GitHub zelfmoord tips paste @ tweakblogs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:38
Beste Adjes,

met een beetje sneupwerk kwam ik de volgende Tweakblog tegen:

Способы самоуби&

Het lijkt verband te houden met dit frontpage artikel, waarnaar ook gelinkt wordt. Hoewel ik het niet kan verifiëren, vermoed ik dat het gaat om de tekst die Rusland heeft doen laten besluiten GitHub offline te halen. Een Google Translate scan wijst in ieder geval wel in die richting.

Hoewel er weinig tweakers geïnteresseerd zullen zijn in zelfmoordtips in het Cyrillisch-Russisch, weet ik toch niet helemaal of dit de bedoeling is van tweakblogs. Nu begrijp ik dat er weinig tot geen moderation is op tweakblogs, en er zijn natuurlijk een aantal overwegingen mogelijk in dit specifieke geval, maar die laat ik graag aan jullie. Mogelijk, of niet, verdient dit toch wat aandacht.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

Qwerty-273

Meukposter

Om dan maar als auteur van de blog een reactie te geven. Deze posting is voornamelijk om te tonen dat censuur op het internet niet werkt, en dat vrijheid van meningsuiting een belangrijk goed is. Juist wanneer een overheidsorgaan besluit om bepaalde informatie te censureren op het internet, is het belangrijk om daar argwanend naar te kijken. Censuur lijsten zijn nooit 100% correct, op deze lijsten komen te vaak entries terug die daar niets te zoeken hebben. Een lijst als http://reestr.rublacklist.net/ is dan ook zeer belangrijk om te weten wat een overheid aan het blokeren is. Deze posting kan je dan gewoon zien als een informatie dump van data die Ксензов Максим hoofd van Роскомнадзора (http://rkn.gov.ru) niet online wilt zien. Beetje hetzelfde als Qwerty-273: Sleuteltje, sleuteltje aan de wand, wie kent jou in dit land?

Ik zie Tweakblogs dan ook als een gewoon blog platform, en heeft qua content dan ook niets direct te maken met Tweakers of de Community van Tweakers.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.