Dag allemaal,
Ik had graag mijn huidige pc omgevormd tot een modern game systeem waarmee ik de komende jaren gesteld ben.
Op dit moment wil ik de graphics op het maximum kunnen zetten. Binnen een jaar of 3 volstaat het dat ik nieuwe games kan draaien met behoorlijke graphics.
Indien mogelijk had ik graag enkele onderdelen van mijn huidige pc hergebruikt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal vooral bedoeld zijn om te gamen. Het gaat dan voornamelijk om RPG's zoals Skyrim
Wat mag het systeem gaan kosten?
Indien mogelijk had ik graag onder de 800 euro gebleven voor de nieuwe onderdelen. Mits gefundeerde advies ben ik bereid dit aan te passen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn de onderdelen uit mijn huidige pc die ik, indien mogelijk, graag zou recycleren :
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er moet sowieso een videokaart, cpu, mobo en ssd worden bijgezet. Ik heb hiervoor de suggesties van de bbg van november genomen :
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag een keer een Intel CPU nemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij moet de pc niet muisstil zijn. Indien hij relatief stil is zonder extra koelers dan is dat mooi meegenomen
Ga je overklokken?
Dat is niet nodig. Ik zou het enkel overwegen in de toekomst indien er geen koeling bijgeplaatst moet worden en mijn pc niet meer mee kan.
Enkele vragen die ik mezelf stel :
- Passen deze nieuwe onderdelen in mijn huidige case ? Ik ben hier tevreden van en het uiterlijk staat me ook wel aan.
- Volstaat mijn huidige voeding ? In de bbg van november wordt er ook een 450w voeding aangeraden.
Deze heeft wel een gold certificate waar de mijne slechts een bronze certificate heeft.
- Ik zal waarschijnlijk 1 van de 2 harde schijven die hierboven vermeld werden in mijn mediaservertje steken. Ik neem aan dat dit ook een kleine impact heeft op het stroomverbruik. Hier kan je eventueel rekening mee houden.
Wat vinden jullie van de gekozen onderdelen ? Wat raden jullie me aan ?
Alvast bedankt voor jullie tijd en advies !
Met vriendelijke groet,
Thomas
Ik had graag mijn huidige pc omgevormd tot een modern game systeem waarmee ik de komende jaren gesteld ben.
Op dit moment wil ik de graphics op het maximum kunnen zetten. Binnen een jaar of 3 volstaat het dat ik nieuwe games kan draaien met behoorlijke graphics.
Indien mogelijk had ik graag enkele onderdelen van mijn huidige pc hergebruikt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal vooral bedoeld zijn om te gamen. Het gaat dan voornamelijk om RPG's zoals Skyrim
Wat mag het systeem gaan kosten?
Indien mogelijk had ik graag onder de 800 euro gebleven voor de nieuwe onderdelen. Mits gefundeerde advies ben ik bereid dit aan te passen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn de onderdelen uit mijn huidige pc die ik, indien mogelijk, graag zou recycleren :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD AV GP WD10EURS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green WD20EARX, 2TB | € 124,29 | € 124,29 |
| 1 | Cooler Master Storm Scout | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Kingston HyperX Fury blu HX316C10F/4 | € 37,76 | € 37,76 |
| 1 | XFX Pro 450W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 162,05 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er moet sowieso een videokaart, cpu, mobo en ssd worden bijgezet. Ik heb hiervoor de suggesties van de bbg van november genomen :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 355,80 | € 355,80 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 96,- | € 96,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 704,25 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag een keer een Intel CPU nemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij moet de pc niet muisstil zijn. Indien hij relatief stil is zonder extra koelers dan is dat mooi meegenomen
Ga je overklokken?
Dat is niet nodig. Ik zou het enkel overwegen in de toekomst indien er geen koeling bijgeplaatst moet worden en mijn pc niet meer mee kan.
Enkele vragen die ik mezelf stel :
- Passen deze nieuwe onderdelen in mijn huidige case ? Ik ben hier tevreden van en het uiterlijk staat me ook wel aan.
- Volstaat mijn huidige voeding ? In de bbg van november wordt er ook een 450w voeding aangeraden.
Deze heeft wel een gold certificate waar de mijne slechts een bronze certificate heeft.
- Ik zal waarschijnlijk 1 van de 2 harde schijven die hierboven vermeld werden in mijn mediaservertje steken. Ik neem aan dat dit ook een kleine impact heeft op het stroomverbruik. Hier kan je eventueel rekening mee houden.
Wat vinden jullie van de gekozen onderdelen ? Wat raden jullie me aan ?
Alvast bedankt voor jullie tijd en advies !
Met vriendelijke groet,
Thomas