Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Mijn dochter heeft wat problemen via whatsapp en is hierover erg gesloten. Ze heeft steeds meer kenmerken van zelfverminking en volgens mij komt dit door de ruzies die ze heeft met anderen via whatsapp.
Hoe kan ik meelezen met datgene wat er op haar whatsapp gebeurd zonder hiermee direct haar gevoel van integriteit te kwetsen in deze vervelende situatie?

Bedankt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet. Als dat zou kunnen zou Whatsapp een héél groot probleem hebben.

Misschien moet je eens goed met je dochter gaan praten? Eventueel met een psycholoog erbij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Uit eigen ervaring kan ik je alleen zeggen: ga eens goed erover praten, hoe hoog de emoties ook kunnen (en zeker zullen) oplopen, ooit breekt je dochter toch en dat heeft dan misschien ergere gevolgen dan een keertje goed praten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• 19jetje84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11-2021
Niet, zo werkt Whatsapp niet.

Het beste wat je kunt doen is toch proberen er rustig met je dochter er over te praten, helemaal als je verdenkt dat ze aan zelf verminking is begonnen, dat is het begin van een nog veel dieper gat!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het veel beter is met haar hierover te praten, ook als dat lastig is. Met Whatsapp "meelezen" gaat niet en moet je ook niet willen. Ga hier ook niet naar op zoek op Google, zijn alles leugens of veel te moeilijk :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:45

Fiber

Beaches are for storming.

Zoals hierboven al gemeld, dit soort psychische/sociale/emotionele problemen zijn niet technisch op te lossen. Ga met haar praten, ga desnoods naar je huisarts of andere vertrouwenspersoon of stuur haar daar heen. Zelfverminking is slechts een symptoom, hoe groot de oorzaak is weet je niet, kan meevallen of tegenvallen. En Whatsapp is slechts een medium, vroeger hadden we sms, msn, icq, irc, etc. etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MisterJack41
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 14:53
Fiber schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:27:
Zoals hierboven al gemeld, dit soort psychische/sociale/emotionele problemen zijn niet technisch op te lossen. Ga met haar praten, ga desnoods naar je huisarts of andere vertrouwenspersoon of stuur haar daar heen. Zelfverminking is slechts een symptoom, hoe groot de oorzaak is weet je niet, kan meevallen of tegenvallen. En Whatsapp is slechts een medium, vroeger hadden we sms, msn, icq, irc, etc. etc.
... Of het schoolplein....
Zelfverminking is vaak maar een klein onderdeel van een rot gevoel, en mensen die zich zo voelen willen daar eigenlijk liever niet met een ouder of verzorger over praten, omdat ze zich er voor schamen, een psycholoog of een goede vriend kan hier vaak beter uitkomst in bieden.

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

NMe schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:59:
Niet. Als dat zou kunnen zou Whatsapp een héél groot probleem hebben
Ze hebben toch pas sinds een maand deels fatsoenlijke encryptie erop. :? Jaren was het mogelijk om alle verkeer te onderscheppen en lezen.

Ik kende wel iemand die het verkeer afluisterde van zijn kind. Dit had toevallig ook te maken met psychische problemen en zelfverminking. Daar was al wel een redelijk lang traject van professionele hulpverlening aan vooraf gegaan voordat dit was gedaan, het afluisteren droeg zover ik begreep niet toe aan een oplossing.

Als ze niet met jou erover wil praten, en ze kenmerken van zelfverminking begint te vertonen kan je het beste snel met professionele hulpverlening om de tafel gaan zitten. Het kan van kwaad tot erger.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vervelend voor je, en ik kan het me voorstellen dat je graag mee wilt lezen. Het omzeilen van de beveiliging van Whatsapp of inbreken op andermans gesprekken is echter niet iets wat we hier toestaan. De oplossing voor dit probleem lijkt me ook van niet-technische aard: ga met je dochter praten, zoek eventueel professionele hulp. Zelfverminking is een serieuze zaak.

Mocht je hierover toch op GoT willen discussiëren, dan verwijs ik je naar General Chat. Daar zou je een algemeen topic kunnen openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.