Einde whois?

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:15
http://www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1499_127160,00.html

Volgens het bericht overweegt de Icann om de whois database af te schaffen. De SIDN overweegt hetzelfde...

Hoe denken jullie hierover? Privacy of openbaarheid...

Verwijderd

Openbaar.

Dat is het risico van een domein hebben vindt ik. En het is heel handig soms en ik kan me voorstellen dat sommige mensen er een hekel aan hebben.

Maar als jij bv inkopen wil doen bij een computer winkel op internet kun je eerst mooi ff in een whois kijken wat er achterzit. Niet dat je er meteen veel wijzer van wordt maar meestal haal je de neppers er wel tussen uit.

Ik zou iig zwaar verdrietig zijn als het niet meer kon :'(

Verwijderd

Raar... ik dacht dat SIDN juist bezig was
de whois informatie uitgebreider te maken?

Dit las ik bijvoorbeeld enige dagen terug:

1. Publieke funktie ticketstatus

De publieke funktie ticketstatus is nu ook opvraagbaar bij een domeinnaam
in verhuizing.

2. Whois limitering

In geval van een whois query, waarbij de limitering wordt overschreden, volgt nu hiervan een duidelijke melding.
Voorheen kreeg u in dit geval 'domein is vrij' als resultaat terug.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, de reden dat SIDN juist geen domeinnamen aan particulieren wou geven was juist omdat dan alle persoonsgegevens online zouden staan (althans, dat was hun smoesje toen).
Ik vind het eigenlijk niet zo boeien, zolang je niks illegaals doet en je netjes gedraagt tegenover je bezoekers of klanten is er toch niks mis mee?

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:19
mja, en dan moet je bij oplichting door websites zeker eerst 30 advocaten op de SIDN af gaan sturen voordat je aangifte kan gaan doen...

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

dis net zoals de mensen die er op tegen zij ndat er camera's hangen bij de uitgaans centra... als je niks te verbergen hebt ben je er ook niet tegen, teminste das mijn mening...

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 20:17 schreef Kertje het volgende:
dis net zoals de mensen die er op tegen zij ndat er camera's hangen bij de uitgaans centra... als je niks te verbergen hebt ben je er ook niet tegen, teminste das mijn mening...
Afschaffen.
Niet overal is vrijheid van meningsuiting.
Pagina: 1