Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop die wat steviger/robuuster is

Pagina: 1
Acties:

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:19
Beste Mede-Tweakers,

Ik ben opzoek naar een laptop voor iemand die niet echt zuinig met zijn spullen kan omgaan. Daarom zoek ook een laptop die wat steviger en robuuster is. De laptop zelf hoeft niet bijzonder zwaar te zijn, hij heeft het de afgelopen tijd prima gedaan met een HP Pavilion g6 1310sd. Welke hij ondertussen zo ver heeft beschadigd dat ik denk hoe krijg je het voor elkaar. En deze 'overleden' is nadat er een glas drinken overheen is gevallen.

Hieronder het standaard lijstje met wat meer informatie :)

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk voor school/prive gebruikt worden. Zoals eerder aangegeven geen spannende dingen dus een simpele laptop voldoet. Het gaat hier om een beetje office en af en toe wat photoshop.

Wat is je budget?
Het budget is ongeveer 500 euro. Ik hanteer een marge van +/- 50 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal uiteraard elke dag mee naar school worden genomen. Zolang het gewicht niet de spuitgaten uitloopt zal het geen issue zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf zat ik te denken aan een Lenovo gezien de affiniteit met IBM verwacht ik dat deze vrij stevig zullen zijn.

Wat heb je zelf al gevonden
Zelf had ik de Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JDMH) in gedachten. Nu snap ik dat de kwaliteit van de goedkopere modellen zal verschillen van de duurdere maar die vallen simpel buiten budget.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen :)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:21
Denk dat je met een Lenovo Thinkpad gelijk in de goede richting zit. Over het algemeen zijn het de zakelijke laptops die wat degelijker zijn, nadeel is dat ze ook wat duurder zijn. Ben zelf erg te spreken over de Latitude's van Dell.

My favorite programming language is solder.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Tip: zoek op google naar laptops met militaire specs. Zijn laptops van bekende fabrikanten die aan specifieke voorwaarden voldoen en bepaalde testen hebben doorstaan. Het mooie is dat deze niet eens duurder zijn, ook goed tweedehands vindbaar als je eenmaal een type hebt gevonden. Suc6

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Misschien wat overdreven, maar op ebay wordt de Panasonic Toughbook veel 2ehands aangeboden. Deze kun je gebruiken in de stromende regen, in een zandstorm of er met de auto overheen rijden :)

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:19
Puch-Maxi schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:06:
Denk dat je met een Lenovo Thinkpad gelijk in de goede richting zit. Over het algemeen zijn het de zakelijke laptops die wat degelijker zijn, nadeel is dat ze ook wat duurder zijn. Ben zelf erg te spreken over de Latitude's van Dell.
Dat was ook mijn gedachte gang. Niet te extreem maar wel stevig :)
2green schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:16:
Tip: zoek op google naar laptops met militaire specs. Zijn laptops van bekende fabrikanten die aan specifieke voorwaarden voldoen en bepaalde testen hebben doorstaan. Het mooie is dat deze niet eens duurder zijn, ook goed tweedehands vindbaar als je eenmaal een type hebt gevonden. Suc6
Bedankt voor de tip. Hier ga ik eens verder naar kijken!
Ploink schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:46:
Misschien wat overdreven, maar op ebay wordt de Panasonic Toughbook veel 2ehands aangeboden. Deze kun je gebruiken in de stromende regen, in een zandstorm of er met de auto overheen rijden :)
Het idee is goed. Alleen gaat het een beetje raar/overdreven staan als je met een volledig 'bepantserde' laptop aankomt zetten op school.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wel een krap budget, maar je moet hier wel wat mee kunnen. Thinkpad zou ik niet per se op letten als merknaam. Het zijn over het algemeen vrij goede laptops qua bouwkwaliteit, maar eigenlijk is met name de T serie erg sterk (en de W serie trouwens), maar duur (zoals je zelf al aangeeft)

Weet toevallig dat de Edge best aardig is qua bouwkwaliteit, huisgenoot van een vriend heeft er zo 1 staan en dat is een stevig ding. Heb zelf een S440 en die zit ook goed in elkaar. Enige wat ik qua bouwkwaliteit jammer vind is dat het toetsenbord vrij snel slijt, maar dat is puur cosmetisch, verder vind ik het een heerlijk toetsenbord. Trackpad voel helaas wel vrij losjes aan, maar lijkt me heel sterk dat die er zomaar uitvalt, wel iets om je te realiseren mocht je het irritant vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 11-12-2014 00:08 ]

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-10 12:04
http://www.ebay.nl/itm/Le...atili&hash=item20f200cda1
In combinatie met nieuwe batterij:
http://www.ebay.nl/itm/BA...n_146&hash=item2593ccfcf9

Als je nog extra batterijtijd wil:
http://www.ebay.nl/itm/Le...eries&hash=item2ed9d88e5a

Voor +-430€ heb je een stevige, lichte laptop met ssd, 4GB ram, goede accutijd en goed toetsenbord.
Pagina: 1