mon1:Game en mon2:stream kijken fps drops

Pagina: 1
Acties:

• pruik6
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05-2025
Beste tweakers,

Ik wil graag starcraft2 gamen en op tweede monitor een stream kijken op twitch.
Wanneer ik dit doe mijn game dropt fps en lagged daardoor.
Als ik game en youtube kijk heb ik er geen probleem mee.

Waar kan dit aan liggen, te slechte videokaart?
-Zoja als dat het geval is,is het dan opgelost met een 970GTX.

Hardware omtrend het probleem:
Monitor1: 1920x1080 100hz/120/144 (dual dvi kabel)
Monitor2: 1920x1080 60hz (Hdmi to dvi kabel)
Gfx card: 660Ti 2gbvram

Heb paar dingen geprobeert:
- zo beetje alle links gelezen omtrend dit probleem
-beide monitoren op 60hz gezet werkte niet
-In game gfx laagste gezet zodat ik misschien meer fps kreeg
-me tweede monitor op mijn on board input gezet
-google priority op high
-media player op energy beheer op balanced

Gegroet Michiel

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Probeer eens de Twitch stream op lagere kwaliteit te zetten. Source zal misschien wat zwaar draaien.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• pruik6
Goede tip daar heb ik nog niet aan gedacht.
Ga het beteen even testen alvast bedankt.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36
Kijk even of de kloksnelheden van je kaart hoog blijven met de stream op je tweede scherm?

Het gebeurt nog wel is dat videokaarten in een zuinige modus blijven hangen als er een "vervelende" toepassing open staat op het tweede scerm

• pruik6
Bedankt leo1010 dat werkt idd, van source op medium heb ik er nauwelijks last van.

Nooberke de klokt zijn wel goed staan volluit,maar er word niet meer vram gebruikt voor de video.
Is der een manier om de vram hoger tezetten en vast te zetten op een hoeveelheid?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

Welke processor heb je?

• pruik6
Intel 4770k

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

Hmm goeie kans dat je, omdat je je ene scherm op je gpu en de ander op je onboard gpu hebt zitten, je driver issues hebt. Waarom hang je ze niet allebei op je GTX660?

-EDIT: fout gelezen, dit was enkel een probeersel zo te zien

Wat je kunt proberen is in je browser softwarematige rendering afdwingen. Flash rendert volgens mij op de processor, maar als 't op je gpu zit dan kan dat wel 'ns voor problemen zorgen.

[ Voor 43% gewijzigd door Esumontere op 10-12-2014 13:56 ]

• pruik6
Bedankt voor de reaktie,ik heb het geprobeerd met chrome://flags maar het heeft niet gewerkt.

de stream op medium zetten werkt redelijk goed, dus als ik een nieuwe gfx kaart koop
kan ik dan op source draaien op twitch?

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Vraag me toch af of er niet iets anders aan de hand is.

Mijn vorige setup was een FX8150 met een GTX 560 1gb en daarmee kon ik gamen op 1920*1200 op scherm 1 met twitch op source fullsreen op scherm 2 zonder problemen.

Toevallig ook een andere browser geprobeerd? Geloof dat vooral Chrome nog wel eens het probleem heeft dat je geheugen volloopt. Ik gebruik standaard Firefox.

Anders zou ik helaas niet weten wat het kan zijn want als ik mijn task manager moet geloven gebruiken zowel youtube als twitch ongeveer even veel RAM en processorkracht tijdens het spelen van 1080p video.

Mijn speeltje

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 15:09
Ga eens naar shortcut van je browser > rechtermuisknop > eigenschappen/properties > target en voeg dit aan het einde toe: "--disable-gpu" (met quotes, en spatie ervoor). Dit werkte voor mij in Chrome.

Steam/XBL: Avioto

• pruik6
Novalite bedankt, heb het geprobeert met internet explorer. Heeft helaas niet gewerkt.
Wel raar idd dat het bij jou het wel goed deed.

Avioto bedankt voor de tip , ook dat werkt niet helaas.

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-01 08:05
Speel je Starcraft in windowed mode? Ik had dit probleem voorheen ook, door over te schakelen van full screen naar windowed mode verdween het probleem.

• pruik6
Ik speel inderdaad op windowed fullscreen i.v.m streamen.
Zal is ff heen en weer schakelen kijken het werkt.

Had me 144hz monitor van dvi dual op een hdmi kabel gedaan toen was het goed ,alleen 60hz locked.
Dat is dan zonde van me 100+hz scherm.

Dus denk dat het komt doordat de ene monitor op hdmi zit en de andere dual dvi ,maar de monitor met hdmi kan alleen hdmi of vga.
Vga heb ik niet op mijn gfx kaart.
Dus beetje lastig probleem.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Het heeft te maken met je cpu. Ik draaide vorig jaar nog met een amd 955 BE en op source nooit fps drops of stutters.

Later alleen mobo en processor veranderd. Overgestapt naar Intel 2500k. Een vele malen sterkere cpu en daarmee kan ik met 2 of 3 monitoren met een 1080p stream geen cpu intensive games spelen zoals battlefield. Terwijl ik dat met de 'zwakkere ' AMD wel kon.

Beide processoren overigens met een amd 290 4GB.

• pruik6
Okay ,maar is daar een oplossing voor?
Ik ga is een nieuwe bios update doen van me moederbord,kijken of dat wil helpen.

[ Voor 51% gewijzigd door pruik6 op 13-12-2014 13:36 ]

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
maar waarom zou je op source willen "kijken" als je starcraft aant spelen bent, sc2 is sowieso een heel intensief spel, je hebt helemaal geen tijd of benul om naar de stream te kijken, ik zou het al knap vinden als je wat van het praten kunt volgen.

Als ik hon midwars doe (niet heel intensief) dan kan ik de stream echt niet volgen hoor op mijn tweede scherm (in de zin van kijken), luisteren gaat wel goed opzich (tenzij ik in dik gevecht zit)en er is geen significant verschil qua geluid tussen source en high/medium. Enige keren dat ik kan of wil kijken is als ik dood ben of toevallig iets leuks HOOR.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• pruik6
Tussen medium en source zit best wel groot verschil tussen.
Ik denk dat het mijn videokaart kan zijn 2 x 1920 1080 1 game en stream te zwaar is.
Zou het anders ook niet weten hoe ik kan oplossen.
Pagina: 1