Htpc via reciever naar tv zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Een paar specs

Samsung tv
Harmon kardon avr 170
Htpc met een Intel HD graphics waarvan ik de HDMI poort gebruik

Noodgedwongen moest ik even alle apparatuur van de stroom halen en na een week alles exact hetzelfde aangesloten te hebben werkt het niet meer. Kortom, met het onderstaande verhaal heeft het daarvoor wel gewerkt

Vanaf de tv loopt een HDMI kabel (tv hdmi 2) naar de avr HDMI 2 in. Van de avr (hdmi 3 in) loopt een kabel naar de htpc.

Als ik de tv aanzet en kies voor HDMI 2, de avr aanzet op disc (HDMI 2) kreeg ik altijd het beeld van mijn htpc op de tv. Nu krijg ik een zwart beeld. Als de tv geen input ontvangt krijg je daar een melding van te zien, maar nu blijft het beeld zwart. Klein balkje van de tv geeft aan een resolutie van 720x576.

Wat ik heb geprobeerd:

1. Andere HDMI kabel geen, geen succes
2. De HDMI kabel van de tv rechtstreeks aangesloten op de htpc: resultaat, prima beeld. Kortom, ik doe iets verkeerd met de reciever
3. Driver update, geen verschil
4. Geboot met laagste resolutie 800x600, geen succes
5. Scherm aangesloten op dvi, dan heb ik prima beeld. Maar een tweede scherm (de tv) wordt niet herkend

Mede vanwege punt twee denk ik dat ik iets verkeerd doe met de reciever. Mischien is door het stroom een setting verloren gegaan die ik ooit heb ingesteld. Stomme vraag wellicht maar snapt een reciever dat hij het beeld wat binnenkomt op HDMI 3 moet doorsturen naar hdmi 2? Handleiding om nageslagen maar niks over gevonden namelijk

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24

Reinier

\o/

Volgens mij zit je tv op een HDMI ingang i.p.v. uitgang van je receiver?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
^Dit.

Je tv moet wel op de out van de AVR zitten.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45

FeaR

In GoT we trust

We Are Borg schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:53:
Stomme vraag wellicht maar snapt een reciever dat hij het beeld wat binnenkomt op HDMI 3 moet doorsturen naar hdmi 2?
Zoals hierboven gezegd is dat niet mogelijk. HDMI In moet naar HDMI Out.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Bedankt voor de reacties

Ik heb de handleiding erbij gepakt
https://www.gebruikershan...2&t=11-12-2014%2012:11:29

HDMI 1 van de tv aangesloten op hdmi out van de avr. Daarna de htpc aangesloten op HDMI in 2 van de avr

Resultaat: zwart beeld met een pal resolutie. Als ik de HDMI kabel eruit trek dan krijg ik de melding "geen signaal" dus ik vermoed dat er wel iets aan signaal is maar waarom het dan zwart blijft.....

Edit: werkt :D. Ik was in de war door een blijkbaar nu nutteloze HDMI kabel die er tussen zat. En ik maar denken dat die kabel alles door kon lussen maar dus niks deed. Dank!

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2014 12:44 ]