Development + game pc: +/- €1000

Pagina: 1
Acties:

• JelleLampaert
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 13:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk development (95% webdevelopment, soms wat C#) en standaardkantoorwerk, maar af en toe wil ik ook wel eens wat kunnen gamen.
Bij het development zal het wel eens voorkomen dat er een virtuele machine gedraaid wordt om bv. eens een browser te testen of iets te testen op een lamp-server, maar niets extreems. Ik heb nu nog een AMD Phenom II X3 waar dit op lukt, ik vermoed dat een upgrade niet slechter zal presteren.
Wat het gamen betreft wil ik graag probleemloos recente en toekomstige games kunnen spelen, ik denk aan GTA V, Assassins Creed, Wath Dogs, ... Alles op ultra is geen must, maar wel mooi meegenomen (en hopelijk ook wat toekomstgericht).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Laat ons zeggen, rond de €1000. Over €100 meer of minder ga ik niet zeuren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een harde schijf met wat data en een simpele dvd-writer.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast de standaardcomponenten wil ik eigenlijk ook wel een kaartlezer voor SD-kaartjes. Het lijkt iets stoms, maar ik heb liever een SD-kaartje in m'n pc te steken dan mijn camera met kabel aan de pc te koppelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb twee "moeilijkheden".
Ten eerste is het bureaumeubel waar de pc in moet komen slechts 42 cm diep. Ik heb gezocht naar een ATX-kast, maar vond weinig interessants. Een µITX-kast (en mobo) is dan weer te klein, aangezien ik me graag wat voorzie op uitbreiding (vb. extra harde schijf, extra netwerkkaart, ...). Tenzij jullie een beter idee hebben, zou het dus een mATX formaat moeten zijn.
Ten tweede zal de pc in de woonkamer staan. Hij zou dus vrij stil moeten zijn.

Ga je overklokken?
Nee.

Ik heb momenteel volgend lijstje en hoor graag jullie opmerkingen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1MSI H97M-G43€ 79,90€ 79,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 355,-€ 355,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 71,-€ 71,-
1Aerocool QS-182€ 26,74€ 26,74
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,51€ 67,51
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX100 256GB€ 96,-€ 96,-
1BitFenix SuperSpeed USB 3.0 Card Reader 3.5 - black€ 20,50€ 20,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,15

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Schitterend systeem natuurlijk, maar is een 970 voor "af en toe de nieuwste games, ultra is geen must" niet een beetje veel?

Daarbij is je case wel weer heel erg basic, low end...

• JelleLampaert
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 13:31
970 is misschien wat overkill momenteel, maar ik geef liever nu iets meer uit dan dat ik over anderhalf jaar moet vaststellen dat een recent spel stottert.

De case is inderdaad zeer basic, maar het was de eerste case die ik vond die voldeed aan mijn wensen: ruimte voor de ODD, de kaartlezer, de harde schijven en de grafische kaart en toch < 40cm diep.
Is er een reden waarom ik beter een andere case zou nemen, wetende dat uiterlijk geen enkel belang heeft, aangezien de pc in een bureaumeubel met deur komt te staan?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Stoffilers, dempend materiaal, degelijk bouwmateriaal to name a few things.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Die bureau is toch open langs de achterkant? Want een PC heeft wel frisse lucht nodig om goed te functioneren. ;)
Verder bepaald de kast niet alleen de looks, maar in belangrijke mate ook hoeveel geluid je PC zal maken.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Als je niet kijkt op een honderd euro meer of minder:

Silvertsone Fortress FT05. 427mm diep dus dat zou gewoon goed moeten gaan.

Heeft een verticale airflow en is gedempt waardoor hij en stil en koel tegelijk is.

Montage is niet heel eenvoudig (moederbord is een kwartslag gedraaid vanwege de airflow bijvoorbeeld), maar als het af is dan heb je ook wat.

Overigens moet je wel een voeding van minder dan 160mm gebruiken, anders kom je in problemen met de drivecage, maar met de lage vermogens die een GTX970 PC nodig heeft moet dat geen probleem zijn. CPU koeler is maximaal 162mm hoog dus een Mugen 4 past er gewoon in.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Pagina: 1