Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 23:17

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Na bijna een jaar zonder smartphone rond te lopen, begon het me enkele maanden geleden toch weer te kriebelen. Nu viel mijn oog op de Acer Liquid E700, vanwege de lekkere grote accu en het ruime (werk)geheugen. Echter draait dit toestel nog op Android 4.4, en eigenlijk zou ik best graag een update naar 5.0 willen. Als ik dan toch een nieuwe smartphone aanschaf, laat me dan gelijk de nieuwste software hebben :)

Nu probeer ik wat te duckduckgo'en (rolt toch niet lekker uit de mond :+ ) naar een lijst met toestellen die een update naar 5.0 gaan krijgen, maar tot mijn verbazing zie ik nergens toestellen van Acer vermeldt staan.

Betekend dit dat Acer (voorlopig) geen updates gaat krijgen, of dat deze lijstjes erg incompleet zijn? Weet iemand hier meer over? Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 08:59
Een korte zoekactie heeft mij opgeleverd dat Acer in ieder geval nog niks losgelaten heeft over hun planning qua updates. Ik denk dat je er dan ook wel vanuit kunt gaan dat er geen toestellen op korte termijn geupdate zullen worden.

Wel is er al een custom rom gebasseerd op Lollipop voor de Acer Liquid E700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Het is al moeilijk genoeg om de laatste nieuwe Android versies op een HTC, Samsung of Sony te krijgen zonder maanden te wachten of een Google Play Edition versie van het toestel te hebben, laat staan op een Acer, Phillips, of ander ''onbekend'' toestel, deze laatste soort komen vaak uit op 1 versie en updates kan je vergeten.

Ofwel ga je op zoek moeten naar een custom rom zoals hierboven vermeld, of je moet uitkijken naar een ander toestel dat wel Lollipop ''soon'' krijgt, vermits die Acer 199 euro kost is je beste gok een Motorola Moto G, deze heeft al Lollipop in de US en Brasil, dus weldra ook in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 23:17

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LoeWn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:22:
Een korte zoekactie heeft mij opgeleverd dat Acer in ieder geval nog niks losgelaten heeft over hun planning qua updates. Ik denk dat je er dan ook wel vanuit kunt gaan dat er geen toestellen op korte termijn geupdate zullen worden.

Wel is er al een custom rom gebasseerd op Lollipop voor de Acer Liquid E700
Die ROM lijkt me wel wat.. Die zou ik kunnen installeren. Bedankt! Toch gek dat ik niets vond.. Ligt het aan mijn zoekkunsten of aan DDG? :+
Katmi schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:24:
Het is al moeilijk genoeg om de laatste nieuwe Android versies op een HTC, Samsung of Sony te krijgen zonder maanden te wachten of een Google Play Edition versie van het toestel te hebben, laat staan op een Acer, Phillips, of ander ''onbekend'' toestel, deze laatste soort komen vaak uit op 1 versie en updates kan je vergeten.

Ofwel ga je op zoek moeten naar een custom rom zoals hierboven vermeld, of je moet uitkijken naar een ander toestel dat wel Lollipop ''soon'' krijgt, vermits die Acer 199 euro kost is je beste gok een Motorola Moto G, deze heeft al Lollipop in de US en Brasil, dus weldra ook in Europa.
Ik heb inderdaad nagedacht over de Moto G, maar gezien de mindere batterijtijd en werkgeheugen, heb ik toch liever de E700 van Acer. Hoewel Moto G natuurlijk ook LTE ondersteunt.. Hmm, toch nog maar eens nadenken dan.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:53
Die site en de custom rom is fake, staan wel meer ""lollipop custom roms" op voor andere toestellen die nu officieel alleen nog 4.4 hebben.
Op XDA oid is ook nergens lollipop voor die toestellen te vinden, daar waar het normaal gesproken als eerste beschikbaar komt.
En dan is het ooknog verpakt in 3 zipjes die je moet downloaden, maar als je dat eenmaal gedaan hebt en flasht lijkt het dan wel op Lollipop, maar dat is het niet. Het is gewoon KitKat...

Net als dat alle hardware en software gewoon functioneerd, dat kan gewoon niet nu al.
Bij CM ports en dergelijke van een nieuwe androidversie die voor je toestel (nog) niet uit is heb je altijd problemen met de camera, video accerlatie en dergelijke, dat werkt dan niet meteen en moeten devs eerst zien te fixen. Geeft wel aan dat dit dus echt geen Lollipop is..

[ Voor 28% gewijzigd door dutchgio op 10-12-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:10
wil je snel/veel updates, kijk dan naar nexus, moto of LG toestellen. Als je toch van plan bent custom roms te flashen, zoek dan populaire toestellen met een flinke community en met een beetje geluk waarbij de drivers niet te gesloten zijn

Strava

Pagina: 1