Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
Beste mede tweakers,

Ik heb op dit moment Caiway ( Glas ) heel leuk wit modempje beneden waar ik 1 het tv kastje op heb aangesloten en een kabel naar boven voor een router. Voorheen een USRobotics en nu een Cisco, zodra ik de utp kabel in utp aansluiting 1/2/3/4 aansluit en mijn computer in een andere port heb ik internet. Maar krijg ik een ip adres van het witte kastje van beneden. Geen 192.168.x.x van de cisco router en werkt Wifi niet. zodra ik de utp kabel in (wan) internet steek dan heb ik helemaal geen internet meer.

Ik ben niet zo meer thuis in de netwerken, zou iemand mij hier wat info kunnen geven hoe ik dit het beste aansluit?

Gr. Jeffrey

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Leest eerst de sticky maar eens: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.

[ Voor 40% gewijzigd door GurbY{nl} op 11-12-2014 08:05 ]

• nofearnl
Ik zag die inderdaad later, zal vanavond hem eens rustig doornemen en dan opnieuw alles instellen :-)

thanks!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Je weet dat het modem geen ingebouwde router heeft!? Welke Cisco heb je en zit daar toevallig ook een WAN poort op?

De sticky mag je overslaan, dat is alleen in geval van twee routers waarvan er een als accesspoint gebruikt moet gaan worden.

Zie ook deze handleiding, stap 6.

[ Voor 26% gewijzigd door lier op 11-12-2014 13:38 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nofearnl
lier schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:35:
Je weet dat het modem geen ingebouwde router heeft!? Welke Cisco heb je en zit daar toevallig ook een WAN poort op?

De sticky mag je overslaan, dat is alleen in geval van twee routers waarvan er een als accesspoint gebruikt moet gaan worden.

Zie ook deze handleiding, stap 6.
Ja het is een simpel modem toch, dat niks meer doet dan internet weg geven en meer niet.

Ik ben op dit moment bezig met het probleem op te lossen, zit ff jou handleiding te lezen.

Gr Jeffrey

• nofearnl
Bekabeld via de WRT160N werkt nu, alleen WiFi geeft die aan op mijn Samsung dat er geen netwerk mogelijkheden zijn.

• lier

lier

MikroTik nerd

Dan ben je in ieder geval al een heel eind verder :)

Even snel de WiFi instellingen:

WPA2, AES, n-only en een kanaal dat niet te druk is (of anders auto om de router het zelf uit te laten zoeken).

Krijgt je Samsung een IP adres? En is het een smartphone (of een tv)?
Wat is de exacte fout melding?

• nofearnl
He he,

het is me gelukt haha, ik had de zelfde SSID gegeven als de vorige, blijkbaar is het modem van Caiway gewoon heel stom en kan die dat niet verwerken ofzo. Ik heb een ander SSID gegeven en nu werkt draadloos ook gewoon op mijn telefoon :-)

Is N-only trouwens noodzakelijk?

Groetjes Jeffrey

• lier

lier

MikroTik nerd

Zeker niet, heb alleen goede ervaring met dit instellen. Maar als je B/G clients hebt dan kan deze instelling natuurlijk niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

N-only kan vaak onderwater een aantal settings tweaken (o.a. short guard intervals op vrijwel alle modulaties) waardoor je iets betere throughput hebt.

Ik zou het omdraaien: heb je nog 802.11g meuk? Dan niet N-only, in andere gevallen wel.

En 802.11b? Als je dat nog hebt, neem daar een aparte AP voor. Zodra ook maar een client daarmee werkt wordt hele signaal van OFDM teruggezet naar DSSS. Dat wil je echt niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1