Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo1969gro
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-04-2022
Weet er iemand of er in de praktijk digitale camera's zijn die door middel van WiFi (of anders draadloos) direct na nemen van idividuele foto's deze kunnen opslaan op een Windows tablet of Laptop?

Natuurlijk weet ik dat er oplossingen zijn via Dropbox etc, maar daarvoor is een Internet verbinding nodig.
De oplossing kan alleen zijn: het direct en draadloos plaatsen van de foto in een vastgestelde map op eem tablet of laptop.

Ik onderzoek daarnaast het gebruik van de Samsung Galaxy K Zoom met een zelf geschreven app, maar ik zou liever gelijk gaan voor een standaard oplossing.

Alle info is welkom.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels Nijenhuis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 22:12
Een camera met WiFi is zeer praktisch.Maar dat is in mijn geval alleen een belangrijke optie als ik binnenkort een nieuwe spiegelreflexcamera voor mijn werk ga aanschaffen. Op mijn professionele Canon cinemacamera zit ook WiFi, maar dat werkt niet goed met mijn modem. Het voordeel daarvan is wel dat als je een videocamera hebt, is dat je een uitstekende live view hebt op je tablet. Dat is in mijn geval zeker een must, want ik maak veel gebruik van de diafragma stand en ik monitor ook altijd handmatig het geluid. Dat soort functies wil ik wel terugzien op mijn nieuwe spiegelreflexcamera en/of systeemcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik gebruik bij mijn 70D de app EOS Remote, en dat wekt prima i.c.m. mijn S5. Deze app is ook beschikbaar voor IPad of android tablet.