Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

zelfbouw pc geen videosignaal

Pagina: 1
Acties:

• MartijnvanW
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11-2021
Beste tweakers,

Ik heb afgelopen week mijn eerste zelfbouw pc samengesteld en gebouwd, maar ik ben tegen een probleem aangelopen. Waneer ik de pc aanzet gaan alle fans draaien en lijkt alles goed op te starten, maar krijg ik geen beeld. Ik heb al aardig wat op forums waaronder tweakers rond gezocht, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Het systeem bestaat uit de volgende componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 215,95€ 215,95
1ASRock Fatal1ty Z97X Killer€ 132,95€ 132,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 348,95€ 348,95
1Corsair Carbide Air 540 Wit€ 126,95€ 126,95
1Corsair Hydro H100i€ 105,95€ 105,95
1G.Skill F3-2400C10D-16GTX€ 149,50€ 149,50
1Corsair RM750€ 112,95€ 112,95
1Samsung 840 EVO 500GB€ 200,95€ 200,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.394,15

Wanneer ik de pc opstart beginnen alle fans op maximale rpm te draaien, en na ongeveer 5 seconde nemen ze af naar minimum snelheid. Ik heb nu de volgende dingen al geprobeerd:
Opstarten met videokaart en kabel van monitor naar videokaart
Opstarten met videokaart en kabel van monitor naar onboard vga
Opstarten zonder videokaart en kabel naar onboard vga

Ik heb deze drie configuraties geprobeerd met een strip werkgeheugen en deze in alle 4 de slots geprobeerd. De monitor en kabel werken allebei aangezien ze wel beeld geven wanneer ik er een laptop aan koppel. Tussen het wisselen van wel en geen videokaart in de pc heb ik de CMOS gerest.

Andere zaken die op andere forums werden aangedragen en die ik heb gecontroleerd:
De cpu voeding staat aangesloten
De cmos is zowel met de header als door de baterij te verwijderen gereset
De cpu-fan connectie op het moederbord is aangesloten op een fan
Er is een toetsenbord aangesloten op het moederbord.

Zaken die ik niet of niet volledig heb kunnen troubleshooten:
Ik heb geen directe kennissen met ddr3 geheugen tot hun beschikking dus ik heb het alleen met nieuw geheugen geprobeerd, waarvan de werking dus nog niet bewezen is

Ik heb ook een mobo speaker aangesloten van een andere pc en hierover krijg ik geen signaal, ook niet als ik opstart zonder werkgeheugen. Daarom lijkt het mij enerzijds logisch dat mijn moederbord kapot is. Maar aangezien de fans wel snelheidsgeregeld zijn twijfel ik of het moederbord wel daadwerkelijk kapot is, want in dat geval snap ik niet dat de fanspeed wordt aangepast. Ik hoop dat ik iets over het hoofd heb gezien aangezien het mijn eerste build is, maar ik zit momenteel totaal zonder ideeen. Ik hoop dat iemand van jullie ideeen heeft hierover. Als er nog meer informatie benodigd is hoor ik het wel.

Alvast bedankt,

MartijnvanW

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Blijkbaar krijg je ook geen opstartscherm.
Piepjes kunnen soms de weg wijzen: http://roos-pc.homeftp.net/index.php/vraagbaak/49-pc-piepjes
Helaas kun je aan een SSD niet horen of hij doorstart. Als je niets meer weet, zou je ook even een gewone HD er in kunnen zetten en kijken hoe dat gaat. Luistern of hij lijkt door te starten.
Heb je geen CD station om te "luisteren" wat hij allemaal wel of niet doet?

Dat de fans geregeld worden wil niet zeggen dat je mobo in orde is. Omgekeerd, als ze niets regelen zegt dat meer over je mobo.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• br00ky
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke monitor heb je?

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 15:28
9 van de 10 keer is dit of je videokaart of je geheugen modules.
Probeer even met 1 geheugen module op te starten en dan even iedere keer een andere module tot je de defecte er uit hebt.

• MartijnvanW
  • Laatst online: 20-11-2021
Hee, bedankt voor de reacties!
Veng7 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:15:
Blijkbaar krijg je ook geen opstartscherm.
Piepjes kunnen soms de weg wijzen: http://roos-pc.homeftp.net/index.php/vraagbaak/49-pc-piepjes
Helaas kun je aan een SSD niet horen of hij doorstart. Als je niets meer weet, zou je ook even een gewone HD er in kunnen zetten en kijken hoe dat gaat. Luistern of hij lijkt door te starten.
Heb je geen CD station om te "luisteren" wat hij allemaal wel of niet doet?

Dat de fans geregeld worden wil niet zeggen dat je mobo in orde is. Omgekeerd, als ze niets regelen zegt dat meer over je mobo.
Ik krijg inderdaad geen opstartscherm, er is helemaal geen video-output beschikbaar. Ik heb de speakeruitgang van het moederbord getest met een speaker waarvan ik nu zeker weet dat deze werkt, en nadat ik niks hoorde nog met een voltage/amperage meter gekeken of er signaal is. In geen enkel geval was er een signaal te horen over de connectie, ook niet als ik het moederbord zonder werkgeheugen startte.
Ik heb het voornamelijk getest met 2 verschillende LG 22EA63V-P schermen en tussendoor ook nog getest met een scherm van HP, maar ik ben momenteel niet thuis dus daar kan ik het typenummer niet van opzoeken. Alle drie de schermen werken gegarandeerd.
ReTechNL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 07:32:
9 van de 10 keer is dit of je videokaart of je geheugen modules.
Probeer even met 1 geheugen module op te starten en dan even iedere keer een andere module tot je de defecte er uit hebt.
Ik heb de videokaart al verwijderd en het scherm aangesloten op de onboard vga. na het verwijderen van de videokaart heb ik de CMOS gerest zodat deze de onboard zou gaan gebruiken. Ik heb alle 4 de geheugen slots geprobeerd met alle 2 de strips RAM. Dus de eerste strip 4x geprobeerd, en daarna de 2de strip 4x.

Ik heb nu het moederbord gedemonteerd en deze ga ik vandaag opsturen voor RMA aangezien ik er na het meten van de speakerconnectie vanuit ga dat deze kapot is. In ieder geval bedankt voor het meedenken en ik hoop dat het hiermee opgelost gaat worden.

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:52
Is het inmiddels opgelost? Ik als vrij onervaren zelfbouwer heb exact hetzelfde probleem gehad. Nadat ik Afuture verschillende keren heb verveeld kwam ik er achter dat ik zo stom ben geweest om een afstandshouder te veel te gebruiken voor het moederbord, en laat dat nu net iets zijn wat je van de bovenkant niet ziet waardoor ik eerst 1001 andere dingen heb onderzocht. Dat geldt misschien ook voor jou, je verhaal is in ieder geval erg herkenbaar ;) Nadat de extra afstandshouder verwijderd was werkte het als een zonnetje :)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 04:14
Had je de voeding van de videokaart ook aangesloten?
Da's de blokkige 2x4-pins connector.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1