Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Access denied Mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb een probleem.
Ik ben namelijk bezig met NodeJS en MySQL. Maar bij het testen van men Node js krijg ik steeds deze error.

code:
1
2
3
4
/Users/tim/Documents/github-repos/Node-API/server.js:46
    if (err) throw err;
                   ^
Error: ER_ACCESS_DENIED_ERROR: Access denied for user 'newuser'@'127.0.0.1' (using password: YES)

Maar vind men fout niet. Want met exact de zelfde gegevens kan inloggen (shell). Heb me al namelijk rot gezocht. Maar blijkbaar blijft mijn mac zich verzetten.

Is er toevallig iemand die mij kan en wil verder helpen om deze fout de wereld uit te helpen?

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
Probeer je te connecten naar een remote database? Want dan moet je een access host toevoegen

Eury#2434

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Verkeerd password. Geen toegang tot het schema?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:18:
Verkeerd password. Geen toegang tot het schema?
Verkeerd password is het niet en een database op localhost.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De foutmelding is redelijk duidelijk. Access denied. De gebruiker 'newuser' mag niet met mysql op 127.0.0.1 verbinden met het opgegeven wachtwoord.

Gebruik je exact hetzelfde ook om op de commandline in te loggen? En met exact hetzelfde bedoel ik bijvoorbeeld ook 127.0.0.1 ipv localhost.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:56
Kun je wel connectie maken met de database of dat ook niet? Ik had laatst hetzelfde probleem en toen bleken mijn rechten op de tabellen niet correct te zijn.

Just a simple thought....

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 23:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
De TS meld dat dit via shell wel lukt oftewel recht is niet het probleem. Verder zegt hij daarna dat database op localhost is (dus niet 127.0.0.1) ;)

Vrij duidelijk gevalletje 127.0.0.1 !== localhost. Kan het natuurlijk fout hebben maar dit is wel een van de meest voorkomende problemen.

• Gerrit88
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:22
Probeer het commando FLUSH PRIVILEGES even uit te voeren op je DB. Een herstart van je database wil ook nog wel eens helpen.

• korsten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 12:34
Ik kan je als tips geven om je users te controleren. Dit kan het beste vanuit de commandline met deze query:
select user,host from mysql.user;

Daarnaast wanneer je de user 'newuser'@'127.0.0.1' er tussen hebt staan kan je de grants checken door dit commando uit te voeren:
show grants for 'newuser'@'127.0.0.1';

Daarbij krijg je alle informatie te zien over de grants van de user.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late respons. Maar ik GA dat vanavond eens proberen.
Pagina: 1