Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Philips pfl8008k geluid loopt niet synchroon

Pagina: 1
Acties:
  • 6.865 views

• miadoa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08-2024
Beste mede-tweakers,

Sinds kort vertoont mijn philips pfl8008k tv een probleem waar ik zelf de oorzaak niet van kan vinden.

Setup is als volgt:
Op de philips tv zijn een aantal apparaten aangesloten via hdmi (ps4, settop box van xs4all, mediaspeler)
Ook m'n onkyo reciever is via hdmi aangesloten, deze gebruik ik dus alleen voor het geluid.

Nu heb ik sinds een paar weken het volgende probleem.
Wanneer ik tv kijk via de settopbox van xs4all liep het geluid niet synchroon. Het vreemde is dat op het moment wanneer ik alles aanzet, het geluid wel synchroon loopt maar naarmate de tv langer aanstaat het beeld steeds verder achter loopt ten opzichte van het geluid.

Het eerste wat ik geprobeerd had was de hdmi kabels vervangen, maar geen verschil.
Toen ik merkte dat het niet alleen met de xs4all settopbox was, maar ook wanneer ik m'n mediaspeler gebruik, heb ik de onkyo uitgezet en het geluid via de speakers van de tv afgespeeld maar het probleem bleef!

Ik gebruik ook Netflix, via smartTV van de philips tv, en ook hierbij doet het probleem zich voor, ook op de speakers van de tv dus hieruit is op te maken dat het niet aan de andere apparatuur ligt maar aan de tv volgens mij.

Heeft iemand hier eerder van gehoord en misschien een oplossing voor?

Ik heb overgens toevallig vandaag de tv van de laatste software-update voorzien.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want er is zo niet meer naar te kijken. wanneer de tv een uurtje aanstaat loopt het beeld al een seconde of 2 achter.

Alvast bedankt,
Danny

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je zou alleen de fabrieksinstellingen nog kunnen proberen (zeker nu je al een nieuwe update ebt gedaan). Anders wordt het toch ech Philips inschakelen, want dit mag echt niet gebeuren. Geef dan gewoon aan, dat je alles al hebt uitgesloten en het probleem bij de tv zelf zit met meerdere externe devices..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• miadoa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08-2024
Oke, ik zal de tv naar fabrieksinstellingen terug zetten inderdaad en als dat niet werkt ga ik Philips bellen! Bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Ik heb dezelfde tv en dezelfde update uitgevoerd. Bij netflix loopt het beeld met een kwartier al merkbaar anders dan het beeld. Terugzetten naar fabrieksinstellingen zie ik echt niet zitten tenzij niks anders mogelijk is.

Ik hoor graag wat jullie hebben geprobeerd en wat heeft gewerkt.

Verwijderd

Ik heb gisteren gemerkt dat ik het alleen had bij Netflix. Als ik UPC kijkblijft het geluid gelijk lopen aan het beeld. Bij Netflix kan ik niks veranderen qua geluid dus een oplossing heb ik nog niet.

Verwijderd

Beste mede tweakers,

Sinds ruim een jaar in bezit van dezelfde televisie en sinds een maand of 2 nu de problemen als hier gemeld. Heb zelf KPN alles in 1. Het niet synchroon lopen van het geluid met het beeld heb ik zowel bij TV-KPN als Netflix.

Bij KPN pauzeer en start ik beeld en dat verhelpt probleem tijdelijk. Bij Netflix ook pauzeren en opnieuw starten. Som Netflix geheel afsluiten en opnieuw opstarten.

Geeft weinig comfort :)

Heeft terugzetten naar fabrieksinstellingen geholpen?

Ik hoor graag van jullie ervaringen!

John

• Harm040
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-01 19:06
Ik heb met dezelfde TV ook dit probleem met Netflix. Het probleem is onstaan nadat ik vorige week de update naar software versie QF2EU-0.173.60.0 gedaan heb (daarvoor werkte Netflix prima). Vandaag heb ik een update gedaan naar de nieuwste versie (61.0), dat heeft niet geholpen. Als 'testfilm' gebruik ik 'The Warlords', die gaat binnen het kwartier fout.

Opvallend is dat ik tot nu toe met TV series geen problemen heb.

Netflix opnieuw starten helpt eventjes, maar niet lang genoeg.

Heeft iemand al een reactie van Philips?

Harm

[ Voor 36% gewijzigd door Harm040 op 23-12-2014 11:10 ]

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 17:52

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Zelfde TV gisteren een update gedaan naar QF2EU-0.173.60.0 ik ondervind geen hinder met netflix ( tot nu toe ) De TV streamt wireless.. Voor deze update had ik wel problemen en liep het geluid voor bij netflix..

Ik denk dat de TV niet krachtig genoeg is om het HD content en geluid te comprimeren..

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:44

denivan

de enige

Ik heb zelf een 47pfl6198k en heb hetzelfde probleem. Bij sommige netflix programma's (Top Gear) loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Met andere programma's valt het geluid geregeld gedurende 1 seconde weg.
Mijn TV is aangesloten op een Philips bluray speler/audio systeem. Als ik via de bluray speler (ook SmartTV) naar Netflix kijk, dan doet het probeem zich niet voor.
Als je op forums kijkt, dan blijken meerdere mensen problemen te hebben met de geluid uitvoer van de Philips TV naar een surround systeem. Al mijn andere apparaten (TV tuner, mediaspeler,...) zijn rechtstreeks aangesloten op het surround systeem en die hebben het probleem niet.
Zie volgende links voor meer info over wat een ramp deze firmware van philips is :

http://www.supportforum.p...es-2013&p=81142#post81142

http://www.supportforum.p...tware-for-the-6xx8-series

http://www.supportforum.p...d&highlight=netflix+sound

Ik heb ook Philips support gecontacteerd, maar tot nu toe is hun enige antwoord geweest om de TV opnieuw in te stellen, wat niet geholpen heeft. Ben met deze vorm van support dus totaal niet tevreden :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 17:52

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

bij mij heeft geholpen om alles op stereo te zetten, nu maak ik alleen gebruik van de tv speakers..

Ik heb al veel tv's gehad, maar deze reeks van Philips is toch ruk..

Verwijderd

Wat heb je dan allemaal op stereo gezet? Ik heb volgens mij namelijk ook alles op stereo maar elke Netflix-film heeft vertraging in het geluid.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Hier ook het probleem dat het geluid van een Netflix serie voorloopt op het beeld.

Er word afgespeeld op een HP dualcore 3Ghz systeem met Win7. Systeem staat eigenlijk redelijk rustig te draaien en is aangesloten via Gb switch naar Tele2 ADSL modem.
Processor en netwerkbelasting is laag.
PC is aangesloten via HDMI naar de 42inch plasma.

Tot nu toe was onze oplossing stukje terug, opnieuw verder kijken.
Beetje jammer als dat 5 keer achter elkaar moet :(

Niet echt een oplossing dus :( , iemand een ander idee??

[ Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 25-08-2015 13:37 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem echter heb ik een Philips 47PFL6678K uit 2013. Sinds kort heb ik interactieve tv van KPN, waarbij de audio niet synchroon loopt bij de HD zenders en Glas HD zenders (schijnt te maken te hebben met Dolby 5.1 signaal op deze zenders).

Eerst dacht ik dat het aan KPN lag, maar dit blijkt niet het geval, ik heb namelijk dezelfde setup getest op een Samsung tv, door werkte wel alles naar behoren en liep alles gelijk.

Ik heb de laatste firmware erop staan (fw: qf2eu-0.173.67.0 ), maar dit maakt niet uit.

Iemand hier al een oplossing voor of contact gehad met Philips?

• julianRodd
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Philips Smart tv. En heel erg vervelend!!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@julianRodd Bedankt voor deze mededeling.

Het is niet de bedoeling om oude topics omhoog te schoppen c.q. over te nemen.

Daarnaast wordt geen concrete vraag gesteld of discussie gestart.

Topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.