Toon posts:

Mobiel modem + datakabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Voor mijn Siemens S35i heb ik een datakabel gekocht. Geen originele van Siemens, maar van "T for Telecom" (albipro.nl).

Ik heb de modemdrivers geïnstalleerd en via externe toegang een verbinding ingesteld.

Als ik nu probeer in te bellen dan wordt het schermpje van de S35i zwart en het gaat knipperen...

Ook verliest de telefoon de verbinding met het netwerk. De computer reageert met de mededeling dat hij geen antwoord van de modem heeft ontvangen.

Is er misschien iets mis met de datakabel?

Of komt het doordat ik nog geen datanummmer heb dat ik het contact met het netwerk verlies?

Verwijderd

Pre-paid heeft standaard geen data-mogelijkheid bij de meeste telco's

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 19:49 schreef smiley het volgende:
Pre-paid heeft standaard geen data-mogelijkheid bij de meeste telco's
Ik heb geen Pre-paid...

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 20:44 schreef lazuli het volgende:

[..]

Ik heb geen Pre-paid...
Welke software gebruik je..???

Verwijderd

Al geprobeerd in te bellen via de infra-rood poort, of is de modemdriver alleen voor com1?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 20:55 schreef smiley het volgende:
Al geprobeerd in te bellen via de infra-rood poort, of is de modemdriver alleen voor com1?
Moet ff kijken of de kabel wel op de goede bus staat.. Je kan kiezen tussen de f en m bus...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen infrarood poort op de computer, deze kon ik in geen enkele computerwinkel vinden...

Daarom heb ik een datakabel aangesloten op com2. Siemens Explorer en soortgelijke programma's doen het wel, maar telefoon flikkert wel behoorlijk tijdens versturen van logo's en beltonen...

Printerdrivers heb ik van internet gehaald en geïnstalleerd. Verder probeer ik met externe toegang van Microsofts Win98 een verbinding te maken.
Pagina: 1