Beste,
Ik heb een vraag.
Ik draai momenteel een i5 3570k (ivy bridge socket 1155)
Alleen mijn moederbord past niet bij de kleuren van de rest van mijn PC. (Asrock z77 extreme4)
Nu zie ik een leuk moederbord staan bij MAXICT voor 168,64 euro (maximus v formula).
Ik zit dus te twijfelen om dit moederbord te kopen. Ik erger me er al een tijd aan dat mijn build niet af is....
Hoellang kan ik nog voorruit met de 1155 socket (met name de z77 chipset) op het gebied van gamen?
kan evt nog upgraden naar een i7 uit de ivy bridge reeks..
Ik kan ook een z97 ranger nemen maar het probleem is dat ik dan mijn CPU ook moet upgraden.
omdat dit moederbord gebruik maakt van socket 1150
dus dit resulteerd in een kostenplaatje van meer als 350 euro... (al hoewel ik een bod heb gekregen op mijn huidige cpu+mobo van 180,-)
Ik heb dus 2 opties...
- ASUS ROG maximus V formula
wat overigens een hogere tier moederbord is binnen de rog serie, alleen is dit model wel iets verouderd.
maar het goede is dat ik probleemloos mijn huidige cpu op dit moederbord kan plaatsen
+ 3x pci-e 3.0, optie tot waterkoelen chipset etc etc...
Dit kost 168,64 (heb een bod van 45 euro gekregen op mijn huidige mobo)
-ASUS ROG Maximus VII Ranger (Z97)
Dit moederbord maakt gebruik van socket 1150 wat een betere toekomst heeft, (er worden geen nieuwe processors meer gemaakt
voor socket 1155)..
Wat is de beste keuze voor mij?
Ik ben zoiezo van plan een compleet nieuwe pc te bouwen over ongeveer 3 jaar
En evt over 1 a 2 jaar alvast 2 nieuwe gpu's te kopen..
Zoals ik al zij, ik gebruik mijn pc eigenlijk alleen maar om te gamen..
Kan de Maximus v Formula mij de komende 3 jaar voorzien? (en met name de i5-3570k)
Heb trouwens een h100i, dus kan evt nog overclocken...
Het prijsverschil valt mee. Ik kan mijn huidige CPU en mobo voor 180 euro verkopen.
Dus dan kost het ongeveer 190/200 +/- voor VII Ranger + nieuwe CPU.
Als ik voor de V formula kies kost het me 168,64 - 45(bod op huidig mobo) = +/- 125,-
Ik heb een vraag.
Ik draai momenteel een i5 3570k (ivy bridge socket 1155)
Alleen mijn moederbord past niet bij de kleuren van de rest van mijn PC. (Asrock z77 extreme4)
Nu zie ik een leuk moederbord staan bij MAXICT voor 168,64 euro (maximus v formula).
Ik zit dus te twijfelen om dit moederbord te kopen. Ik erger me er al een tijd aan dat mijn build niet af is....
Hoellang kan ik nog voorruit met de 1155 socket (met name de z77 chipset) op het gebied van gamen?
kan evt nog upgraden naar een i7 uit de ivy bridge reeks..
Ik kan ook een z97 ranger nemen maar het probleem is dat ik dan mijn CPU ook moet upgraden.
omdat dit moederbord gebruik maakt van socket 1150
dus dit resulteerd in een kostenplaatje van meer als 350 euro... (al hoewel ik een bod heb gekregen op mijn huidige cpu+mobo van 180,-)
Ik heb dus 2 opties...
- ASUS ROG maximus V formula
wat overigens een hogere tier moederbord is binnen de rog serie, alleen is dit model wel iets verouderd.
maar het goede is dat ik probleemloos mijn huidige cpu op dit moederbord kan plaatsen
+ 3x pci-e 3.0, optie tot waterkoelen chipset etc etc...
Dit kost 168,64 (heb een bod van 45 euro gekregen op mijn huidige mobo)
-ASUS ROG Maximus VII Ranger (Z97)
Dit moederbord maakt gebruik van socket 1150 wat een betere toekomst heeft, (er worden geen nieuwe processors meer gemaakt
voor socket 1155)..
Wat is de beste keuze voor mij?
Ik ben zoiezo van plan een compleet nieuwe pc te bouwen over ongeveer 3 jaar
En evt over 1 a 2 jaar alvast 2 nieuwe gpu's te kopen..
Zoals ik al zij, ik gebruik mijn pc eigenlijk alleen maar om te gamen..
Kan de Maximus v Formula mij de komende 3 jaar voorzien? (en met name de i5-3570k)
Heb trouwens een h100i, dus kan evt nog overclocken...
Het prijsverschil valt mee. Ik kan mijn huidige CPU en mobo voor 180 euro verkopen.
Dus dan kost het ongeveer 190/200 +/- voor VII Ranger + nieuwe CPU.
Als ik voor de V formula kies kost het me 168,64 - 45(bod op huidig mobo) = +/- 125,-