Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640750

Topicstarter
Over een week ga ik op wintersport en zoals elk jaar wil ik graag alle mooie beelden vastleggen. Omdat mijn camera redelijk lomp is wil ik deze niet elke dag meenemen en zou ik daarom andere dagen met mijn mobiel willen filmen. Ik heb een iPhone 5, maar ik weet niet goed hoe goed deze tegen kou en sneeuw kan. Kan het ook nergens vinden. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met mobiel filmen in de sneeuw met of zonder waterdicht hoesje?

Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:50
Ga er maar van uit dat elke sneeuw smelt wat er op je mobiel komt. Je iPhone is zo'n 20-30 graden tijdens gebruik, tijdens camera activiteit zeker. In de kou zal het wat minder zijn, maar genoeg om sneeuw te laten smelten. Dus je gaat water op je iPhone krijgen.

Het ligt er dus aan hoe voorzichtig je bent.. Daarnaast moet je rekening houden met vallende sneeuw of andere skiiers/snowboarders die wel eens wat sneeuw laten opstuiven.
Lekker een hoesje kopen dus, hoeft niet perse waterdicht te zijn, maar iets wat voldoende bescherming biedt tegen spetters.

Nog een tip, houdt je beeldscherm zo dicht mogelijk tegen je lijf aan, hierdoor zal het scherm niet te sterk afkoelen. Ik heb wel eens meegemaakt dat een LCD scherm vreemde kleuren ging vertonen na het skiien(indoor). Of dat tegenwoordig nog steeds zo is weet ik niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Remz op 10-12-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640790

Ik zou er ook 1tje kopen denk ik voor de sneeuw als ik jou was. Lifeproof schijnt erg goed te zijn maar die zijn wel rond de 70-80 euro. Als je vooral foto's en filmpjes wil maken moet je eens kijken op www.waterdichte-hoesjes.nl die zijn wat goedkoper dan lifeproof, heb zelf daar 1 gekocht om te filmen voor het kitesurfen. Werkt prima, alsnog dompel ik hem niet onder water maar als ik in het water sta kan ik er prima mee filmen, materiaal sluit de telefoon goed af namelijk. Ik heb er 1 voor mn samsung maar volgens mij verkopen ze ook wel voor iPhone. Misschien heb je er wat aan, Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 634794

Je kunt natuurlijk altijd een goedkoop universieel waterdicht hoesje kopen zoals deze, het kost geen drol en doet wat het moet doen ;) Ik heb zo'n soort hoesje namelijk zelf ook, en destijds uitgeprobeerd in het water en het werkte gewoon dus voor wintersport lijkt me zo'n hoesje al helemaal geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 18:49
wordt wel lelijke film dan..

Anoniem: 640790

Ja ik had eerst ook zo'n goedkoop zakje van de hema maar mooi filmen wordt hem dan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb uiteindelijk zo'n unit via waterdichte-hoesjes.nl gekocht. Ziet er stevig uit. 2 tientjes inclusief verzending viel me ook reuze mee. Volgende week testen in de sneeuw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 17:15

Grin

Ride si sapis.

Ik zou oppassen voor meuk van een paar Euro. Als ik op reis ga (Indonesie, Vietnam, etc) stop ik mijn telefoon in een Otterbox. Niks anders.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is me uitstekend bevallen! Doet weinig onder aan een duurdere variant. Was ook een jongen mee met een Lifeproof, maar ondanks dat die wat mooier is, zag ik geen verschil in functionaliteit. Aanrader!
Pagina: 1