Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Photoshop, 8 gb Ram, 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Tweakers forummers. Ik ben net afgestudeerd als illustrator en heb mijn afstudeerwerk gemaakt op een Emachines die altijd veel te heet werd en het loodje heeft gelegd. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe laptop, maar mijn budget is helaas beperkt. Zo'n 700 euro. Zou best een apple fangirl willen zijn, maar daar heb ik helaas niet het geld voor.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk Photoshop gebruiken, After Effects (maar niet om videocamerabeelden te importeren ofzo), beetje gamen en internet gebruiken natuurlijk. Voor het photoshoppen ga ik overigens een "losse" monitor gebruiken zodat ik niet scheel ga kijken.
De laptop hoeft niet in een honderdste seconde een groot bestand op te slaan ofzo, maar heel langzaam is ook niet fijn.

Wat is je budget?
Ongeveer 700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het zou handig zijn als hij niet te groot is om mee te nemen, een laptop van 3 kilo is een beetje lomp ... ben niet van plan om vaak op alleen de accu te werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, hoewel ik van een paar mensen heb gehoord dat een Lenovo vrij betrouwbaar is en HP en Acer wat minder. Maar ik sta open voor iets anders.

Handigheid met nieuwe dingen toevoegen
Ik ben niet zo handig met extra geheugen of SSD ofzo toevoegen. Daar heb ik echt heeeel weinig verstand van, dus zou wel fijn zijn als de laptop geen/weinig aanpassingen hoeft te hebben.

Zelf dacht ik aan de Lenovo IdeaPad G510, waarvan de nieuwste op Tweakers staat (00577), maar die ik dan bij Mediamarkt wil kopen. Verschil is dat die van Mediamarkt Intel Core i5 heeft in plaats van i7. Deze leek me verder goed door de 8 gb RAM. De videokaart (Radeon HD8750M) lijkt me ook prima.

En anders deze Asus F555LD-XX133H, maar aangezien die verder niet veel lijkt te verschillen voor het prijsverschil, behalve de videokaart, denk ik dat ik toch voor de eerste ga.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Ik zou zeker voor deze gaan:
Acer Aspire V5-573G

http://tweakers.net/price...-v5-573g-54218g50aii.html

In de toekomst een snelle SSD inzetten is ook mogelijk. Wanneer je dit niet zelf kunt zullen er vast tweakers in jouw omgeving ff een SSD willen inbouwen voor een kop koffie ;)

Zeer goede grafische kaart voor zijn prijs, en een IPS scherm van zeer hoge kwaliteit (kleuren/scherpte).
Ideaal dus voor Photoshop.

Mijn vriendin heeft hem ook en ziet er zeker strak uit en de behuizing is van goede kwaliteit.. :9~
Ik was ook huiverig voor het merk Acer vanwege de verhalen over oudere types. In mijn ogen is Acer begonnen met een comeback, met succes.

Als je vragen hebt hoor ik het graag :) Succes.

(Bericht is grotendeels gekopieerd uit een ander topic waar ik dit heb geantwoord)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Liber8 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:41:
Ik zou zeker voor deze gaan:
Acer Aspire V5-573G

http://tweakers.net/price...-v5-573g-54218g50aii.html

In de toekomst een snelle SSD inzetten is ook mogelijk. Wanneer je dit niet zelf kunt zullen er vast tweakers in jouw omgeving ff een SSD willen inbouwen voor een kop koffie ;)

Zeer goede grafische kaart voor zijn prijs, en een IPS scherm van zeer hoge kwaliteit (kleuren/scherpte).
Ideaal dus voor Photoshop.
Heeft je vriendin hem al vaak gebruikt? Wordt die laptop niet snel heet? Want Acer ben ik dus huiverig voor omdat die zo snel warm worden en/of dan oververhit raken. Een ips scherm en goeie grafische kaart is wel heel handig, vandaar.

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-11 10:33
Ik heb deze laptop ook. Hij wordt na een potje intensief gamen wel wat heet boven de F-toetsen, maar niet zo erg dat ie oververhit raakt.

Wat ook erg handig is, is dat er een m-sata slot in zit, waardoor je heel makkelijk een SSD plaats en de HDD behoudt.

Een nadeel is het toetsenbord en touchpad. De toetsen zijn iets te makkelijk in te drukken, waardoor je sneller een typfout maakt. De touchpad duurt erg lang om aan te wennen.

(Ook een pluspunt: de accu gaat lang mee, hij is licht en dun. Ik weet dat het je niet veel uitmaakt, maar beter meegenomen dan niet lijkt me :P)

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:24:
[...]

Heeft je vriendin hem al vaak gebruikt? Wordt die laptop niet snel heet? Want Acer ben ik dus huiverig voor omdat die zo snel warm worden en/of dan oververhit raken. Een ips scherm en goeie grafische kaart is wel heel handig, vandaar.
Heey :)

Toevallig vroeg ik ongeveer twee weken terug of de laptop wel eens warm werdt, maar dit had ze nog nooit gehad.

Denk ook niet bij normaal gebruik dat hij heet word. Ze heeft hem gekocht voor de mobiliteit en IPS scherm en niet voor het gamen. Dat er een sterke videokaart in zit voor die prijs was mooi meegenomen :)

Ze heeft hem nu sinds augustus in gebruik en nog geen problemen mee gehad. Ziet er nog exact zo uit als toen ze hem kocht. Gaat elke dag mee in de tas naar de universiteit.

Hoop dat je hier wat aan hebt, als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag.

Edit: voor de persoon boven mij :) Ik las op notebookcheck dat deze een m.2 SSD slot heeft, dit is wat anders als een msata slot volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Liber8 op 10-12-2014 18:37 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoor ook alleen maar goede verhalen over die laptop, en is in zijn prijsklasse echt een uitblinker. Voor dat geld ga je niks met betere hardware vinden.

Verwijderd

Ik heb na veel gezoek ook interesse in die ACER V5 maar die is eigenlijk niet leverbaar. Lees goede recencies over d edisplay met name. Kan iemand me vertellen of de volgende laptop dezelfde display heeft?

Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-58NZ
Pagina: 1