Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer blijft zichzelf constant wakker maken....

Pagina: 1
Acties:

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 04:19

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben ten einde raad, dus als wanhoopsdaad even hier een post, wellicht weet iemand het antwoord. Mijn PC heeft sinds een week of 3-4 een nieuwe gewoonte... hij maakt zichzelf wakker. Soms na een uur, soms na een minuut - ik zet hem in sleep mode, en voila, hij besluit dat ie daar geen zin in heeft.

- Alle wake on LAN dingen zijn uit, ik heb alle vinkjes "Allow this device to wake the computer" in Device Manager uitgezet.
- Met Process Explorer gekeken of er ook maar iets draait dat er niet thuis hoort - niks gevonden
- Geen vage tasks in Task Scheduler
- Allerlei hardware ontkoppeld (vooral USB dingen) - veranderde niks
- Netwerk kabel er uit getrokken - bleef gebeuren

Systeem is zoals in de signature, met Windows 8.1 PRO. Het is een image die ik van TPB heb gedownload maar ik heb wel mijn eigen legale 8.0 key ingevoerd. Alle updates (op 1 na, die VMWare errors geeft) zijn braaf geinstalleerd. Toen ik Windows 8.0 draaide gebeurde dit heel af en toe, maar bijna niet. Het is pas sinds Windows 8.1 dat het een issue is geworden. En ook niet meteen, maar na een tijdje.

Die hele powercfg "utility" van Windows 8.1 slaat allemaal op worst en hij lijkt niets te weten. Geen enige nuttige informatie.

Dus.. wat kan het zijn? Om het allemaal nog vager te maken... het gebeurt nooit overdag. Dus als ik even in de dag boodschappen ga doen or what ever gaat hij nooit aan, alleen in de nacht of ochtend. Kan toeval zijn... maar dan wel een verdacht toeval ;)

Any ideas? It's driving me up the @#%# wall!

[ Voor 10% gewijzigd door Webdoc op 10-12-2014 11:07 ]

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Spidersense
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 14:47
Ik heb dat ook! En ik heb een originele Windows 8 CD+key gebruikt. Maar weet ook niet waar het aan ligt. Dus deze topic ga ik ff volgen.

Put that cookie down!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb dat ook een tijdje gehad en dat zat hem in de update centre van Windows.
Die had dus rechten om de PC uit slaap te halen en updates uit te voeren.

Ik zou daar even in de instellingen zoeken, die van mij ging steevast om 3 uur in de nacht aan als hij in Sleep stond.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Hoi. Hoe lang heb jij dit al...? Wat voor software draai je "doorgaans"..? Ik heb Skype, Pamela voor Skype, VMWare Workstation 10, Asus Xonar utility, nVidia tray icon updater en... ja volgens mij is dat het wel qua non-standard. Gebeurt het bij jou ook alleen 's nachts/in de ochtend en niet overdag?
Rubman schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:11:
Ik heb dat ook een tijdje gehad en dat zat hem in de update centre van Windows.
Die had dus rechten om de PC uit slaap te halen en updates uit te voeren.

Ik zou daar even in de instellingen zoeken, die van mij ging steevast om 3 uur in de nacht aan als hij in Sleep stond.
Okay... ik ga hem even bij wijze van experiment op "Never check for updates" zetten... kijken of dat helpt. Helaas vermoed ik echter dat als dit het probleem zou zijn, dat er dan heeel veel mensen hier over zouden zeuren, en dat het bij Google als eerste resultaat zou staan. Maar - het proberen waard, dank :)

EDIT2:

Right! In Control Panel --> Action Center --> Automatic Maintenance is er een optie "Allow scheduled maintenance to wake up my computer at the scheduled time" - en dat is aangevinkt! Bij mij is die tijd 02:00 's nachts.

Dat gaat dus blij UIT en ik hoop ZO dat het echt zo simpel is...

Lekker handig ook... voordal dat ie het schijnbaar nodig vindt om de computer alsmaar wakker te maken :/

URL: http://support.microsoft.com/kb/2799178

[ Voor 71% gewijzigd door Webdoc op 10-12-2014 11:19 ]

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Rubman

Rubman

Ik heb het opgelost gekregen door in de update centre van windows in de instellingen het zoeken naar updates en hiervoor in de nacht de PC uit slaap te mogen halen uit te zetten.

Je kan testen of het werkelijk hier aan ligt door de tijd die er staat voor het zoeken naar nieuwe updates, staat standaard op 3:00, (Waarom dit is, is mij een raadsel altijd fijn als je pc in de nacht aan gaat). te veranderen in een paar minuten nadat je hem uitzet en dan controleren of hij op dat tijdstip aangaat.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25
Herkenbaar probleem. Ik heb twee systemen waar dit optreed (1 WIN 8 pro, 1 Win7 pro). Het systeem is recentelijk door Dell geformatteerd. Vooralsnog werkt de slaapstand weer, maar ik heb virtualbox nog niet draaien, mijn vermoeden is dat het daarmee samenhangt. Ik zie bij de TS VMWare staan, dus wellicht heeft dat wat met elkaar te maken.

Meer dan, "Heb ik ook" kan ik helaas niet roepen.

Overigens, een andere laptop met dezelfde setup op Win7 pro werkt dan wel weer prima.

[ Voor 12% gewijzigd door storeman op 10-12-2014 11:26 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
ik vermoed dat ze dit zo doen omdat als je alles precies zo laat als het is, hij ook weer zelf in slaap valt (na een minuut of 20). Maar ik neem aan dat jij in jouw power plan net als ik auto-sleep op "never" hebt gezet...? Dan werkt deze hele setup niet... ;) "Microsoft Recommended" is:Wakker om 02-03:00, check for updates ---> installeren --> reboot --> 20 min later auto-slaap en klaar is Kees. Maar als je auto-slaap uitzet gaat ie nooit uit.

Anyhow - we zullen zien. Ik wil verder niks veranderen zodat ik zeker weet dat dit het was.

• Spidersense
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 14:47
Ik ga dat ook proberen.

Put that cookie down!

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Nou mensen dat heeft het schijnbaar opgelost - hij was braaf uit toen ik in de ochtend beneden kwam. Dus Rubman - dank U :) Nog een paar nachten voor ik het echt geloof maar klinkt allemaal veelbelovend :D

• Rubman

Rubman

Geen probleem, het klonk ook zo herkenbaar.

Heb er zelf dagen mee lopen stoeien wat het nu kon zijn, altijd fijn als je dan iemand snel kan helpen.

Pagina: 1