Welke monitor voor Gamen???

Pagina: 1
Acties:

• Dutch4l1fe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-03-2025
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar DE monitor voor mij. Ik heb er al een aantal gevonden, maar toch blijf ik twijfelen.

Dit is ook de eerste PC monitor voor gamen die ik ga kopen dus wil ik ook graag een goeie.

Mijn eisen?

Reactietijd: 1-2ms
Refreshrate/Frame rate: zo hoog mogelijk
Prijs: tussen de 160 - 250 euro
Ghosting: GEEN, in iedergeval zo min mogelijk
Backlight Bleed: GEEN, ook weer zo min mogelijk
Andere problemen: Zo min mogelijk! ;)

Welke componenten ga ik ermee gebruiken?

Videokaart: Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD
Processor: i5 4690k
Moederboord: Gigabyte G1.Sniper Z97

Voorbeelden die ik gevonden had

Acer S243HLAbmii Zwart
Asus VN247H Zwart
Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
Acer GN246HL Zwart

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• Dutch4l1fe
Owh, oeps, bedankt :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Nu rollen er, aangezien je voor 1ms reactietijd hebt gekozen, 4 TN schermen uit.

De eindeloze discussie die ik je nu al kan voorspellen zijn enerzijds, ga je die 1ms merken t.o.v., zeg, 4 ms? Zeker binnen je prijscategorie zou een leuke IPS/VA scherme met betere kleuren, contrast en kijkhoeken boven die 1ms gaan. Of ben je druk in de weer met competitief online twitch shooters?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-02 20:42

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou je niet zo blind staren op de response time die de fabrikant opgeeft. Het zou zomaar kunnen dat een scherm met (door de fabrikant opgegeven) responstijd van 5 ms in praktijk minder ghosting heeft dan een ander scherm met een responstijd van 3 ms.

Je kunt beter wat reviews lezen denk ik.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Dutch4l1fe
Ja tis inderdaad wel een beetje vaag dan, wat ik bedoeld heb. Ieder fabrikant heeft zo zijn eigen dingen. Reviews zijn eigenlijk de eerste dingen waar ik naar kijk en tot nu toe dat lijstie wat ik opgenoemd heb, daar zijn de reacties erg positief. Nu is dit forum alleen bedoelt om toch nog een extra bevestiging te krijgen. Waar het uiteindelijk bij mij om draait is dat ik het beste Bang-For-My-Buck krijg.

Spellen die gespeeld zullen worden zijn Company of Heroes, Battlefield en dan natuurlijk Skyrim. Skyrim zal ik ook vol gaan modden.

Dus wat Br00ky heeft gezegt, ik ga niet echt veel competitief online spelen. Wil eigenlijk echt een mooi beeld maar dan toch nog een goeie reactietijd. Misschien was mijn keuze voor de minst mogelijke ms'ies toch nog te overhaast.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met die games, is het antwoord heel makkelijk: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Met dat scherm doe je namelijk eigenlijk nergens concessies, want:
Kleuren: erg goed, vergelijkbaar met IPS uit deze klasse, veel beter dan TN.
Contrast: veel beter dan IPS en TN kan bieden
Ghosting: met AMA op high/premium niet/nauwelijks, vergelijkbaar met IPS.
Inputlag: gemiddeld, net als alle andere schermen. Alleen 144hz schermen die ook op 144hz draaien zijn sneller.
Backlightbleeding: weinig/geen. TN heeft altijd veel glow over het hele scherm, IPS kan ips-glow hebben.
kijkhoek: veel beter dan TN, iets minder dan IPS.

Ook heeft ie PWM-flicker-free backlight, wat al heel wat prettiger is voor de oogjes dan schermen die dat niet hebben.

Kortom: dat scherm is gewoon de beste keuze, goede kleuren, zeer goed contrast, eigenlijk geen nadelen.

People as things, that’s where it starts.

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
Als je voor een gaming monitor gaat kijk dan eens naar de 120hz en 144hz schermen. Dit zal dan wel een TN scherm zijn.

Zie ook 60hzvs120hz.

• Dutch4l1fe
Super bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie VasZaitsev! Dan is mijn keuze nu gemaakt. ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hFresh schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:51:
Als je voor een gaming monitor gaat kijk dan eens naar de 120hz en 144hz schermen. Dit zal dan wel een TN scherm zijn.

Zie ook 60hzvs120hz.
De vraag is bij dat soort tests altijd of de 60hz schermen wel of niet flicker free zijn, samen met nog wat instellingen. Een goed ingesteld flicker-free 60hz scherm kijkt ook heel veel prettiger dan een factory-ingesteld niet flicker free scherm, en ja, dingen lijken dan opeens ook wat smoother enzo te zijn.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1