Toon posts:

PC omvormen tot Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik had graag mijn huidige pc omgevormd tot een modern game systeem waarmee ik de komende jaren gesteld ben.
Op dit moment wil ik de graphics op het maximum kunnen zetten. Binnen een jaar of 3 volstaat het dat ik nieuwe games kan draaien met behoorlijke graphics.
Indien mogelijk had ik graag enkele onderdelen van mijn huidige pc hergebruikt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal vooral bedoeld zijn om te gamen. Het gaat dan voornamelijk om RPG's zoals Skyrim

Wat mag het systeem gaan kosten?
Indien mogelijk had ik graag onder de 800 euro gebleven voor de nieuwe onderdelen. Mits gefundeerde advies ben ik bereid dit aan te passen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn de onderdelen uit mijn huidige pc die ik, indien mogelijk, graag zou recycleren :

#ProductPrijsSubtotaal
1WD AV GP WD10EURS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD20EARX, 2TB€ 124,29€ 124,29
1Cooler Master Storm Scout€ 0,-€ 0,-
2Kingston HyperX Fury blu HX316C10F/4€ 37,76€ 37,76
1XFX Pro 450W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 162,05

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er moet sowieso een videokaart, cpu, mobo en ssd worden bijgezet. Ik heb hiervoor de suggesties van de bbg van november genomen :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 355,80€ 355,80
1Crucial MX100 256GB€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,25

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag een keer een Intel CPU nemen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij moet de pc niet muisstil zijn. Indien hij relatief stil is zonder extra koelers dan is dat mooi meegenomen

Ga je overklokken?
Dat is niet nodig. Ik zou het enkel overwegen in de toekomst indien er geen koeling bijgeplaatst moet worden en mijn pc niet meer mee kan.

Enkele vragen die ik mezelf stel :
- Passen deze nieuwe onderdelen in mijn huidige case ? Ik ben hier tevreden van en het uiterlijk staat me ook wel aan.
- Volstaat mijn huidige voeding ? In de bbg van november wordt er ook een 450w voeding aangeraden.
Deze heeft wel een gold certificate waar de mijne slechts een bronze certificate heeft.
- Ik zal waarschijnlijk 1 van de 2 harde schijven die hierboven vermeld werden in mijn mediaservertje steken. Ik neem aan dat dit ook een kleine impact heeft op het stroomverbruik. Hier kan je eventueel rekening mee houden.

Wat vinden jullie van de gekozen onderdelen ? Wat raden jullie me aan ?

Alvast bedankt voor jullie tijd en advies !

Met vriendelijke groet,
Thomas

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voeding is goed genoeg, kast ook.

Zou zelf of pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 de nemen, welke lekker goedkoop is, en een goede audiochip heeft, maar qua chipset wat oudjes is, of de pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO welke ook leuk geprijsd is, een M2 slot heeft, maar een normale audiochip heeft.

Ook zou ik 4GB geheugen erbij nemen, 4GB is wat weinig.

People as things, that’s where it starts.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Hele lap tekst getyped, mar dat is precies hetzelfde als dat wat hierboven staat :*)

Qua GPU eventueel kijken naar de Asus, ook semi-passief maar had minder last van coil whine.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@VasZaitsev
Ik heb de configuratie even aangepast. Ik heb namelijk al 2 latjes van 4gb geheugen.
Het Gigabyte mobo is inderdaad 20 euro goedkoper dan het mobo uit de bbg.
Indien dit even goed is wil ik dat gerust wisselen.
Het MSI G97 mobo zie ik niet op afuture.nl staan.
Hier zal ik waarschijnlijk de pc bestellen. Is tot nu toe het goedkoopste.

@MK1998NL
Ik had nog niet van Coil Whine gehoord. De Asus variant van de GTX 970 is iets duurder maar indien er "problemen" bekend zijn met de MSI versie wissel ik dit graag.

Kan ik met deze setup de komende 3 jaar zonder zorgen verder ?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die H97 is gewoon te krijgen bij Afuture, daar is hij zelfs het goedkoopst.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze de geupdate versie :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1WD AV GP WD10EURS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD20EARX, 2TB€ 124,29€ 124,29
1Cooler Master Storm Scout€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/8€ 72,-€ 72,-
1XFX Pro 450W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 877,59

Is het reeds de moeite om van 8gb naar 16gb geheugen te gaan of merk je daar niks van ?
Iemand nog aanmerkingen op bovenstaande setup ?
Zou de voeding het kunnen trekken indien ik de 2 reeds aanwezige hdd's erin laat steken ?

Thanks

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-02 09:50
Ik zou ook eens kijken naar de snelheid van je geheugen. Dat maakte bij mij enorme veel uit qua snelheid. Zie wel vaker dat mensen het nieuwste van het nieuwste kopen (videocard) maar ondertussen het langzaamste geheugen kopen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Geheugen is 1600Mhz, dat is het meest standaard wat je tegenwoordig kan verzinnen. Met een dedicated GPU is sneller niet nodig.

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
8GB geheugen is genoeg. Als je later meer nodig hebt kun je er altijd nog wat geheugen bij prikken.

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

Verwijderd

Topicstarter
Even ter info :

Mijn case was niet groot genoeg voor de videokaart. :/
Ik heb dus achteraf nog een nieuwe case moeten aanschaffen (Fractal Design R4).
Pagina: 1