Toon posts:

second opinion game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT,

mijn vorige pc is veranderd in een baksteen dus ik ben een nieuwe aan het samenstellen.
Graag jullie imput!

Waarvoor gebruik ik de computer?
Hoofdzakelijk gamen.

Zal ik overklokken
Hoogst waarschijnlijk niet. Laten we voor het gemak uit gaan van nee

Wat is mijn budget
1200 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en monitor (en misschien mijn oude HDD)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neig heel sterk naar de GTX 970 grafische kaarten omdat ze betaalbaar zijn in vergelijking met de prestaties.
Ik wil een SSD met voldoende ruimte voor de OS en mijn meest gespeelde games

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en nvidia

Heb ik reeds een processor van mijn (relatief) oude computer?
Nee, deze is zeer aan vervanging toe

Wil ik een stil en koel systeem?
Nee, zolang het maar niet lijkt alsof er een complete vloot helicopters opstijgt vind ik het prima

Overige vragen
  • Als ik de computer laat bouwen bij (bijv.) alternate.nl en ik voeg een HDD zelf toe, verlies ik dan mijn garantie?
  • Is een case fan belangrijk voor een dergelijk systeem?
De build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Aerocool XPredator X1 € 49,-€ 49,-
1Cooler Master Hyper T4€ 24,45€ 24,45
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8€ 69,95€ 69,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,54€ 13,54
1Corsair RM750€ 112,95€ 112,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 964,34

Bij voorbaat dank!
Maurin

Edit: de hele post is opnieuw gedaan omdat van het eerste format geen bal klopte. Mijn verontschuldigingen daarvoor!

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 14:03 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet je gewenste samenstelling nog even in een PW-lijstje, dan weet iedereen precies waar je het over hebt en is de totaalprijs ook meteen zichtbaar (en wie weet kan je het ergens anders zelfs nog goedkoper krijgen). Dit is prima op je mobiel te doen, dus ik zie niet in waarom dat hier niet kan.

Dan kan je meteen op zoek naar een goedkoper moederbord, want een Z-chipset heb je niet nodig. Ook kan je voeding makkelijk 300W minder en kan je net zo goed voor een goedkopere Crucial SSD kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 11-12-2014 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de post aangepast.

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-03 23:45

tomaszcs

✔️

Waarom heb je voor zo'n dure / overkill voeding gekozen als ik vragen mag?
Kies voor: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Kies een andere koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Goede openingspost nu. Ik zou persoonlijk 2-300W van je voeding afhalen. Dat kan prima met die zuinige 970.

Ook snap ik dat je voor een Aerocool behuizing zou kunnen kiezen, maar besef wel dat het allemaal niet super degelijk en luxe is. Met een goede behuizing doe je jaren. Dat moet je hiermee niet verwachten. Ook ontbeert het aan stoffilters en fatsoenlijke demping. Nogmaals, op uiterlijk geef ik nooit kritiek, want dat is 100% smaak, maar er speelt meer mee dan alleen hoe iets eruit ziet.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Case fans zitten er doorgaans minstens twee van bij de case geleverd, dit is in de specs wel terug te vinden als het goed is. Qua case, tja, als je hem echt mooi vindt moet je het doen natuurlijk, maar zoals br00ky als zegt; niet erg kwalitatief. Zou zelf de Fractal Design Define R4 of R5 aan willen raden: degelijke case, met de juiste features en strak design!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn punt met de voeding is dat ik er misschien nog een grafische kaart bij wil plaatsen in de toekomst. Of is dit een denkfout en kan ik beter een voeding met minder W

Zou dit een "betere" behuizing zijn qua stevigheid en geluidsdemping?

pricewatch: Corsair Obsidian 450D

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:15:
Mijn punt met de voeding is dat ik er misschien nog een grafische kaart bij wil plaatsen in de toekomst. Of is dit een denkfout en kan ik beter een voeding met minder W
Daar is je moederbord niet geschikt voor, dus wat dat betreft gaat het sowieso niet werken. Daarnaast zou een 650W voeding voor 2 970's al voldoende zijn.

Je moet je echter afvragen hoe waarschijnlijk het is dat je dit gaat doen. Eén 970 is de komende 2 jaar nog wel genoeg voor gamen op FHD. Eer je dan aan een nieuwe toe bent, zijn er krachtiger kaarten te koop voor 200 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt. Dan schrap ik dat idee maar gelijk.

Is er trouwens nog iemand die een mening heeft over de GTX 970?

Hoe ik het begrijp is de

pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

stiller en de

http://tweakers.net/product/405511/evga-geforce-gtx-970/

sneller. klopt dit?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 14:29 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Moeilijk te zeggen, EVGA heeft héél veel versies. Maar de Asus Strix is wel tot 65°C volledig passief :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1