Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help welke laptop moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou graag een laptop willen waar ik alles mee kan. Ik heb op dit moment een laptop die geen games zoals COD kan draaien. Als hij dit wel kon zou ik zeker eens af en toe gamen (ook de nieuwste games). Deze zou ik dan het liefst op hoge instellingen willen spelen. Ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik liever Windows 7 wil behouden omdat ik dit gewend ben, maar overstappen naar Windows 8.1 zou geen probleem zijn. Ik vind het prettig als ik met mijn laptop flink kan multitasken en veel programma's open kan laten staan. Ik ben een serie junky en een flinke film liefhebber. Ik download dan ook veel. Ik heb voor mijn studie vaak office nodig. Ook internet ik veel en vind ik het chill om veel tabs open te kunnen laten staan. Ook moet ik af en toe video's bewerken voor mijn studie. Ik heb echt nu al 3 dagen lang zitten zoeken naar laptops, en telkens vind ik iets wat me goed lijkt, maar dan is het hem weer net niet. Het probleem is dat ik het beste van het beste wil voor zo min mogelijk geld. Ik kom er op dit moment niet meer uit, er is te veel keus :9

Wat is je budget?
Ik begon met een budget van 700/800 euro. Ik merkte dat ik niet alles kon vinden wat ik in mijn laptop wilde dus heb ik mijn budget opgekrikt naar 1000 euro. Mocht het 100 euro erboven liggen dan kan dit wel. Ik heb namelijk een laptop gezien waar ik verliefd op ben die rond de 1400 ligt. Ik zit eraan te denken om deze te kopen, maar eigenlijk vind ik hem te duur en misschien is hij niet de beste keus.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik sleep mijn laptop overal mee naar toe. Naar school, naar mijn vrienden, naar mijn ouders. Hij is inprinciepe altijd bij mij. Ik vind daarom rond de 15.6'' het beste. Hij moet niet te bulky en te zwaar zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alles, zolang het maar een beest is. Tot nu toe heb ik hiernaar zitten kijken:

MSI GP60 2PE-435NL (Leopard) --> € 899,- ssd in combi met hdd sprak me aan, alleen geen i7. En is de videokaart wel goed genoeg?

MSI GS602PL-039NL (Ghost) -> 1.349,- Dit is mijn liefde. Heerlijk dun en licht het lijkt me echt een beest. Alleen zeer prijzig. Voor die prijs (of goedkoper) zijn er wellicht ook andere merken die nog beter of het zelfde zijn als deze. Ook las ik dat de batterij niet te lang mee zou gaan (dit zou geen ramp zijn, hij zit meestal aan de lader)

ThinkPad E540 --> en dan zelf samenstellen: € 1.057,44
- Intel Core i7-4712MQ Processor -vPro
- Nvidia Geforce GT G740M 2GB --> is deze kaart goed voor gamen?
- 16GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)
- 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5" --> eigenlijk wat te weinig geheugen en heb liever ssd, maar dan is het al helemaal te weinig geheugen.
- 16GB M.2 Solid State Drive of No NGFF SSD --> hierbij weet ik echt niet wat ik moet kiezen, opgezocht maar kwam er niet uit wat dit inhoud. ik begreep dan ik dan mijn sd-kaart slot moet missen en dit wil ik niet.

Ik heb zelf niet heel veel verstand van al die specs. Ik heb veel research gedaan om het een beetje te snappen. Ik heb een heleboel laptops zitten vergelijken en ik kom er niet meer uit. Het liefst niet veel hoger dan 1000 euro. Maar als hier bevestigd word dat mijn liefde een zeer goede keus is dan ga ik denk ik voor deze.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en met tips kunnen komen voor andere laptops! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zelf aan de laptop klungelen doe ik liever niet. Maar stel dat er een mega goede laptop is die een extra slot heeft voor ssd en het zelf inbouwen flink in de portomonee scheelt dan zou ik hier over nadenken

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 00:23 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Niet vergeten dat een laptop niet echt voor upgrades vatbaar is, en je met een hele dure laptop ook heel veel gaat afschrijven. Een laptop van 1500 euro gaat bijvoorbeeld niet echt langer mee dan een laptop van 1000 euro. Je zou denken dat ie dan betere specs heeft en dus langer mee moet kunnen, maar door de manier waarop laptops gebouwd zijn (concessies overal) gaat dat heel weinig doen voor de levensduur.

Je kan eigenlijk beter een laptop met gebalanceerde specs kopen, en over 4-6 jaar een nieuwe kopen. Twee keer een laptop van ±950 euro kopen gaat je meer opleveren dan een laptop van 1500 voor 5 jaar gebruiken en daarna weer een laptop van 1500 moeten kopen.

Doe jezelf een plezier en kijk naar opties als een wat lageren resolutie zodat je ook minder GPU power nodig hebt om het aan te sturen, een minder snelle CPU of zuinigere CPU zodat ie minder heet wordt, en zo min mogelijk zaken als interconnects en bewegende delen. Dus geen HDD en geen ODD, en geen MXM slot, geen docking port, geen ExpressCard poorten enz.

Verder is gewicht en formaat bij een laptop die je daadwerkelijk veel mee gaat nemen een stuk belangrijker dan de specs op dat moment. Een snelle CPU en GPU helpt niks met het verslepen ;)

Wat je in elk geval nodig gaat hebben:

- i5 CPU met iGPU, Haswell (of als het even kan de opvolger, afhankelijk van hoe lang je kan wachten)
- Dedicated GPU met switching naar iGPU en render ondersteuning voor je video editor
- SSD
- 8GB RAM

Een resolutie die hoger is dan 720p, maar niet UHD ofzo. WSXGA of WSXGA+ lijkt me een prima tussenstap. FHD is leuk, maar die extra pixels maken niet zo'n denderend verschil en kost wel gewoon cycles en VRAM. Een scherm dat zeker niet groter is dan je gebruikelijke 15.6", ik zou zelfs voor kleiner gaan en voor je vaste plekken een externe monitor gebruiken. Niks is zo vervelend dan jaren lang een lompe laptop mee moeten slepen. Door hun formaat zijn ze ook een groter doelwit voor stoten en stapelen wat niet bepaald goed is voor de levensduur.

Plug dat soort eisen in de pricewatch, en je krijgt een aardig compact lijstje.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Ik zou voor deze laptop gaan :)

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX

Pluspunten:
Intel Core i7-4710HQ (MSI GP60 2PE-435NL heeft een i5)
Videochip GeForce GTX 860M (aanzienlijk beter dan de GT840M die in de MSI GP60 2PE-435NL zit)

Minpunten:
Hardeschijftype Hybrid-HDD (SSD inbouw is dan ook zeker aan te raden)

Voor dat kleine beetje extra €, zeer zeker de moeite waard.

Mocht je vragen hebben hoor ik het graag. :) Succes!!

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Topicstarter
die acer ziet er zeker goed uit. Alleen als ik een ssd erbij koop van bijvoorbeeld 500 gb ben ik weer 200 euro verder. en wat doe ik dan met die 1TB hdd die over is? Ik heb dan liever een laptop met een extra slot zodat ik een wat kleinere SSD kan combineren met de HDD. Dan zet ik al mijn films en series op de HDD en de games en windows zelf op de SSD.

P.S. Kan zijn dat ik soms onkundig overkom of als ik soms dingen zeg die niet kloppen of niet mogelijk zijn hoor ik het graag. Heb me in 3 dagen tijd enorm veel ingelezen en wist 3 dagen geleden niet eens wat een SSD was. Ben een redelijke leek

• Liber8
Ik weet het, het zijn wat euro's meer. Met een 256GB of zelfs 128GB SSD kun je zeker windows en een aantal spellen op kwijt.

256GB ligt op € 93,- zo uit mijn hoofd (MX100).
128GB zo rond de € 64, dacht ik.

Dit zijn geen SSD's met het M.2 formaat.

Hier een lijst met populaire SSD's die gebruik maken van het M.2 formaat.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/674/325172;415315;325173/categorie/

Over de SSD, Acer integreerde een SSD van het M.2-formaat. Je kunt dus gewoon de 1TB hybride HDD behouden :)

Check deze site even voor een uitgebreide review.: http://www.notebookcheck....A9-Notebook.130188.0.html

Nu ik het weet van de SSD met M.2 formaat raad ik je deze helemaal aan, dit wist ik namelijk ook niet.

Zoek je een laptop met i7 + goede videokaart + SSD + Mobiliteit, dan is deze laptop zeker de moeite waard in mijn ogen.

Verder heb je nog de Lenovo y50 met een uitermate slecht TN paneel (scherm) waar velen over klagen voor ~€ 1000,-

Denk er nog even over na :) Als je vragen hebt hoor ik het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Liber8 op 10-12-2014 00:55 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Topicstarter
dankje, ik ga er zeker naar kijken! Ondertussen mocht men meer iedeen hebben hoor ik het graag:P

• Liber8
Top :)

Hier twee vergelijkingen tussen de processor en grafische kaart.

i5 4210U vs i7 4710HQ
http://cpuboss.com/cpus/I...HQ-vs-Intel-Core-i5-4210U

GT840M vs GTX860M
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-860M-vs-GeForce-840M

Verwijderd

Topicstarter
Even een update. Ik heb de knoop doorgehakt. Het is mijn liefde geworden :D .

MSI GS60 2PL-039NL Ghost features:
Intel Core i7 4710HQ
12 GB werkgeheugen
128 GB SSD + 1 TB HDD
NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
SteelSeries-toetsenbord
Windows 8
HDMI-aansluiting
Bluetooth v4.0
WiDi
Wifi AC
3x USB 3.0
HD-webcam

Normaal voor de prijs van 1349,- Ik koop hem via marktplaats voor 1064,- met nog 21 maanden garantie, zo goed als nieuw. Ben zelf heel blij met mijn aankoop en ik verwacht dat hij vanavond bezorgd wordt.
Spannend :9~ :9~ !! Bedank nog voor de tips. Ik heb er lang over na gedacht maar toen ik zag dat deze laptop voor een redelijk gekope prijs voorbij kwam was ik verkocht.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Die heb ik ook op het oog. Het enige dat mij nog tegenhoud is dat de laptop behoorlijk heet wordt en de fans nogal lawaai kunnen maken. Wellicht kan jij daar iets over zeggen als je hem binnen hebt.

Pay peanuts get monkeys !

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:59
Dutch_guy schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:56:
Die heb ik ook op het oog. Het enige dat mij nog tegenhoud is dat de laptop behoorlijk heet wordt en de fans nogal lawaai kunnen maken. Wellicht kan jij daar iets over zeggen als je hem binnen hebt.
Een maat van mij heeft die laptop ook.
Word tijdens het gamen gewoon 90 graden.

Scherm voelt slap aan. en mijn laptop van 600 euro ziet er steviger uit.

Maar wel hele mooie specs.

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook gelezen dat ie heet werd tijdens het gamen, maar met normaal gebruik niet. tijdens het gamen het ik m toch niet op mijn schoot. Ook heb ik vrijwel altijd een plankje onder mijn laptop, aangezien mijn acer die ik nu heb ook aardig heet wordt. Over een tijdje, als ik hem voor een aantal zaken gebruikt heb zal ik er wel wat over schrijven hoe mijn bevindingen zijn. En over de slapheid tja, je kan het ook van een andere kant bekijken. Als ik m een keer ergens tegenaan stoot veert ie wat mee.

Ik ga er nog wat over schrijven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen,

Ik ben ech heel blij met mijn aankoop. Er zijn zeker een aantal puntjes die iets minder zijn. De batterij gaat niet heel lang mee.. Hij geeft aan 3 uur bij normaal gebruik, maar ik heb eerder het idee 2 en half uur. Bij normaal gebruik (beetje internetten enzo) is hij heel stil. eigenlijk geen geluid. Tot nu toe een half uurtje ermee gegamed (call of dute advanced warefare) met de hoogste instellingen. Af en toe blaast hij dan, maar dit vind ik niet storend. In dit half uurtje tijd werd hij redelijk warm, maar ik denk dat ik m nog op mijn schoot had kunnen houden. Ik kan me voorstellen dat het na een uurtje niet meer te doen is (ook voor de zaadproductie wat minder natuurlijk). Ik vind hem persoonlijk wel stevig overkomen. Dit kan natuurlijk ook zijn omdat ik een acer gewend ben die 10 keer minder stevig oogt en voelt. Al met al, ik ben er zeer blij mee en kan hem aanraden voor de prijs die ik betaald heb.
Pagina: 1