[OSX Server] Hoe apps te pushen naar devices

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nongetjie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03 19:47
Goedemiddag tweakers,

Op het bedrijf waar ik werk ervaren we regelmatig het probleem dat iemand met een eigen device (bijv. een iPad) een app er op wil voor zakelijk gebruik. Het bedrijf vergoedt dat, maar als die medewerker ooit vertrekt willen we graag ook die (licentie voor gebruik van de) app weer terug.

Het Volume Purchase Program van Apple maakt het mogelijk om als bedrijf apps te kopen voor je werknemers om deze te kunnen pushen naar hun devices. Het is het pushen naar de devices waar ik vastloop.

Ik heb op dit moment OSX Server (version 4) geinstalleerd en kan daar middels de Profile Manager gebruikers toevoegen. Gebruikers kunnen zich ook aanmelden via de Mydevices pagina en daar een trust profile installeren en een enrollment profile. Ik kan daarmee apps naar de devices pushen, maar ik heb naar mijn mening teveel controle over het device. Ik kan nl. via het Enrollment Profile ook op afstand devices locken en zelfs wipen. Dat hoeft van mij niet, ik wil puur apps kunnen pushen.

Volgens de documentatie van Apple zou dat ook moeten kunnen:
"Before you can assign apps to users, they need to be invited to participate. MDM solutions can invite users to participate through email or a push notification message. To accept the invitation, users sign in on their devices with a personal Apple ID. The Apple ID is registered with the VPP service, but remains completely private and not visible to the administrator. After your users agree to the invitation and accept the terms and conditions, you can assign apps to them through MDM."

Dit krijg ik alleen met OSX Server niet voor elkaar. Op dit moment dus alleen via een enrollment profile, maar die geeft me teveel controle.

2 vragen:
-is wat ik wel uberhaupt wel mogelijk met OSX Server?
-zo ja hoe? Zo nee, welke MDM applicatie is daarvoor wel geschikt?

Als ik iets vergeten ben te melden of jullie willen nog laat het gerust weten in de reacties.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

hmm, daar ben ik ook 2 maand mee bezig geweest.
heb OSX server ook weer aan de kant gezet en overgestapt op Maas360 van Fiberlink.
die gebruik ik nu al iets meer dan 3 jaar.

dara kan je je eigen app store op zetten en heb je ook beheer over de telefoon, wat ik doe ik zorg dat iedereen de apps die ze zouden moeten hebben uit die app store kan ( is een losse extra app die standaard mee geinstalleerd word als ze mijn profiel gedownload krijgen door middel van een QR code of een link, QR code kan je scannen vanaf elk beeldscherm met en gratis QR code scanner )

mocht er dan iemand uit dienst gaan dan trek ik het profiel terug en haalt ie ook de apps er af die onder "mijn" account er op zijn gezet.

http://www.maas360.com

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Nongetjie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03 19:47
Tnx ik zal Maas360 eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Je zou ook Meraki van Cisco eens kunnen bekijken. Is gratis.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro