• DoTryThisAtHome
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01 12:52
Hoi!

Ik heb vandaag een GTX 970 videokaart gekocht.
  • Als ik 'm aansluit met 6-pins draaien enkel de ventilatoren even (3 seconden o.i.d.). Als ik mijn beeldscherm op de GTX aansluit is het beeld zwart, als ik het beeldscherm op het moederbord aansluit geen signaal.
  • Als ik 'm aansluit met 8-pins gaat het licht van de kaart branden, beginnen de fans niet te draaien (ook niet even zoals bij de 6-pins). Geen signaal als ik beeldscherm via de videokaart aansluit, wel via mobo.
  • Ook heb ik beide geprobeerd (6- en 8-pins), dan maakt de PC old-school piep geluidjes en vreemd genoeg wel beeld vanaf de videokaart (er verschijnt "B3" in de rechteronderhoek). Ook geeft de videokaart in dit geval zowel licht en beginnen de fans weer even te draaien.
Mijn gok is dat mijn PSU niet goed genoeg is. Wat denken jullie?

Rest van specs:
Behuizing: Cooler Silencio 550
Mobo: MSI H77MA-G43
CPU: Intel i5 3570K
Memory: 8GB - Corsair Vengeance - Dual Channel DDR3
PSU: CoolerMaster 600W - RS600ASABL3
HDD: 1TB
SSD: Samsung 256GB - 840 Evo

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je PSU is meer dan zat, mijn CX600M trekt zelfs een 290! Dus je PSU is het hoogst waarschijnlijk niet.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je de Asus hebt, dan zit er 1x 8 pins op. 8 Pins gebruiken dus en dan in je bios de grafische weergave instellen op peg.
Dan stuurt hij de kaart pas aan, nu staat ie nog op je onboard chippie.
Je voeding is goed genoeg.

Geef ff aan welke 970 je hebt...

• DoTryThisAtHome
Excuus, ik heb de MSI variant. (MSI GTX 970 GAMING 4G).
In de bios kan ik niks vinden over grafische weergave.

Nu heb ik mijn oude videokaart (Radeon 7850 2GB) er weer in gezet en alles draait weer als een zonnetje.
Volgens Google zou het stroomverbruik van beide kaarten vreemd genoeg bijna hetzelfde zijn(?)

[ Voor 47% gewijzigd door DoTryThisAtHome op 10-12-2014 21:06 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan 6 en 8 pins aansluiten, weer laten beepen en beepcode opzoeken op internet.

• DoTryThisAtHome
Hij beept dan 1 keer kort. Duurt een paar seconden en dan weer. En dan weer.
Als ik mijn beeldscherm aansluit via de VGA uitgang van mijn moederbord kan ik gewoon in Windows komen. Drivers installeren wil echter niet; mijn computer vindt niet dat ik een nVidia kaart heb. Uberhaubt vindt mijn computer dat ik alleen een ''standaard VGA-adapter'' heb.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Klinkt als een moederbord dat niet meewerkt! Hij wordt waarschijnlijk niet goed herkend, omdat je chipset relatief wat ouder is.

Welke bios versie heb je? Vast 1.0 of 1.1? Upgrade even naar bios 1.D, dat kan problemen oplossen.

http://nl.msi.com/support/mb/H77MAG43.html#down-bios

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• DoTryThisAtHome
Hm ja, dat dacht ik ook vanavond. Zonet geïnstalleerd. Helaas geen verandering. :(

Thanks anyways :)

• DoTryThisAtHome
Hoe bizar het ook is: na een biosupdate, aantal keren opnieuw opstarten en erg creatief zijn met 6- en 8-pins connectoren werkt het. Drivers en alles kunnen geïnstalleerd worden.

Nog één vraagje dan: de kaart lijkt wel zwaar te zijn (als in letterlijk zwaar) dus aan kant waar hij niet vast zit hangt hij wat naar beneden. Is het nodig (en zo ja hoe) om dit te fixen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als ik google kom ik testresultaten met die combi tegen, is dus compatibel.
Overbodig zie ik, je reageerde net terwijl ik typte.

Hoe bedoel je creatief met 6 en 8 pins ? als je daarmee moest goochelen, dan had je hem ook niet standaard aangesloten en kreeg hij niet genoeg stroom.

Doorhangen doet deze inderdaad, heeft geen backplate. Je kunt creatief zijn en hem supporten met een tierip b.v.

[ Voor 69% gewijzigd door KillerAce_NL op 11-12-2014 08:42 ]

Pagina: 1