Samsung Shape M5 aansluiten op (niet) Samsung televisie

Pagina: 1
Acties:

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 13:58
Ik heb samen met een nieuw abonnement de Samsung Shape M5 bluetooth speaker ontvangen. Mooi apparaat, werkt ook perfect met mijn telefoons, tablets, maar in principe niet met mijn belangrijkste device in de woonkamer ; de televisie (een Sony 48KDL-W605B).

De Shape m5 werkt namelijk met een tv soundconnect app die op de nieuwste Samsung televisies geïnstalleerd staat.

Na vele websites en vele fora toch maar de vraag : zou ik via een Bluetooth connectie het geluid van mijn televisie niet via de Shape M5 af kunnen laten spelen? Zo werkt het natuurlijk wel met mijn telefoon en tablet?

Zou een bluetooth usb dongle of een toslink bluetooth adapter werken als oplossing?

• cihanski
Niemand die bovenstaand probleem heeft of de oplossing weet?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:25
USB-dongle ga je denk ik niet aan de praat krijgen, tenzij er 1 is die speciaal voor jouw TV gemaakt is. Zo'n toslink-adapter zal wel werken. Ik maak me wel een beetje zorgen over de sync, grote kans dat je audio wat achter gaat lopen, maar dat is een gok. Als je TV instellingen heeft om de sync van beeld en geluid aan te passen, dan is dat wellicht ook wel weer op te lossen.

• cihanski
Thanks voor je reactie : vind het wel apart dat er zo weinig te vinden is over dit onderwerp, terwijl de Shape M5 op grote schaal gratis is weggegeven tijdens de Tele2 actie met de Samsung Galaxy S5. Ik vind het in ieder geval zonde om het apparaat slechts te gebruiken met mijn gsm. Heb dan ook een toslink bluetooth adapter besteld. Zal na aankomst hier mijn bevindingen schrijven.

• cihanski
Update : middels een Bluetooth transmitter van de Media Markt (€45) met jack naar jack verbinding heb ik de Shape M5 kunnen verbinden met mijn Sony televisie --> werkt perfect en gelukkig geen sound delay!

Het gaat om de Imperial BAT 1

[ Voor 25% gewijzigd door cihanski op 23-12-2014 20:46 ]