Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vzorge
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 09:40
Ik heb vorig jaar een huis gekocht waar een prachtig Danfoss CF2+ systeem in zit. Ik heb verdelers met een thermische motor om elke ruimte apart te kunnen verwarmen en een draadloze thermostaat in elke ruimte. Daarnaast is er ook nog een centrale control unit.

Mijn probleem is nu echter dat ik dit systeem wil opnemen in smart home. Ik sta nog een beetje aan het begin van de opzet, maar uiteindelijk wil ik lampen, verwarming en meer kunnen regelen vanaf mijn smartphone/tablet.

Mijn probleem is echter dat dit danfoss systeem een gesloten z-wave protocol heeft. Ik heb de afgelopen weken het internet afgezocht en heb nergens een antwoord kunnen vinden over hoe ik dit systeem kan integreren. Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft. Ik zat zelf al te denken aan of ik dit z-wave protocol kan reverse engineeren, zodat ik op zijn minst mijn instellingen kan uitlezen (veranderen zie ik dan later wel).

Weet iemand of hier nog iets mee te doen is, of kan ik dit hele systeem beter de deur uit doen en iets nieuws kopen? (wat natuurlijk alleen gaat als ik dit systeem kan verkopen, nieuw zou je er over de 1000 euro aan kwijt zijn, inclusief alles)