nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02 11:34
Beste,

Met alle nieuwe toptitels die onlangs zijn uitgekomen of nog moeten komen (FarCry 4, AC Unity, GTA 5), wil ik kijken naar een nieuwe videokaart.
Momenteel heb ik 2 Radeon's 7870 XT in crossfire, maar ik merk toch dat Far Cry stottert op high.

Dus...

Ik twijfel tussen een MSI Radeon R9 290X, 8GB, Gaming en een Asus GeForce GTX 980, 4GB, STRIX.

Kan iemand mij hierin advies geven? Waarmee kan ik de komende 2 of 3 jaar weer vooruit? Graag speel ik alle spellen op ultra. Ik weet dat FarCry en AC unity het beste draaien met Nvidia, maar los daarvan heb ik geen voorkeur. Prijstechnisch is €600,- wel mijn max.

De rest van mijn computer bestaat overigens uit:
Intel i5, 4670
MSI Z87-G45 Gaming
en nu, 2x Club3d Radeon 7870XT (crossfire)
en 16 GB aan intern geheugen

Groet,
floris

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

FC4 draait volgens mij nog niet op CF, dus dat FC stottert verbaasd mij weinig.

De GTX980 en R9 290x zijn eigenlijk allebei niet interessant qua prijs/prestatie. De snelste kaart welke nog een goed prijskaartje heeft, is de GTX970.

De R9 290 is wat trager, maar wel een stuk goedkoper, waardoor die prijs/kwaliteit gezien weer intressanter is.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02 11:34
Ahhh, dat verklaard een hoop.
Maar, prijs/kwaliteit is, vind ik, ondergeschikt aan futureproof.
Als ik met een R9 290 over een jaar of 2 weer een nieuwe kaart moet hebben, zie ik hier niet veel in

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ik zie zelf zowel de R9 290 als de GTX970 ongeveer even lang meegaan, en de R9 290x en GTX980 misschien een maandje langer. Tussen geen van die kaarten zit echt een gigantisch verschil, behalve in prijs.

Dus, als je nu 600 ballen hebt liggen voor een videokaart: haal een R9 290 voor 250 euro, zet de rest op de bank/in een ouwe sok, haal over 2 jaar daar de opvolger van voor weer 200-250 euro en over 2 jaar weer. Great succes!

Sowieso zullen de kaarten over 2-3 jaar alweer een stuk sneller zijn dan die van nu, nu 4K/UHD eraan komt, samen met allerlei interessante technieken voor GPU's, heb ik het gevoel dat er weer een grote performance sprong aan komt.

People as things, that’s where it starts.