Grote Bestanden overzetten van Laptop naar Desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason_Fly
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Dag allemaal,

Hopelijk hoort dit hier thuis, het onderwerp lijkt hier alvast meest bij te passen.

Ik zou graag heel wat data overzetten van mijn laptop naar mijn desktop. Beide pc's draaien Windows 7. Nu had ik al wel wat opgezocht/gelezen, maar ik vind het allemaal verwarrend. Kan iemand even beknopt uitleggen hoe ik best data overdraag van de ene naar de andere schijf met internetkabeltjes en een router? Of op een andere manier? :P

Ps. Misschien relevant: ik kan niet gewoon de schijfjes eruit halen of werken met USB's, want dan gaat de laptop er een beveiliging op zetten en die weer ontcijferen duurt wat lang. Tenzij dit te omzeilen is? Maar dan nog zou het handiger zijn om een deftige oplossing te hebben! ;)

Alvast bedankt & vriendelijke groeten,

Jason Fly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 22:46
Zorgen dat ze in dezelfde thuisgroep zitten in het netwerkcentrum in windows 7 of een crossover kabel kopen en ze direct op elkaar aansluiten

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 16:38

AzzKickah

06-CENSORED

Zorg dat beide computers met een kabel verbonden zijn met je netwerk en open op de ene PC de verkenner. In de adresbalk typ je dan \\ip-van-andere-pc\c$

Als je op beide PC's dezelfde username + password gebruikt opent ie meteen de C-schijf van de andere PC, anders moet je je user+pass van de andere PC invoeren in de pop-up.

Om andere schijven te benaderen (D: of E: of whatever) vervang je die c$ door d$ of e$, etc.

En dan gewoon de bestanden kopieren en plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason_Fly
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Bedankt! Dit probeer ik straks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 16:38

AzzKickah

06-CENSORED

Mehh, bedenk me net dat Windows Firewall wel uitgeschakeld moet zijn op beide PC's. Als ik me niet vergis.
Dus als het niet werkt, check dat even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 18:28

NLF

Je kunt ook gebruik maken van gedeelde mappen. Eigenschappen van de map > delen en even de rechten controleren.

Vervolgens op de andere pc naar netwerk en dan vind je als goed is de pc met de gedeelde map. Vervolgens gewoon over kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Truukje wat ik nog wel es gebruik (internet en DHCP haal ik via wifi). De laptop (die via wifi is verbonden met internet/DHCP heeft) verbinden met PC via netwerkkabeltje. Daarna ga ik in de laptop naar netwerkadapters; selecteer ik mn LAN en WiFi kaart en dan maak ik een verbindingsbruik. Dan ben je via een netwerkkabel verbonden waardoor het snel gaat.

Daarna kun je de tip van AzzKickah gebruiken.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 19:58
RDP verbinding maken, indien dit kan, naar 1 van de machines, en via RDP verbinding kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 14:40
Rolfie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:45:
RDP verbinding maken, indien dit kan, naar 1 van de machines, en via RDP verbinding kopiëren?
Traaaaag... Niet doen dus

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 20:50
Dat gaat inderdaad niet heel vlot.. Ik zou de oplossing hierboven inderdaad nemen, \\xxx.xxx.xxx.xxx\c$ en kopiëren maar.. Vervang C$ door de juiste driveletter van de betreffende pc.
Pagina: 1