naitsoezn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:12:
[...]
Omdat downloadlinkjes verlopen zonder dat je daar zelf inspraak in hebt, terwijl je zelf de controle hebt over je email. Ik heb liever iets in de mail zitten dan op een locatie waar het (bij wijze van spreken) elk moment van kan verdwijnen zonder mijn weten.

Die linkjes zijn ook helemaal niet belangrijk. Je hebt gewoon toegang tot een HR Portal en daar staan alle documenten uit je hele dienstverband gewoon in, tot aan je CV en sollicitatiebrief toe. Mijn werkgever is inmiddels nu bezig met de ovestap naar de 3e HR Portal. Deze keer gaan we naar ADP. Alle informatie uit de oude portal is ook gewoon beschikbaar in de huidige portal. En guess what.... die komt ook weer beschikbaar in de nieuwe portal.
1 keer per jaar download ik al mijn salarisstroken (zitten ze meteen in 1 PDF) en de jaaropgave. Dat is doorgaans in Q1 van het opvolgende jaar, want dan moet de belastingaangifte gedaan worden. Die 2 PDF-jes sla ik dan op in mijn digitale archief en klaar is BazzH. Als ik wegga bij mijn werkgever, dan kan ik tot en met Q1 van het opvolgende jaar bij mijn spullen. Dus als ik iin februari 2015 vertrek, dan kan ik tot 1 april 2016 bij mijn spullen.
Wij krijgen overigens niet eens een e-mail over het beschikbaar zijn van een nieuwe salarisstrook. Zelfs dat vind ik eigenlijk al zinloos, want je weet natuurlijk precies wanneer die salarisstrook beschikbaar is. Dat is gek genoeg elke maand ongeveer op hetzelfde moment.