VBScript draaien met focus (actieve applicatie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon VDS
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:06
Ik probeer een knop te programmeren op mijn MCE remote die een popup menu geeft waarmee ik de PC kan afsluiten.

Ik heb een VBscriptje gevonden die een menuutje toont waarmee je een Windows 8 PC makkelijk kan aflsuiten.

VBScript:
1
2
3
4
dim objShell
set objShell = CreateObject("shell.application")
objshell.ShutdownWindows
set objShell = nothing

Echter als ik een video fullscreen afspeel krijgt het uitvoeren van het script geen focus. Ook als ik een keyboard shortcut maak (bvb CTRL+ALT+K) krijg ik niks te zien als de video aan het spelen is. Als de video in een window afspeelt komt het shutdown menu wel bovenop de actieve applicatie te liggen.

Iemand een idee? Mijn kennis van VB is echter nul :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

VB en VBScript zijn wild verschillende dingen...

Anyway: Waar hoort mijn topic?
PRG>>WOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor. Maar in het stukje script wat jij post, zie ik geen menuutje gebeuren.

Ik krijg eigenlijk het vermoeden dat je een stukje van de specifieke functionaliteit van de MCE remote gebruikt. En die wil het dan kennelijk niet doen als er full-screen afgespeeld wordt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Simon VDS
Toch niet hoor. Dit is een werkend script (test het maar es).

Je krijgt een mooie popup met een shutdown optie in Windows. De MCE remote heeft er eigenlijk weinig mee te maken. Die doet niets meer dan een bepaalde knop koppelen aan het uitvoeren van het script. Enkel wil dit script niet draaien als er iets fullscreen bezig is.

Dat is het probleem

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt gelijk. Ik had in m'n onschuld verzonnen dat het scriptje de shutdown procedure zou uitvoeren. Maar dat is niet zo, hij laat alleen het shutdown-dialoogje zien.
Kun je, in plaats van het VBscriptje, er gewoon een commando aanhangen?
shutdown /s /p /f

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Simon VDS
Dat is ook niet de bedoeling want ik wil voorkomen dat als ik per ongeluk op de afstandsbediening ga zitten, mijn HTPC ineens wordt uitgeschakeld :)
Pagina: 1