om de netwerkadressen handmatig vast te zetten. Voor de programma's die ik gebruik moeten ze zo en zo vast ip's hebben anders vinden de programma's de pc niet meer.

Op dit moment heb ik 6 licenties van Windows 8 die ik graag wil gebruiken voor de verschillende pc's, maar aangezien het installeren van de programma's qua instellen soms een berg werk is was ik op zoek naar een oplossing om een image te maken en dit door te zetten naar de andere pc's.

Hoop het zo een beetje duidelijker te hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Misschien is boxstarter iets voor je?
Boxstarter leverages Chocolatey packages to automate the installation of software and create repeatable, scripted Windows environments. Chocolatey makes installing software very easy with no user intervention. Boxstarter enhances Chocolatey's functionality and provides an environment that is optimized for installing a complete environment on a fresh OS install, as well as some other specific scenarios.
http://boxstarter.org/whyboxstarter

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1