• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:03
Mijn setup is als volgt, een kleine server pc die ik gebouwd heb met daarin een G3220 pentium processortje en 4gb ram waar ik plex media server op draai.

Mijn TV 48H6500 kan daar waar je bijvoorbeeld TV, HDMI 1 HDMI 2 ingang etc selecteert dan ook 'Plex media server' selecteren via DLNA is dat dan geloof ik. Zo deed ik dat voorheen, door aantal mappen heen scrollen en dan kreeg ik mijn bibliotheek te zien, beetje omslachtig gebeuren maar meestal werkte het wel als het mkv bestanden waren met subs ingebakken, maar ook heel veel bestandsformaten werkten niet hetgeen ik maar voorlief had genomen.

Ging ik gisteren door de apps heen van de samsung smarthub zag ik ineens Plex. Ik denk TOP! installeren en aan de gang, super mooi, mooie bibliotheek en meer instelmogelijkheden en vooral veel minder door mappen heen hoeven scrollen wat al niet fijn is met een afstandbediening.

Maar: in de nieuwe samsung plex app wilt hij alles laten transcoden (om iig subs erbij te krijgen), bij bijna al mijn films (1080p met bitrates vanaf 10000 kb/s ongeveer) legt ie mijn cpu compleet plat, die springt naar 100% en op mijn tv krijg ik om de minuut even een buffering te zien.

Klopt dit? Want ik zie op google dat deze CPU een passmark score van 3000 haalt en dat er 2000 nodig zou zijn voor 1080p transcoding.

Los ik dit het makkelijkste op door er een quadcore i5 in te zetten of kan ik nog iets met instellingen doen?

WIFI/kabel maakt geen verschil, instellingen in plex media server geprobeerd zoals cpu minder laten belasten en lokale kwaliteit naar beneden gooien maakt allemaal geen verschil

Verwijderd

Test eens dezelfde video met en zonder ondertitels. Dit gaat over ondertitels en hoog CPU verbruik: https://forums.plex.tv/in...-subtitles-100-cpu-usage/

• racemichel
Heb zelf ook alweer de nodige uurtjes zitten lezen en daar zit precies het probleem.

Bestanden die ik afspeel met de samsung plex app gaan goed, zeker mkv bestanden waar ik de optie krijg 'overlay subtitles' kan kiezen. Er wordt dan niks transcoded en hij speelt ze dan perfect af, kan snel vooruit spoelen etc.

Echter sommige van mijn bestanden (met name directe blu ray rips naar mkv bestanden van tussen de 15-40gb groot) kan ik kiezen voor direct play en dan werkt het goed, maar dan heb ik geen subtitles, dan kan ik kiezen voor subtitles, maar moet ik hem op transcoding zetten (de format is niet compatible met mijn client en daarom brand hij de subtitles erin, maar moet de hele file transcoded worden).

Kan ik opzich mee leven, dan koop ik wel een snellere cpu, alleen ik kan nergens op google vinden of een upgrade naar bv een i5 4430 dan wel snel genoeg is ;)

Zonde om er 170 piek tegen aan te gooien om tot de conclusie te komen dat hij dan nog steeds gaat bufferen .

[ Voor 13% gewijzigd door racemichel op 10-12-2014 03:39 ]

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 01:26
Ikzelf gebruik een amd e350 (2x 1.6ghz) met 4gb ram en die rendert eigenlijk alles prima, mkv, 3d. Soms komt de sub niet mee, maar dat ligt meen ik aan de titel van t srt bestand.

Als ik plex op de pc of telefoon ga gebruiken, wordt ie wel traag...

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Verwijderd

racemichel schreef op woensdag 10 december 2014 @ 03:36:
Heb zelf ook alweer de nodige uurtjes zitten lezen en daar zit precies het probleem.

Bestanden die ik afspeel met de samsung plex app gaan goed, zeker mkv bestanden waar ik de optie krijg 'overlay subtitles' kan kiezen. Er wordt dan niks transcoded en hij speelt ze dan perfect af, kan snel vooruit spoelen etc.

Echter sommige van mijn bestanden (met name directe blu ray rips naar mkv bestanden van tussen de 15-40gb groot) kan ik kiezen voor direct play en dan werkt het goed, maar dan heb ik geen subtitles, dan kan ik kiezen voor subtitles, maar moet ik hem op transcoding zetten (de format is niet compatible met mijn client en daarom brand hij de subtitles erin, maar moet de hele file transcoded worden).

Kan ik opzich mee leven, dan koop ik wel een snellere cpu, alleen ik kan nergens op google vinden of een upgrade naar bv een i5 4430 dan wel snel genoeg is ;)

Zonde om er 170 piek tegen aan te gooien om tot de conclusie te komen dat hij dan nog steeds gaat bufferen .
Ik zou je vraag zeker even op het Plex forum stellen. Als ik hun eigen adviezen bekijk voor processorkracht moet je 1080p materiaal gemakkelijk kunnen transcoden met deze CPU. En al helemaal als iemand met een veel langzamere CPU zoals hierboven wordt genoemd het wel kan. Misschien sowieso eens je drivers updaten?

• racemichel
Ja al is wat maomanna hierboven zegt geen transcoding, maar gewoon direct play, dus dat dat met die CPU lukt is logisch, dan wordt ie waarschijnlijk voor nog geen 10% belast.

Ga het ook maar even op de plex forums aankaarten idd

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
Kun je niet via GPU transcoden? Die zijn daar veelal voor geschikt tegenwoordig.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1