Toon posts:

Uitrollen van een image die je nadien in een netwerk kan pla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Medetweakers!

Een vraagje, bij ons op school (ik werk als ICT Coördinator) Zouden wij graag een image maken van een computer en die image op alle computers zetten diede image nodig hebben.

Wij weten ondertussen hoe we een image namen (we gebruiken acronis), We syspreppen de computer. Maar dan loopt er iets fout. Blijkbaar moeten we og Id nummers aanpassen.

Iemand een idee hoe we dit op een juiste manier doen?
We werken met Windows 8.1

thx!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32
Als je een image maakt met zon programma moet je altijd na de installatie de Windows naam aanpassen.
Dat bedoel je toch ?

Misschien is het een idee om een image server op te zetten ?

Verder is Acronis meer gericht op een back image maken.
Dus het lijkt mij logisch dat je dit soort dingen nog aan moet passen na de installatie.
De image kan je natuurlijk wel op andere computers installeren, maar het is vooral een back-up programma.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Waarom met Acronis, en niet de tools die MS zelf meegeeft?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Welke tools raden jullie dan aan?
Ik gebruik Acronis uit gewoonte, maar ik stoot op problemen hier diei k niet voorzien had.

Ik heb wel al ondervonden dat een gesysprepte versie van de image wel kan werken. Maar er zijn toch nog dingen die niet meteen lukken.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wellicht is het handig om even te vertellen hoe je omgeving eruit ziet. Clients zijn Windows 8.1, prima... Maar welk back-end (servers) gebruiken jullie? Is dit ook Windows (zoja, welke versie).

Mocht dit Windows zijn, Google dan even naar WDS (Windows Deployment Service) en MDT (Microsoft Deployment Toolkit). Dat zijn een beetje de standaard gratis tool die MS levert om een OS mee uit te rollen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit is allemaal windows.

Nu heb ik zelf nog nooit gewerkt met WDS en WDT.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Windows deployment past beter in Wos.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Er is genoeg te vinden over MDT. Lees onder andere hier voor alle info en de download links.

Als je vragen hebt zijn er genoeg mensen hier met jarenlange ervaring met MDT....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THX!

Weer heel wat naslag werk ;)

bedankt voor de info
Pagina: 1