Ik heb een netwerkopstelling met een router die DHCP regelt en daarop (bekabeld) een Engenius AP aangesloten. Deze kent hetzelfde SSID, wachtwoord en heeft DHCP uitgeschakeld.
Mijn Windows 8.1 laptop lijkt het signaal van de accesspoint (sterkste, want dichtbij) te herkennen (zie icoontje vol bereik), maar als ik vraag verbinding te maken valt deze terug op beperkt bereik en blijkt met het zwakste signaal (de router) te verbinden. Ik kan dit ook in analyse-tooling (xirrus) terug zien.\
Op dezelfde plek gaat het met mijn android telefoon wel goed, als ik deze vraag te verbinden heeft deze vol bereik.
Iemand enig idee wat er mis gaat?
Alvast mijn dank!!
Router - Experiabox
AP - Engenius
SSID en wachtwoord Router en AP gelijk
DHCP alleen op Router
Kanalen 1 (router) en 6 (AP)
Mixed B+G voor zowel Router als AP
NIC Laptop = Qualcomm Atheros AR956x
Mijn Windows 8.1 laptop lijkt het signaal van de accesspoint (sterkste, want dichtbij) te herkennen (zie icoontje vol bereik), maar als ik vraag verbinding te maken valt deze terug op beperkt bereik en blijkt met het zwakste signaal (de router) te verbinden. Ik kan dit ook in analyse-tooling (xirrus) terug zien.\
Op dezelfde plek gaat het met mijn android telefoon wel goed, als ik deze vraag te verbinden heeft deze vol bereik.
Iemand enig idee wat er mis gaat?
Alvast mijn dank!!
Router - Experiabox
AP - Engenius
SSID en wachtwoord Router en AP gelijk
DHCP alleen op Router
Kanalen 1 (router) en 6 (AP)
Mixed B+G voor zowel Router als AP
NIC Laptop = Qualcomm Atheros AR956x
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 22:11 ]