Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies: Laptop Toshiba of een ander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Naast de basisfuncties, zoals internetten en het gebruik van office, wil ik gamebeelden opnemen. Dit wil ik gaan doen met behulp van de elgato game capture. Beelden wil ik verwerken in Sony vegas of een ander programma. Tevens maak ik graag gebruik van Adobe photoshop.

Vanzelfsprekend, maar toch benoem ik het, HD-ondersteuning is wel gewenst.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget bedraagt maximaal 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee. Gewicht speelt voor mij geen rol.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Doordat ik voorheen enkel gebruik maakte van de basis, ben ik met name bekend met het gebruik van Toshiba laptops. Vraag is of dit nog steeds handig is. Momenteel heb ik deze laptop op het oog: http://www.bol.com/nl/p/t...-laptop/9200000031294154/

Gezien ik op gebied van hardware een leek ben, leek mij het een goed idee om hier advies te vragen.

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 22:55
Een belangrijke factor; hoe groot/klein wil je hem hebben, 15.6 inch is "normaal" 17 inch laptops zijn natuurlijk groot maar bieden vaak krachtiger hardware voor dezelfde prijs. Voor Photoshop lijkt mij een 17 inch de juiste keuze zeker aangezien je de laptop niet vaak wilt verplaatsen (omdat het gewicht er niet toe doet).
De Toshiba die je voorstelt heeft een scherm van 15.6 inch met resolutie van 1366 x 768, dat vind ik wat zielig voor een laptop van bijna 700 euro. Ga voor minstens 1600 x 900 is mijn advies.
Als je weet hoe een Tohiba werkt kun je met elk merk overweg, de verschillen tussen merken zijn echt te verwaarlozen mbt gebruik. Overweeg daarom elk populair merk. Wat is populair: kijk in de Tweakers pricewatch, zet je budget tot 700 Euro, sorteer op "score" en zie wat er uit komt.
Deze staat dan bovenaan:http://tweakers.net/price...o-ideapad-g710-00706.html
lijkt mij geen verkeerde keuze. Als je bij een Mediamarkt in de buurt woont kun je hem eens bekijken.
Succes ermee !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik was vergeten om er bij te vermelden dat voor de elgato game capture het volgende vereist is:

Windows 7, Windows 8 or later
• 2.0 Ghz (or higher) dual core CPU, or 2.0 Ghz (or higher) multi-core i3, i5 or i7 CPU
• Sound card
• 4GB Total Installed RAM (or higher)
• Built-in USB 2.0 port

Mijn voorkeur ligt dan ook bij een werkgeheugen dat hoger ligt dan 4, liefst 8.

• peterpv
OK, weer met de pricewatch aan de gang :)
Kom ik op deze uit: http://tweakers.net/price...p-pavilion-15-p045nd.html
Wel ietsje kleiner met 15.6 inch HD scherm. Alleen raar dat ie maar een 100 Megabit netwerk aansluiting heeft. Als je altijd Wifi gebruikt hoeft dat geen probleem te zijn.
De processor zou ik mij niet te druk om maken, vrijwel elke moderne processor is snel genoeg (in deze prijsklasse).

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er wel goed uit. Wanneer zou 100 Megabit netwerk aansluiting, wel een probleem kunnen vormen? Overigens gebruik ik altijd WiFi :p

Wederom bedankt!

• peterpv
Een probleem is 100Mbit niet echt. Alleen is het langzamer dan Gigabit (1000MBit). Als je je laptop op een snelle server aansluit (die wel 1GBit heeft) en grote bestanden wilt kopieren dan moet je langer wachten. Zo te horen ga jij dat niet doen dus die 100 MBit is waarschijnlijk prima. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat HP er een 100 MBit in heeft gezet ipv 1 GBit (wat de norm is tegenwoordig, hele goedkope laptops uitgezonderd). Het leuke van deze HP is dan wel weer dat ie een "hybride" harddisk heeft, dat is weer wat sneller dan een gewone harddisk. :9
Pagina: 1