F5 Vpn app met certificaat in ios 7/8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Beste tweakers,

Een vaag probleem:

Sinds ios7 (dus ook in alle versies ios8) doet safari niet meer automatisch de vpn opstarten via de f5 vpn client app.
We kunnen nu handmatig de verbinding via de app tot stand brengen, maar das erg lastig.
De vpn verbinding verbreekt regelmatig (wisseling zendmast of ff slecht bereik, enz)

T/m ios6 als we op een link naar ons bedrijfsnetwerk klikte, starte safari automatisch de vpn van de f5 app met het certificaat op en kwam de vpn verbinding. Bij verbroken verbinding kwam hij indien nodig dus automatisch weer terug)

In ios7 en 8 werkt het dus niet.......iedere keer die k*t verbinding met de hand opstarten is erg lastig.
Onze systeembeheerder weet het niet, en heeft helaas weinig tijd om zich erin vast te bijten.

We hebben een iphone 4s met vodafone zakelijk red abbo

-Op de wifi werkt het wel
-kpn prepaid sim erin werkte op ios7 ook gewoon (nu geen sim even om te testen op ios8.1.2 maar ga er van uit dat het ook werkt)
-device soort maakt geen verschil.
-ios versies en andere browsers maken kleine verschillen, zoals inloggegevens wel of niet onthouden of vastlopen, maar daar blijft het bij.

Sommige collega's op ios6 kunnen het nog steeds gebruiken ;) maar ios 6 blijven gebruiken is in mijn ogen geen fijne oplossing.

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45

talin

ES-MA

ik ben zelf systeembeheerder maar ik ga de problemen van jou beheerder niet oplossen.

dit lijkt me een zakelijk probleem waar een zakelijke oplossing voor gevonden dient te worden, als hij er geen tijd voor heeft of het niet op kan lossen zal hij er wellicht iemand bij moeten hebben dan wel meer scholing moeten hebben om soortgelijke settings wel te kunnen ondersteunen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!