Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheFadeAway
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 16:25
Beste Tweakers,

Mijn broertje heeft gister zijn Xperia Z2 binnengekregen. Hij wilde uiteraard de waterproof functie uitproberen en heeft na grondig controleren of de klepjes dicht waren een kleine 15 minuten gedoucht. De batterij had hierna nog ~32% over.

Na 5 minuten zag hij het toestel uit gaan met een flikkerend scherm waarna zijn telefoon uitviel 8)7 . We hebben hem aan de lader gelegd en bij het proberen het toestel op te starten bleef hij een flikkerend opstart scherm met daarop het Sony logo geven waarna die na 7 sec uitviel. Led boven het schermt is oranje wanneer deze uit staat en wordt knipperend rood bij een poging tot opstarten. Dit blijft zich steeds maar herhalen wanneer wij proberen het toestel op te starten.

Meer mensen met die dit probleem ondervonden hebben? Kan het zijn dat er toch via de randjes een beetje water is binnen gekomen en er kortsluiting is ontstaan?! (Toestel voelt niet extreem warm aan). Zo ja, terug naar de winkel ermee?!

Alvast bedankt, TheFadeAway

Edit: Iedereen bedankt voor de suggesties, van alles geprobeerd en besloten terug te brengen naar de winkel.

[ Voor 5% gewijzigd door TheFadeAway op 11-12-2014 07:35 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou ja, dat kan allemaal wel, maar waarschijnlijk schepen ze je af op het feit dat ze zeggen: TOT "x" diepte.
Hetzelfde met internetsnelheden, TOT 50mbit/s: ja meneer, dat u er maar 10 haalt is niet ons probleem!

Snap je waar ik heenga? Sowieso is de druk van het water heel veel van invloed, je kunt bijna elk (of hij moet wel heel erg gatenkaas zijn) toestel RUSTIG in een gootsteen gevuld met water leggen, hier komt het water niet binnen door de lucht die erin zit. Ga je die bubbels weghalen door hem te kantelen loopt het water binnen.

Een druppel (van een douche al helemaal) die van bijvoorbeeld 1 meter hoogte valt kan een aanzienlijk hogere waterdruk opleveren dan een rustig badje met water, puur door de snelheid.

Ik zou zeggen, probeer hem terug te sturen, maar ik zou er niet te veel van verwachten.
Het meest voor de hand liggende lijkt me dus waterschade, aangezien het euvel na douchen is opgetreden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 10-12-2014 23:03 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40
Terug naar de winkel ermee. Je hebt gewoon garantie, en als ze claimen een watervast toestel te leveren, dan mogen ze dat ook zo leveren.

Ik vraag me alleen af of ik zou vermelden dat ik er mee gedoucht zou hebben...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:27

KrazyJay

kuusj98 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:02:
Nou ja, dat kan allemaal wel, maar waarschijnlijk schepen ze je af op het feit dat ze zeggen: TOT "x" diepte.
Hetzelfde met internetsnelheden, TOT 50mbit/s: ja meneer, dat u er maar 10 haalt is niet ons probleem!

Snap je waar ik heenga? Sowieso is de druk van het water heel veel van invloed, je kunt bijna elk (of hij moet wel heel erg gatenkaas zijn) toestel RUSTIG in een gootsteen gevuld met water leggen, hier komt het water niet binnen door de lucht die erin zit. Ga je die bubbels weghalen door hem te kantelen loopt het water binnen.

Een druppel (van een douche al helemaal) die van bijvoorbeeld 1 meter hoogte valt kan een aanzienlijk hogere waterdruk opleveren dan een rustig badje met water, puur door de snelheid.

Ik zou zeggen, probeer hem terug te sturen, maar ik zou er niet te veel van verwachten.
Het meest voor de hand liggende lijkt me dus waterschade, aangezien het euvel na douchen is opgetreden.
Dat is grote onzin.

Ten eerste heeft het toestel een IP55/IP58 rating, waar douchen normaliter gewoon binnen valt. Ten tweede is het binnen de 6 maanden na aankoop aan de verkoper km te bewijzen dat de schade veroorzaakt is/ten laste valt aan de koper. Dat wil zeggen: de verkoper moet bewijzen dat de koper of de klepjes niet goed heeft afgesloten, of dat de koper het toestel heeft blootgesteld aan omstandigheden die buiten deze IP-ratings vallen, of op een andere manier schuld door incorrect gebruik/beheer heeft én dat de schade hieruit voortvloeit.

Gewoon teruggaan naar de winkel er mee en aangeven dat je een non-conform toestel geleverd hebt gekregen dat op dag 2 al niet meer werkt ondanks normaal gebruik.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Tja, ze gaan het vermoedelijk wel testen, mocht het blijken dat de klepjes waterdicht zijn, dan kun je zwaaien naar je garantie.