Toon posts:

Gaming PC max.1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Vooral gamen op 1080p. Ik zou graag Far Cry 4 op ultra willen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

1200 euro, het mag wat hoger zijn als het nut heeft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb alle randapparatuur al, ik heb alleen de componenten van de PC nodig + OS

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Blauw/zwart thema

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

CPU niet, videokaart wel. Ik heb daarom de Gigabyte gekozen, deze zou het meeste potentieel hebben door o.a. de goede koeling.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1ASRock H97 Pro4€ 79,90€ 79,90
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 354,95€ 354,95
1NZXT H440 Zwart/Blauw€ 98,95€ 98,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 82,95€ 82,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 39,95€ 39,95
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 14,99€ 14,99
1Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/8€ 70,95€ 70,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX100 512GB€ 185,97€ 185,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.165,56

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Niet slecht!

Bordje kan eigenlijk wat luxer voor dezelfde prijs:
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO
Of een wat ouder bordje, maar lekker voordelig en goed uitgerust:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
kleurenschema

Normaal zou ik nog Asus roepen qua GPU, en dat doe ik nu ook. Eigenlijk volledig zwart, dus past bij je kleurenschema. Daarnaast tot 65° volledig passief, en dus lekker stil :)
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Qua voeding kan je nog besparen door de V450 te nemen, meer dan 300W gebruik je toch niet.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Allereerst heb jij je huiswerk heel goed gedaan d:)b

Voor de rest is er weinig op aan te merken. De processorkoeler is overkill, maar dat zal wel met je kleurenschema te maken hebben.

De Gigabyte is de beste overklokker en heel stil onder zware load (stiller dan de ASUS :9). Ik vind de Gigabyte dan ook de beste keus <+:)

[ Voor 17% gewijzigd door Pwuts op 11-12-2014 08:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 07:25:
Niet slecht!

Bordje kan eigenlijk wat luxer voor dezelfde prijs:
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO
Of een wat ouder bordje, maar lekker voordelig en goed uitgerust:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
kleurenschema

Normaal zou ik nog Asus roepen qua GPU, en dat doe ik nu ook. Eigenlijk volledig zwart, dus past bij je kleurenschema. Daarnaast tot 65° volledig passief, en dus lekker stil :)
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Qua voeding kan je nog besparen door de V450 te nemen, meer dan 300W gebruik je toch niet.
Welk voordeel biedt dat moederbord voor mij over de ASRock? Enige wat in mijn ogen eventueel een voordeel kan zijn, is het M.2 slot, maar ik denk dat ik voorlopig wel goed zit met de Crucial SSD. En ik vind de ASRock ook wat mooier.

Ik ga de videokaart overclocken, ik heb de Asus overwogen, maar de Gigabyte is wat koeler en heeft betere stroomvoorziening, wat waarschijnlijk bij het overclocken zal helpen denk ik.

550W genomen, omdat ik de GPU ga overclocken, waarbij ik waarschijnlijk wel over 300W heen ga, met 550W zit ik dan ongeveer op 50-60% load, waarbij de voeding het efficiëntst is en ook de fan minder hard draait. Ook wil ik in de toekomst mijn videokaart vervangen en zo weet ik zeker dat ik dan niet meteen ook een nieuwe voeding moet kopen.

@MasterPrutser
Dark Rock heb ik inderdaad genomen voor de kleur.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:34:
[...]

Welk voordeel biedt dat moederbord voor mij over de ASRock? Enige wat in mijn ogen eventueel een voordeel kan zijn, is het M.2 slot, maar ik denk dat ik voorlopig wel goed zit met de Crucial SSD. En ik vind de ASRock ook wat mooier.
Voornamelijk ietsjes goedkoper en dan de M.2-aansluiting, verder maakt het niet uit.
Ik ga de videokaart overclocken, ik heb de Asus overwogen, maar de Gigabyte is wat koeler en heeft betere stroomvoorziening, wat waarschijnlijk bij het overclocken zal helpen denk ik.
Klopt, daar had ik overheen gelezen :D De Asus is inderdaad niet zo geweldig om mee te overclocken, koeling is aardig maar heeft maar één stroom aansluiting.
550W genomen, omdat ik de GPU ga overclocken, waarbij ik waarschijnlijk wel over 300W heen ga, met 550W zit ik dan ongeveer op 50-60% load, waarbij de voeding het efficiëntst is en ook de fan minder hard draait. Ook wil ik in de toekomst mijn videokaart vervangen en zo weet ik zeker dat ik dan niet meteen ook een nieuwe voeding moet kopen.

@MasterPrutser
Dark Rock heb ik inderdaad genomen voor de kleur.
Meer dan 350W, zelfs met overclock ga je niet gebruiken. Maar 550W kan natuurlijk prima. Onder de 50% zijn de voedingen het minst efficiënt, daarna is het vrijwel gelijk.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered