Toon posts:

Crash tijdens zware games en prime95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik erger me nu al een paar dagen aan mijn pc.
Ik heb de pc nu ongeveer 6 maanden. Het probleem is dus wanneer ik in-game ben. Bijvoorbeeld bij battlefield 4 dat de pc uit het niets uitvalt en vervolgens krijg ik kort een no signal detected in beeld en dan blijft de pc gewoon doorgaan maar met zwart scherm. Ik kan soms 3 maps achter elkaar spelen en dat die dan uitvalt.. maar soms ook als ik het spel opstart en wil deployen.. dat die dan meteen uitvalt. Heel irritant !

Specs :
moederbord : Asus maximus VII hero
geheugen : 4 sticks hyperx beast 2400mhz
opslag 1 : samsung evo 120gb
opslag 2 : WD green 1tb
videokaart : Gtx 780
voeding : coolermaster silent pro m2 850w ( 80plus silver )
processor : intel i7 4790k
koeling : corsair h80i ( fans lopen gewoon, pompt ook ) hij koelt wel.

besturingssysteem : windows 8 professional

Ik denk niet dat dit aan de videokaart kan liggen, aangezien die max 70c word. En in game word de processor met alles op ultra ook maximaal 70c. Counter strike global offensive bijvoorbeeld, kan ik gewoon de hele dag aan laten staan en hij blijft gewoon netjes lopen.
Tijdens ingame bij battlefield 4 alles op ultra, lijkt het ook alsof het allemaal niet zo soepel verloopt. Het oogt niet smooth als je bijvoorbeeld van links helemaal naar rechts draait met de muis.

Als ik in prime95 een small fft stress test laat lopen, stijgt ineens de temperatuur van 30c naar 95+.
Vervolgens valt de pc ook na een paar minuten uit.

Ik heb een kleine behuizing en slordige cable managment.. maar alles zit er goed in en bovendien nog 3 fans in de behuizing zelf.

Natuurlijk heb ik nog garantie, heb coolblue aan de telefoon gehad en die heeft mij proberen te helpen door te zeggen van, probeer je ram geheugen stuk voor stuk te testen.. >> hielp niet.
Ik kan natuurlijk niet mijn hele pc opsturen zodat zij er achter komen wat nou het probleem is. Ik moet zelf achterkomen waarom de pc uitvalt.. en dan deze opsturen naar hun zodat ik een nieuwe krijg.

Iemand tips ? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:41
Heb je hem de laatste tijd geupdate, dan kan je hem of juist updaten, of naar een oudere versie gaan!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:26

br00ky

Moderator Harde Waren
70C voor je GPU is niets bijzonders. Echter, 95 graden voor je cpu(? staat er niet bij, maar lijkt mij, aangezien je prime95 noemt) is veel te hoog. Is je cpu koeler correct gemonteerd?

Kan best dat die vanzelf uitschakelt om zich te beschermen tegen die hoge temp.

Verwijderd

Topicstarter
ja had eerst windows 7, kreeg toen die problemen.. heb hem vervolgens naar een vriend gebracht en die heeft windows 8 en de de koeler opnieuw gemonteerd met nieuwe koelpasta.
br00ky schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:04:
70C voor je GPU is niets bijzonders. Echter, 95 graden voor je cpu(? staat er niet bij, maar lijkt mij, aangezien je prime95 noemt) is veel te hoog. Is je cpu koeler correct gemonteerd?

Kan best dat die vanzelf uitschakelt om zich te beschermen tegen die hoge temp.

Verwijderd

Topicstarter
update.. als in BIOS ? zou niet weten hoe dat moet.
3L3ktr1k schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:04:
Heb je hem de laatste tijd geupdate, dan kan je hem of juist updaten, of naar een oudere versie gaan!

• 3L3ktr1k
Nee gewoon stuurprogramma's van de GPU. Dat kan je makkelijk controleren met nVidia GeForce experience.

http://www.geforce.com/geforce-experience

Owja, doe het voortaan even in 1 post, anders word het zo vol :).

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
95 in prime met realtemps is +- 75 onder echte load, prime95 heeft ook soms issues met de haswell vcore. onder aida64 full load draait het stuk beter.

bf4 blijft buggy. ik vermoed dat het met je cpu temps / vcore te maken heeft
ik zou ook even checken voor een firmware update voor je gpu / bios update voor mobo etc.

Verwijderd

Topicstarter
heb de meest recente driver installed... en verwijderd.. en weer geinstalleerd.. ( gisteren ) .. toen werkte battlefield opeens goed 3 maps achter elkaar.. vervolgens ga ik uit game en uur later wil ik weer spelen valt die direct uit.
3L3ktr1k schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:52:
Nee gewoon stuurprogramma's van de GPU. Dat kan je makkelijk controleren met nVidia GeForce experience.

http://www.geforce.com/geforce-experience

Owja, doe het voortaan even in 1 post, anders word het zo vol :).

Verwijderd

Topicstarter
oke en weet jij misschien hoe ik de bios update kan doen ? moet ik dan iets speciaals doen ?
firmware van gpu is recent
Aionicus schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:53:
95 in prime met realtemps is +- 75 onder echte load, prime95 heeft ook soms issues met de haswell vcore. onder aida64 full load draait het stuk beter.

bf4 blijft buggy. ik vermoed dat het met je cpu temps / vcore te maken heeft
ik zou ook even checken voor een firmware update voor je gpu / bios update voor mobo etc.

• 3L3ktr1k
Ik heb geen idee hoe dat zou moeten, volgens mij iets met een USB stick, maar dit kan je beter even google'en

Psst, wat zei ik nou over 1 post :)....

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke.. zou het niet iets te maken kunnen hebben met de psu ?
3L3ktr1k schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:07:
Ik heb geen idee hoe dat zou moeten, volgens mij iets met een USB stick, maar dit kan je beter even google'en

Psst, wat zei ik nou over 1 post :)....

• 3L3ktr1k
Technisch gezien ja, maar het lijkt me hel onwaarschijnlijk.

Heb je je 3570K overclocked, probeer het anders eens zonder OC.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een i7 4790k .. nooit OC geweest
3L3ktr1k schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:17:
Technisch gezien ja, maar het lijkt me hel onwaarschijnlijk.

Heb je je 3570K overclocked, probeer het anders eens zonder OC.

• 3L3ktr1k
Oeps, haalde even twee topics door elkaar... :$.

Verwijderd

Topicstarter
haha oke... iemand ?
3L3ktr1k schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:25:
Oeps, haalde even twee topics door elkaar... :$.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:53
Geen prime gebruiken, cpu temp loopt gigantisch op met die stresstest. Mijn haswell 4790 loopt ook op naar rond de 75 C(is de max zo ongeveer). En daar is verder niks mee aan de hand..

Verder verdenk ik toch echt je videokaart van de problemen die je hebt, vooral omdat je de no signal melding krijgt en dat het gebeurt als ie gestressed word in games.

Kan natuurlijk ook nog je voeding zijn, maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik een andere kaart uitproberen in je pc.
Wa

• freaky35
dubbel post...

[ Voor 96% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2014 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet niet hoezo het aan de videokaart ligt, ik heb echt goede framerates .. geen drops niets. maar hij valt gewoon uit soms.
freaky35 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:28:
Geen prime gebruiken, cpu temp loopt gigantisch op met die stresstest. Mijn haswell 4790 loopt ook op naar rond de 75 C(is de max zo ongeveer). En daar is verder niks mee aan de hand..

Verder verdenk ik toch echt je videokaart van de problemen die je hebt, vooral omdat je de no signal melding krijgt en dat het gebeurt als ie gestressed word in games.

Kan natuurlijk ook nog je voeding zijn, maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik een andere kaart uitproberen in je pc.
Wa

• freaky35
De pc geeft geen piepjes of verdere foutmeldingen?

maar je processor 70 c(! )in game is sowieso niet normaal... mijn cpu (dezelfde als die van jou word lange na niet zo warm

[ Voor 59% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2014 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
geen piepjes of andere foutmeldingen.. ik ga morgen proberen furmark te draaien.. kijken of die crasht.. of heb je misschien een andere GPU test ?
freaky35 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:37:
alles blijft wel draaien toch, alleen geen beeld? Probeer echt eens een andere kaart, dat je voldoende fps hebt, wil niet perse zeggen dat de kaart goed is....

Je zal toch hardware moeten uitproberen, wisselen om het probleem boven water te krijgen...

De pc geeft geen piepjes of verdere foutmeldingen?

• freaky35
ik denk toch inderdaad de cpu, 70 c is echt te warm, als dat alleen met het gamen is. Dan stijgt de temp nog hoger tijdens stresstest. Niet doen dus nu die stresstest eerst kijken wat het probleem is...

Lijkt mij niet gezond als dit te vaak gebeurd... Ik zou dan toch echt kijken of de koeler wel goed zit van de cpu .Of dat er teveel warme lucht in de kast blijft hangen.I zou dus zeker kijken of je koeler wel goed zit.

Word het koellichaam van de koeler wel warm, als je die vastpakt tijdens het gamen? Die zou dan heet moeten zijn met die temperaturen.

Zo niet, dan maakt ie geen goed contact met de processor en kan de processor de warmte niet kwijt. Gevolg dus uitval.

[ Voor 76% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2014 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb liquid cooling he... weet niet welk deel ik precies moet aanraken ?
als ik bijvoorbeeld naar de temps kijk van de h80i cooler is die nu op idle 25.4c een de i7 op 29c
neem aan dat de fans gewoon doen wat ze moeten doen
freaky35 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:54:
ik denk toch inderdaad de cpu, 70 c is echt te warm, als dat alleen met het gamen is. Dan stijgt de temp nog hoger tijdens stresstest. Niet doen dus nu die stresstest eerst kijken wat het probleem is...

Lijkt mij niet gezond als dit te vaak gebeurd... Ik zou dan toch echt kijken of de koeler wel goed zit van de cpu .Of dat er teveel warme lucht in de kast blijft hangen.I zou dus zeker kijken of je koeler wel goed zit.

Word het koellichaam van de koeler wel warm, als je die vastpakt tijdens het gamen? Die zou dan heet moeten zijn met die temperaturen.

Zo niet, dan maakt ie geen goed contact met de processor en kan de processor de warmte niet kwijt. Gevolg dus uitval.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 21:58
Als je heel veel pech hebt, ligt het aan je moederbord....

Laatst gehad, kon windows gewoon opstarten, maar zodra ik de pc ging stressen viel hij uit.
Alles gecontroleerd, geheugen, 12V-lijn, 5V-lijn, CPU, GPU, noem maar op, kon geen fout ontdekken.
Zelfs de BIOS gereset en alles opnieuw ingesteld.

Ten einde raad maar een nieuw moederbord er in geplaatst en dat was het probleem.....

Trouwens een CPU op 70 graden valt best mee, een Intel kan tot 98 graden, dan klokt hij normaliter terug om zichzelf te beschermen, wel thermal-states aanzetten in je bios.... (Dit was met stock koeler..)

Wel blij nu dat ik er een H80 ingezet heb en bij 100% stress komt ie nu niet meer boven de 60 graden uit.
(i7 2600K op 4GHz)

[ Voor 30% gewijzigd door roches op 10-12-2014 23:16 ]

• freaky35
Maar ik kom met luchtkoeling nog niet zo hoog, bij lange na niet zelfs, de moet wat mis daarmee zijn.
En water koeling, tja..daar weet ik niet veel vanaf...Maar juist met waterkoeling mag de temperatuur nooit zo hoog zijn.

Is de cpu trouwens overclockt of draait deze op standaard setting?

Wat ik trouwens in de specificaties van deze cpu gzien heb, op de Intel site is dat de maximale temp 75 c is van deze processor.

En zet het geheugen eens op de standaard snelheid voor de cpu, dat is volgens mij 1600mhz

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 11-12-2014 01:30 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welke 780 GTX heb je, toevallig die van Asus? Die willen nog wel eens problemen hebben namelijk.

Gaan de fans van je videokaart ook hard draaien na een crash of niet?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
ja dat vind ik dus ook raar.. maar alles is gewoon goed aangesloten etc.
cpu draait gewoon op stock .. nooit overclockt
de standaard geheugen snelheid zit al op 1600mhz.. volgens mij kun je het veranderen naar 2400mhz
stin00 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 03:26:
Welke 780 GTX heb je, toevallig die van Asus? Die willen nog wel eens problemen hebben namelijk.

Gaan de fans van je videokaart ook hard draaien na een crash of niet?
ja heb die van ASUS.. nee volgens mij draaien ze niet harder na een crash.
freaky35 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 01:27:
Maar ik kom met luchtkoeling nog niet zo hoog, bij lange na niet zelfs, de moet wat mis daarmee zijn.
En water koeling, tja..daar weet ik niet veel vanaf...Maar juist met waterkoeling mag de temperatuur nooit zo hoog zijn.

Is de cpu trouwens overclockt of draait deze op standaard setting?

Wat ik trouwens in de specificaties van deze cpu gzien heb, op de Intel site is dat de maximale temp 75 c is van deze processor.

En zet het geheugen eens op de standaard snelheid voor de cpu, dat is volgens mij 1600mhz

Verwijderd

Topicstarter
dan klopt er waarschijnlijk iets niet met mijn koeling ook.. als de joune maximaal 60 graden word met een 100% stress test... en de mijne 98 soms.. heel vaag dit allemaal.
moederbord temperaturen zjin gewoon 30 graden max.
roches schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:12:
Als je heel veel pech hebt, ligt het aan je moederbord....

Laatst gehad, kon windows gewoon opstarten, maar zodra ik de pc ging stressen viel hij uit.
Alles gecontroleerd, geheugen, 12V-lijn, 5V-lijn, CPU, GPU, noem maar op, kon geen fout ontdekken.
Zelfs de BIOS gereset en alles opnieuw ingesteld.

Ten einde raad maar een nieuw moederbord er in geplaatst en dat was het probleem.....

Trouwens een CPU op 70 graden valt best mee, een Intel kan tot 98 graden, dan klokt hij normaliter terug om zichzelf te beschermen, wel thermal-states aanzetten in je bios.... (Dit was met stock koeler..)

Wel blij nu dat ik er een H80 ingezet heb en bij 100% stress komt ie nu niet meer boven de 60 graden uit.
(i7 2600K op 4GHz)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Wat is je vcore tijdens prime? Kan best zijn dat je moederbord teveel spanning geeft heb dit eerder gelezen.

Als dat het niet is zou ik richting moederbord psu gaan denken vanwege uitval ipv bsod.

In het eerste geval niet kan een bios update oplossing bieden.

[ Voor 14% gewijzigd door TRAXION op 11-12-2014 08:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
vcore ? ik ben nu momenteel op school dus ik kijk vanmiddag of vanavond wat hoe hoog de temps etc worden na een stress-test... ik ga oo 3dmark laten lopen voor de videokaart.. ( iemand andere suggesties voor een goede GPU test ) ?
TRAXION schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:53:
Wat is je vcore tijdens prime? Kan best zijn dat je moederbord teveel spanning geeft heb dit eerder gelezen.

Als dat het niet is zou ik richting moederbord psu gaan denken vanwege uitval ipv bsod.

In het eerste geval niet kan een bios update oplossing bieden.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.resplendence.com/whocrashed ga ik vanavond ook ff installeren kijken of dat wat helpt.. is het verstandig om elke stick.. ik heb er 4.. .te testen dmv een memtest ?

• TRAXION
Ja alles uitsluiten is altijd verstandig maar gezien het gedrag van uitvallen ipv bsod ga ik denken aan een overheating/overvolt protection.

Verwijderd

Topicstarter
het is geen bsod... hij valt gewoon uit en krijg dan 1 seconde melding met no signal detected.
kan het aan de PSU liggen dat een spel bijvoorbeeld niet smooth oogt.. dus als je bijvoorbeeld 100fps hebt op battlefield 4.. maar naar links of rechts schuift met de muis..dat het niet zo smooth oogt.

heb een 24inch full hd 1080p van Iyima.. DVI aansluiting.. dus geen hdmi kabel ! moet ik hem met een hdmi kabel testen ?e
TRAXION schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:16:
Ja alles uitsluiten is altijd verstandig maar gezien het gedrag van uitvallen ipv bsod ga ik denken aan een overheating/overvolt protection.

• TRAXION
Dat met heen en weer bewegen staat hier denk ik los van en kan ook meerdere oorzaken hebben, meest voorkomende is vsync aan wat als het ware een soort van vertraging geeft.

Maar probeer eerst je reboots op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
nee vsync staat uit.. en wanneer ik hem aan doe lijkt het juist smoother te lopen.
ja dat probeer ik ;p maar weet niet hoe
TRAXION schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:26:
Dat met heen en weer bewegen staat hier denk ik los van en kan ook meerdere oorzaken hebben, meest voorkomende is vsync aan wat als het ware een soort van vertraging geeft.

Maar probeer eerst je reboots op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
ik lees op us forums .. If you are running prime 28.5 on 4790k and you have not disabled all overcurrent protection in bios then depending on mobo bios you are using it will shutdown. On gigabyte board I have to change the vccin overcurrent protection to extreme from auto, if left on auto prime 28.5 will cause shutdown even at stock settings. iemand wie weet hoe ik dit kan doen op mijn moederbord.. ik heb echt geen verstand van bios of dergelijke.

• TRAXION
Kijk vanavond als je in de buurt van de pc bent wat je kan doen en waarschijlijk zal er al een bios update zijn voor dit probleem.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste katastrofa, we zien het graag als dat je, als je nog iets wil zeggen voordat iemand anders heeft gereageerd, je vorige post edit met het knopje "wijzig", rechtsboven je post, in plaats van weer een nieuwe reactie te plaatsen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ga je bios in en zoek even zou ik zeggen, ik snap niet waarom de 4790 deze problemen allemaal heeft en een 4770 nergens last van heeft zelfs niet met een overklok naar 4.6Ghz. Ook zijn mijn temps nooit hoger gegaan dan 65graden (WC) met P95.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de reactie, nogmaals .. ik heb de pc gewoon aangeschaft en door een vriend laten bouwen ;p ik heb geen verstand van BIOS of dergelijke. misschien dat er een optie is dat de pc niet uitvalt na een bepaald aantal graden.. dat die dan niet automatisch uitvalt.
prutser001 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:37:
Ga je bios in en zoek even zou ik zeggen, ik snap niet waarom de 4790 deze problemen allemaal heeft en een 4770 nergens last van heeft zelfs niet met een overklok naar 4.6Ghz. Ook zijn mijn temps nooit hoger gegaan dan 65graden (WC) met P95.

Verwijderd

Topicstarter
http://i62.tinypic.com/nlbw2h.jpg zoals je kunt zien een uitroepteken bij de cpu fan ? die uitroepteken hoort volgens mij niet of wel ? verder de andere temperaturen op idle.. ( was steam spel updaten dus mischien 2/3 graden erbij gekomen )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
update : zojuist weer is geprobeerd om battlefield 4 te runnen.. ik was 1 minuut in-game ( daadwerkelijk rondlopen met een wapen ) en het het scherm ging weer op zwart.. met 10 a 15 seconden ( no cable signal detected ) .. MAAR de pc blijft gewoon doordraaien... ik moet zelf uitzetten 5 seconden op power knopje.

dus heb even furmark gedownload, kijken of het aan mijn videokaart ligt ..

http://i57.tinypic.com/30b2yyt.jpg

zoals je kunt zien max 74 graden.. met fanspeed op 20. aan de videokaart ligt het dus niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 16:51 ]

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01 20:57
Had hetzelfde probleem, alles getest. Bleek mijn fan niet harder te draaien dan 18% hierdoor afhankelijk van wat ik speelde ontstonden er artefacten. Was bekend probleem las ik later. Handmatig wel hoger te zetten.
Met fanspeed op 60% kon ik wel doorspelen.
Kaart onder garantie binnen dag geruild.

[ Voor 5% gewijzigd door Fresno op 11-12-2014 18:53 ]

• TRAXION
Goed en nu even kijken met cpu-z en prime95 waar je vcore heen gaat onder stress.

Verwijderd

Topicstarter
Fresno schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:49:
Had hetzelfde probleem, alles getest. Bleek mijn fan niet harder te draaien dan 18% hierdoor afhankelijk van wat ik speelde ontstonden er artefacten. Was bekend probleem las ik later. Handmatig wel hoger te zetten.
Met fanspeed op 60% kon ik wel doorspelen.
Kaart onder garantie binnen dag geruild.
aan mijn videokaart ligt het niet, heb standaard als ik battlfield 4 wil spelen de fans op 60% gezet...

en zoals je hierboven kunt zien in de link wie ik heb gepost.. staat er op een of andere manier een uitroepteken bij CPU fan.. is dit omdat de h80i eigenlijk geen fan is .. maar liquid ?
TRAXION schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:50:
Goed en nu even kijken met cpu-z en prime95 waar je vcore heen gaat onder stress.
na 3 minuten prime95 staat de core voltage op 1.123 V en nu normaal op 0.761V ... had net ook nadat ik de prime95 test weer uit deed.. omdat ik bang was dat de pc uitviel... dat ik helemaal niets meer kon.. ik kon alleen met de muis bewegen.. maar kon niets klikken. Heb de pc uitgezet en aangedaan.. weer hetzelfde gedaan met prime95... en weer kan ik nergens op klikken.

[ Voor 58% gewijzigd door br00ky op 12-12-2014 09:31 ]

• TRAXION
Heb je de chipsetdrivers correct geïnstalleerd ?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Beste katastrofa, nogmaals, we zien het graag dat je, als je nog iets wil zeggen voordat iemand anders heeft gereageerd, je vorige post edit met het knopje "wijzig", rechtsboven je post, in plaats van weer een nieuwe reactie te plaatsen. Ook is het hier heel normaal om meerdere quotes in één reactie te zetten. Dat doet iedereen hier en is wat ons betreft een stuk overzichtelijker. Handiger is dan wel om éérst te quoten en dan reactie eronder te plaatsen. Ik heb je laatste twee posts samengevoegd om te laten zien wat ik bedoel.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 12-12-2014 09:28 ]

• denisletica
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
is de vcore negatief

[ Voor 96% gewijzigd door denisletica op 12-12-2014 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
de chipset drivers zijn correct geinstalleerd !. ik denk echt dat het of mijn CPU of PSU is .. zou niet weten waarom mijn moederbord
TRAXION schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:18:
Heb je de chipsetdrivers correct geïnstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
kijk even hierboven, heb 2 screenshot links verstuurd.

UPDATE : heb nu 3 x achter elkaar de unigine valley benchmark laten lopen.
benchmarks : http://i58.tinypic.com/eq7bfa.jpg

UPDATE : http://tinypic.com/player...wd6cm%3E&s=8#.VIr6sDGG_3Y hier kun je dus in een filmpje zien wat er nou precies gebeurt wanneer ik zware games wil afspelen.. zou het dan toch de PSU zijn ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand..

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 19:37

D33F

Tweelingtemmer

Ik zou zelf als eerste de voeding verdenken, maar de CPU (qua temperatuur) lijkt mij ook wel een goede kandidaat gezien die 98 graden niet ver verwijderd zijn van de thermal shutdown temperatuur van de CPU.

Desalniettemin zou ik zeker kijken dat je de temperatuur van de CPU omlaag krijgt want zelfs met een deftige stresstest is 98 graden echt te hoog (normaal draaien redelijk zwaar overclockte CPU's rond de 70 tot 80 graden max op luchtkoeling).

Zodra je de temperatuur onder controle hebt en hij blijft nog steeds uitvallen dan zou het (in volgorde qua oorzaak) kunnen zijn:

1. voeding
2. moederbord

[ Voor 8% gewijzigd door D33F op 13-12-2014 16:54 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Welke voeding heb je?

• denisletica
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
hierboven zei iemand dat de i7 4790k niet echt gemaakt is voor prime95 en dat die bij andere ook zulke temps heeft...
[b]

David Regeling schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:52:
[...]

Ik zou zelf als eerste de voeding verdenken, maar de CPU (qua temperatuur) lijkt mij ook wel een goede kandidaat gezien die 98 graden niet ver verwijderd zijn van de thermal shutdown temperatuur van de CPU.

Desalniettemin zou ik zeker kijken dat je de temperatuur van de CPU omlaag krijgt want zelfs met een deftige stresstest is 98 graden echt te hoog (normaal draaien redelijk zwaar overclockte CPU's rond de 70 tot 80 graden max op luchtkoeling).

Zodra je de temperatuur onder controle hebt en hij blijft nog steeds uitvallen dan zou het (in volgorde qua oorzaak) kunnen zijn:

1. voeding
2. moederbord

[ Voor 18% gewijzigd door denisletica op 13-12-2014 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
als je even het eerste bericht van deze topic leest.. daar ligt het antwoord.

kga morgen een voeding van een vriend testen.. hij heeft een 1050watt.. weet niet precies welk merk maar hij zegt dat die beter is dan zijn oude seasonic.

Verwijderd

Topicstarter
update : heel raar weer.. kon nu weer 2 maps spelen zonder dat de pc vanzelf ging rebooten... de temps bij de CPU en GPU liepen niet boven de 50c..

ik ga in ieder geval morgen een andere voeding testen.. misschien dat dat toch de reden is dat de pc telkens uitvalt.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 21:58
En is het nu opgelost, het is hier al bijna 2 weken stil nl.

Verwijderd

Topicstarter
roches schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:24:
En is het nu opgelost, het is hier al bijna 2 weken stil nl.
nee het probleem is er nog steeds.
Pagina: 1