Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intercom en toegangsbeveiliging klein appartementencomplex

Pagina: 1
Acties:

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Met 5 andere huishoudens gaan we gezamenlijk een appartementencomplex-je realiseren. In dit complex zit ook een grote gedeelde garage, gedeelde werkruimte (werkplekken) en een verhuurbare bed & breakfast (op 4e etage, bereikbaar via centrale trappenhuis).

Erg leuk project om gezamenlijk te ontwikkelen, maar we zitten te stoeien met de toegang/intercom. Ik heb als taak gekregen om het verder uit te zoeken. Situatieschets:
- 3 begane grond woningen met eigen voordeuren;
- 3 appartementen met voordeur-toegang via centraal trappenhuis;
- Voordeur (van trappenhuis) met intercom voor de 6 woningen, werkruimte en B&B;
- Bij deze intercom ook toegang mogelijk d.m.v. pincode invoeren (voor de verhuur van de B&B);
- Voor-, tussen- en achterdeuren (in totaal: 13 deuren) te openen middels pas/druppel/o.i.d. Idee is dat er ' geprogrammeerd' kan worden dat een pas/druppel toegang geeft tot bepaalde deuren. En dat bij verlies van de pas/druppel enkel deze verwijderd hoeft te worden uit het toegangssysteem.
- Mogelijkheden om evt. aan te sluiten op KNX-domotica-systeem. (Bijv. Deur wordt geopend, licht gaat aan)
- Mogelijkheden om evt. aan te sluiten op alarminstallatie. (Bijv. deur wordt geopend, alarm gaat uit)

Ik heb natuurlijk al even gezocht, maar kan niet echt mogelijkheden vinden. Meerendeel van de websites gaat over losse componenten of oplossingen voor bedrijfsleven.

Vragen:
- Heeft iemand hier ervaring mee? Tips and tricks?
- Wordt zoiets erg duur? Wat zijn goedkopere/dure opties?
- Welke merken worden aanbevolen?

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:33
Tip: brievenbussen aan de buitenkant. Een hal met brievenbussen kun je niet afsluiten.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou het zoeken in oplossingen voor het bedrijfsleven, die kunnen jullie vast ook wel helpen. Op mijn werk gaat de deur met een druppel open (kinderdagverblijf, zodat ouders binnen kunnen), maar s'nachts gaat hij toch met een sleutel op slot. De druppels kunnen via de pc geactiveerd en gedeactiveerd worden. Geen idee wat het kost, maar ik weet wel dat de druppels de kosten niet zijn. Zover ik weet werkt het systeem via NFC, en zou je er dus ook een lamp oid bij aan kunnen koppelen. Wellicht ken je zelf een bedrijf dat het systeem heeft en is daar iemand die je er meer over kan vertellen.