Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Onlangs is mij gevraagd op het werk om een gmail adres i.v.m een salarisstrookje dat voordaan via de mail opgestuurd wordt door de boekhouder.

Nu stel ik zelf altijd prijs op om werk en privé gescheiden te houden. Grapjes zijn leuk maar niet als het echt niet de bedoeling is dat collega´s alles van je te weten komen.

Kunnen collega´s met mijn mailadres ook andere adressen achterhalen, surfgedrag of privé-gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 20:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar heb je geen e-mailadres van je werkgever zelf? Lijkt me vrij vanzelfsprekend tegenwoordig.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maak gewoon een nieuw gmail-adres aan

/problem

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 09-12-2014 14:19 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:31
Je geeft je (privé) email adres ook nooit aan je energieleverancier of webwinkel waar je wat besteld?
(oftewel kunnen die ook niet je surfgedrag etc achterhalen?)

Tuurlijk geldt hoe minder informatie je verstrekt hoe moeilijker men iets kan achterhalen, maar ik zou mij niet zoveel zorgen maken over wat je collega's kunnen achterhalen.

(p.s. je werkgever heeft je bsn, bankrekening nummer en fysieke adres al, daarmee kun je veel meer info achterhalen dan met een e-mail adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:46
Het lijkt me toch niet fijn als en salarisstrook waar meestal ook je BSN op staat zo maar wordt geë-maild. Ik krijg alleen een bericht dat hij klaar staat en kan hem dan bekijken in een beveiligde omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

Standeman

Prutser 1e klasse

Met alleen een BSN kunnen ze vrij weinig hoor. Het is gewoon een openbaar nummer die je niet geheim hoeft te houden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:20

Rmg

Standeman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:39:
Met alleen een BSN kunnen ze vrij weinig hoor. Het is gewoon een openbaar nummer die je niet geheim hoeft te houden.
http://www.rijksoverheid....s/burgerservicenummer-bsn
Het BSN is strikt persoonlijk. Uitwisseling van burgerservicenummers is wettelijk niet toegestaan.
Officieel zijn er maar een paar instanties die je BSN mogen gebruiken/opslaan/bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
--MeAngry-- schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:19:
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar heb je geen e-mailadres van je werkgever zelf? Lijkt me vrij vanzelfsprekend tegenwoordig.
Dit.
Vraag gewoon een email-account aan met het domein van je werkgever en gebruik dit voor communicatie met het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30

BaRF

bijna kerst

je schrijft trouwens specifiek gmail adres, is het zo dat ze inderdaad enkel een gmail accepteren of mag het ook een ander email adres zijn? Puur even uit interesse? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom salarisstrookjes per mail gaan versturen? Gewoon inloggen op de HR Portal en ze even downloaden 1 keer per jaar, samen met de jaaropgaaf. Ik heb toch geen variabel salaris en mijn onkosten worden apart vergoed......

Geef ze gewoon het e-mail adres van de zaak. Probleem opgelost. Willen ze dat niet? Dan zeg je dat je geen internetverbinding hebt thuis en ook geen e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

Standeman

Prutser 1e klasse

Rmg schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:46:
[...]

http://www.rijksoverheid....s/burgerservicenummer-bsn

[...]

Officieel zijn er maar een paar instanties die je BSN mogen gebruiken/opslaan/bekijken.
Grappig, als je een BTW nummer aanvraagt bij de belastingdienst wordt die gebaseerd op je BSN. Die wordt weer opgeslagen door alle bedrijven die zaken met je doen...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

For what it's worth: je werkgever mag je loonstrookjes NIET naar een mailadres op zijn domein sturen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:05
Jester-NL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:56:
For what it's worth: je werkgever mag je loonstrookjes NIET naar een mailadres op zijn domein sturen...
En dat moet je ook niet willen, ga je ooit weg bij dat bedrijf. Kom je niet meer bij je loonstrookjes :+

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Snap het probleem niet helemaal, of ben je ook bang dat collega's/baas bij je in de bosjes liggen omdat ze je huisadres hebben?

Uiteindelijk is dit vrij normaal bij bedrijven die de strookjes digitaal doen omdat je zo je stroken altijd krijgt, onafhankelijk van de situatie waarin je je op dat moment bevindt met je werkgever (non-actief, ontslagen, zelf weggegaan, overwacht overleden etc). En op die manier kunnen de mensen in jouw privé omgeving zonder problemen bij dat soort gegevens mocht er wat met jou aan de hand zijn (of heeft er ook niemand je e-mail pw?).

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 09-12-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de salarisstroken zelf per e-mail gaan versturen. Ik verwacht meer een mailtje als:
U heeft een nieuwe digitale salarisstrook ontvangen. Deze kunt u hier downloaden.

De Salarisadministratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:01:
[...]

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de salarisstroken zelf per e-mail gaan versturen. Ik verwacht meer een mailtje als:

[...]
Vrij normaal om gewoon de PDF via de mail te sturen hoor... Al bij meerdere werkgevers meegemaakt en ook zo gezien bij een paar van de grote salaris administrateurs in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ik wel hoor, ik kreeg ze gewoon per mail op mail naar keuze.

Maareuh wat een geneuzel, maak een nieuwe als je alles 100% gescheiden wil houden. anders niet en laat je het naar je gewone mail sturen

wat heb je aan een email adres als ej niet wilt dat mail op binnen komt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Zover altijd een mailtje gehad dat m'n loonstrook online stond en dan moest ik het van hun website af plukken nooit via de mail gehad 8)7

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:04:
Nou ik wel hoor, ik kreeg ze gewoon per mail op mail naar keuze.

Maareuh wat een geneuzel, maak een nieuwe als je alles 100% gescheiden wil houden. anders niet en laat je het naar je gewone mail sturen

wat heb je aan een email adres als ej niet wilt dat mail op binnen komt.
Waarom zou je mensen zulke informatie toesturen, als ze die ook gewoon even kunnen downloaden op het moment dat ze die informatie nodig hebben?

Ik zou zelf eerlijk gezegd helemaal niet blij worden van salarisstrookjes per e-mail. Geen directe ramp natuurlijk, want ik heb een eigen domein en kan dus heel makkelijk even "stuurmijnsalarisstrookjesdanmaarhierheenalshetechtnietanderskan@mijndomein.nl" aanmaken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Heb je daar een bron van?
Gebeurt hier al tijden zo. Ik vind het ook wel best eigenlijk.

Ontopic: idd gewoon een nieuw mailadres aanmaken en alles binnenhalen in je 'echte' mailbox.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Even alle bovenstaande goede suggesties samengevat:
  1. Maak een nieuw gmail-adres aan: salarisstrook_sugarcool6@gmail.com ofzo
  2. Laat de mails van dit adres "forwarden" naar je privé e-mail adres
't Is niet zozeer dat administratie/collega's zoveel over je te weten kunnen komen; dat kunnen ze toch wel. Maar het gaat erom dat je ze niet een vrijbrief moet geven om je met allerlei onzin te bestoken. Want zeker in het geval van conflicten, kan dat erg vervelend zijn. (been there, done that)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat ik me nou afvraag, zou sugarcool voor het aanmelden op GoT nou ook een nieuw email adres aangemaakt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet je zeker dat je salarisstrook wordt gestuurd, of alleen een melding?

Zit je bijvoorbeeld bij ADP, krijg je gewoon mailtje met de melding dat je nieuwe strook beschikbaar is, moet je alsnog op ADP zelf inloggen om dat ding te zien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

F_J_K schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:37:
[...]

offtopic:
Heb je daar een bron van?
Gebeurt hier al tijden zo. Ik vind het ook wel best eigenlijk.
offtopic:
Het zal misschien iets te sterk geformuleerd zijn door Jester-NL, maar het idee is dat een loonstrook niet zomaar door derden ingezien kan worden. Van sommige (veel?) zakelijke mailboxen kan dit niet gegarandeerd worden, bv omdat een secretaresse een mailbox zou kunnen beheren. Vandaar dat het in sommige bedrijfsomgevingen niet toegestaan zal zijn om hem naar je zakelijke mail te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
Er wordt heir diverse malen geroepen dat je het via een linkje kan downloaden, maar dan moet je bedrijf dat wel ondersteunen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06

lordsnow

I know nothing

Dit jaar is ook hier het loonstrookje digitaal geworden. Dus via opgegeven e-mail adres krijg ik van HR een berichtje dat het loonstrookje beschikbaar is, welke ik dan kan inzien/downloaden op de De Jong en Laan (accountants) website.

Ex-collegas hebben toegang tot April volgend jaar + een aantal maanden, zodat ze voor de belasting iig alles beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

naitsoezn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:25:
offtopic:
Het zal misschien iets te sterk geformuleerd zijn door Jester-NL, maar het idee is dat een loonstrook niet zomaar door derden ingezien kan worden. Van sommige (veel?) zakelijke mailboxen kan dit niet gegarandeerd worden, bv omdat een secretaresse een mailbox zou kunnen beheren. Vandaar dat het in sommige bedrijfsomgevingen niet toegestaan zal zijn om hem naar je zakelijke mail te sturen.
Bij ons is de Pdf beveiligd, het password is de Britse versie van het BSN nummer. Dan kan het gewoon op het eigen domein, lijkt me :)

Het is meer de toegankelijkheid nadat je weg bent, of mogelijk de toegang als er problemen zijn (ontslag staande voet e.d.)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

gambieter schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:55:
[...]

Bij ons is de Pdf beveiligd, het password is de Britse versie van het BSN nummer. Dan kan het gewoon op het eigen domein, lijkt me :)
PDF beveiligen is natuurlijk ook een optie en dan kan het 'gewoon' op het zakelijke mail-adres. Is iets wat minder vaak gedaan wordt door bedrijven.
\
Het is meer de toegankelijkheid nadat je weg bent, of mogelijk de toegang als er problemen zijn (ontslag staande voet e.d.)
Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil in toegankelijkheid als het (zoals heel vaak gebeurt) beschikbaar wordt gemaakt in een afgeschermde intranet-omgeving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vier rooien en niemand die dit uit client software algemeen schopt?

On topic: ik heb werkelijk geen idee wat voor relatie je hebt met je werkgever als je die zelfs niet toevertrouwt dat ze zorgvuldig met je mailadres omgaat?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 23:16
Je werkgever heeft ook je postadres? Of heb je een postbus genomen omdat je niet wil dat je werkgever weet waar je woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:19:
[...]

Waarom zou je mensen zulke informatie toesturen, als ze die ook gewoon even kunnen downloaden op het moment dat ze die informatie nodig hebben?

Ik zou zelf eerlijk gezegd helemaal niet blij worden van salarisstrookjes per e-mail. Geen directe ramp natuurlijk, want ik heb een eigen domein en kan dus heel makkelijk even "stuurmijnsalarisstrookjesdanmaarhierheenalshetechtnietanderskan@mijndomein.nl" aanmaken hiervoor.
mja dat komt omdat ik een poephekel heb aan downloadlinkjes.
1) je hebt het nog niet, dus als je het vergeet, of maar laat liggen en er gebeurt iets, dan ben je het kwijt
2) extra moeite, vooral bij de overheid dingetjes
(en ik wou dat geeneens maar ik had mezelf een bij mijn overheid ingeschreven voor iets. en *bam* overheid vind dat handig en stuurt geen papier meer)
De belasting gelukkig genoeg wel

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 09-12-2014 19:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:46
Viper® schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:10:
wat ik me nou afvraag, zou sugarcool voor het aanmelden op GoT nou ook een nieuw email adres aangemaakt hebben
Van sugarcool weet ik het niet, maar ik heb inderdaad per site/situatie een ander mailadres.

Ik heb dus ook wel eens bij bedrijven aangegeven dat ik niet wil dat ze mijn mailadres blijven delen met anderen.
Eén gaf aan dat ze dat nooit zouden doen. Ze twijfelden aan mijn antwoord dat ik zeker wist dat dit adres via hen bekend was geworden, totdat ik ze het mailadres vertelde..

Ja, je hebt daardoor wel veel mailadressen (maar ook geen spam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:05
[...]

Dan ga je er vanuit dat iedereen daartoe in staat is. Dat kan in de praktjk nog wel eens tegenvallen. Been there, done that ...

Overigens krijg ik mijn salarisstrook maandelijk als onbeveiligde pdf in mijn mail bezorgd.

[ Voor 0% gewijzigd door voske op 09-12-2014 23:06 . Reden: typfout ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Omdat downloadlinkjes verlopen zonder dat je daar zelf inspraak in hebt, terwijl je zelf de controle hebt over je email. Ik heb liever iets in de mail zitten dan op een locatie waar het (bij wijze van spreken) elk moment van kan verdwijnen zonder mijn weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:10
Rmg schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:46:
[...]

Jammer dat de Belastingdienst voor iedere al dan niet zinloze updatebrief je BSN eropzet. Kan ik het erweer uit gaan scheuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hier kon ik kiezen naar welk e-mailadres het ging: bedrijf of privé. Gekozen voor privé.

We krijgen het als beveiligde PDF, maar het password is in plain tekst aan hetzelfde e-mailadres gestuurd.

En nee, er is niemand die mijn prive-email-wachtwoord kent. Dat zal ik nog wel eens in m'n testament oid zetten, en als ik overlijd, heeft mijn man tot aan de volgende reboot om bij mijn mail te kunnen. Lezen kan hij altijd, nieuwe mail ophalen of versturen niet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naitsoezn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:12:
[...]

Omdat downloadlinkjes verlopen zonder dat je daar zelf inspraak in hebt, terwijl je zelf de controle hebt over je email. Ik heb liever iets in de mail zitten dan op een locatie waar het (bij wijze van spreken) elk moment van kan verdwijnen zonder mijn weten. ;)
Die linkjes zijn ook helemaal niet belangrijk. Je hebt gewoon toegang tot een HR Portal en daar staan alle documenten uit je hele dienstverband gewoon in, tot aan je CV en sollicitatiebrief toe. Mijn werkgever is inmiddels nu bezig met de ovestap naar de 3e HR Portal. Deze keer gaan we naar ADP. Alle informatie uit de oude portal is ook gewoon beschikbaar in de huidige portal. En guess what.... die komt ook weer beschikbaar in de nieuwe portal.

1 keer per jaar download ik al mijn salarisstroken (zitten ze meteen in 1 PDF) en de jaaropgave. Dat is doorgaans in Q1 van het opvolgende jaar, want dan moet de belastingaangifte gedaan worden. Die 2 PDF-jes sla ik dan op in mijn digitale archief en klaar is BazzH. Als ik wegga bij mijn werkgever, dan kan ik tot en met Q1 van het opvolgende jaar bij mijn spullen. Dus als ik iin februari 2015 vertrek, dan kan ik tot 1 april 2016 bij mijn spullen.

Wij krijgen overigens niet eens een e-mail over het beschikbaar zijn van een nieuwe salarisstrook. Zelfs dat vind ik eigenlijk al zinloos, want je weet natuurlijk precies wanneer die salarisstrook beschikbaar is. Dat is gek genoeg elke maand ongeveer op hetzelfde moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:54:
Mijn werkgever is inmiddels nu bezig met de ovestap naar de 3e HR Portal. Deze keer gaan we naar ADP. Alle informatie uit de oude portal is ook gewoon beschikbaar in de huidige portal. En guess what.... die komt ook weer beschikbaar in de nieuwe portal.

1 keer per jaar download ik al mijn salarisstroken (zitten ze meteen in 1 PDF) en de jaaropgave. Dat is doorgaans in Q1 van het opvolgende jaar, want dan moet de belastingaangifte gedaan worden. Die 2 PDF-jes sla ik dan op in mijn digitale archief en klaar is BazzH. Als ik wegga bij mijn werkgever, dan kan ik tot en met Q1 van het opvolgende jaar bij mijn spullen. Dus als ik iin februari 2015 vertrek, dan kan ik tot 1 april 2016 bij mijn spullen.
Zijn dit afspraken die ergens zijn vastgelegd? Is het bijvoorbeeld zeker dat straks bij een overstap naar het 4e HR Portal weer je hele geschiedenis meegaat? En kun je nog bij je spullen als je werkgever in maart 2015 failliet gaat met ADP als schuldeiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Ik krijg sinds 1,5 jaar ook alle strookjes in de prive-mail. Ik heb dit ook liever dan dat dat naar mijn zakelijke mail zou gaan.

Ik krijg de strook als PDF met als wachtwoord een combinatie van BSN/ geb. datum. Als er eens wat zou zijn heb ik al die gegevens nog. Voor de belasting moet je die gegevens ook 7 (?) jaar bewaren natuurlijk. Dat maakt het terugzoeken wel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

The Executer

Lekker belangrijk!

asmi2 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:16:
[...]

Zijn dit afspraken die ergens zijn vastgelegd? Is het bijvoorbeeld zeker dat straks bij een overstap naar het 4e HR Portal weer je hele geschiedenis meegaat? En kun je nog bij je spullen als je werkgever in maart 2015 failliet gaat met ADP als schuldeiser?
Bij mijn vorige werkgever zat het helaas niet zo in elkaar. Bij uitdiensttreding is mijn toegang tot de portaal van Raet mij gelijk ontzegd. Heel fijn, kan ik dus apart weer een aanvraag in gaan dienen voor mijn jaaropgaaf. Ze doen niets meer op papier, en ik moest er zelf maar rekening mee houden dat ik mijn jaaropgaaf maar zou krijgen.

Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee mijn privé-mailadres te verstrekken, als dat een nuttig doel heeft. Toegang krijgen tot een portaal met salarisdocumenten, prima. Afgeven om elke week een nieuwsbrief te ontvangen? Nee, dank je, daarvoor heb je mijn zakelijke adres. Daarnaast, ze weten al zoveel van je dat ik hier weinig problemen in zie.

[ Voor 19% gewijzigd door The Executer op 10-12-2014 08:27 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb sowieso 2 e-mail adressen.

Eentje voor belangrijke dingen, en eentje voor privé zooi. Ik zou dus zonder enige issues mijn belangrijke adres aan mijn werkgever kunnen geven voor dat soort doeleinden. Sterker nog, ik zou willen dat ik elke maand netjes een salarisstrook via de mail ontving :D

Ik werk namelijk in een klein bedrijf. Als ik het vraag dan krijg ik hem wel, maar anders is het 1 keer per jaar een grote envelop met daarin alles van dat jaar inclusief jaaropgave etc :D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 15:29
Werk zelf voor een bedrijf dat salaris verwerkt en wij bieden voor een paar klanten een aantal opties:
- mensen die een papieren strook willen hebben krijgen deze nog steeds.
- er is een portaal beschikbaar en daar kun je na inloggen hem van downloaden.
- je kunt ze ook toegestuurd krijgen. Heb je geen emailadres doorgegeven, dan wordt dat in het werkadres gedeponeerd. Privéadres kun je zelf muteren in het portaal. In alle gevallen ontvang je volgens mij een bijlage in je mail.

Is je toegang ontzegd voor het portaal wat onder andere met uit dienst het geval is, dan wordt er naar een privéadres gestuurd mits ie doorgegeven is. Zo niet, krijg je hem alsnog op papier zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Bij mijn werkgeven zijn ze er begin 2014 ook mee begonnen. standaard naar je werkmail een PDF met password beveiliging van je eigen BSN. Maar je kon het ook laten wijzigen naar een prive email adres.
Ik krijg nu dus ook gewoon PDFs van mijn loonstrook in de mail.

Ik heb er niet zo een probleem mee. Vind het vooral prettiger dat ze in mijn eigen mail komen dan op mijn werk.

Maar bij mijn vorige werkgever werkte ze samen met ADP en daar krijg je inderdaad een link naar je portal waar je het zelf kan downloaden. Het kan allebei.

[ Voor 17% gewijzigd door Xeodopel op 10-12-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi2 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:16:
[...]

Die afspraken zijn inderdaad vastgelegd (wat betreft de conversie van oude gegevens). Die hele geschiedenis vind ik ook niet zo interessant. Ik haal mijn data 1 keer per jaar van de portal af. De rest van de documenten heb ik natuurlijk al lang in mijn eigen archief. Die veranderen ook niet meer.

Weet jij wat er met je papieren loonstrook en jaaropgave gebeurt als je werkgever failliet gaat met de dienstenleverancier als schuldeiser? Dat is in feite precies dezelfde situatie. Normaal gesproken komt er dan een bewindvoerder die dit meeneemt in de afwikkeling van het faillissement. Hoe zouden al die ex-werknemers van al die failliete bedrijven dit anders opgelost hebben met de belastingdienst?

Even voor alle duidelijkheid: de werkgever heeft jouw salarisstrook ook gewoon als PDF. Ze krijgen een afschrift van iedere salarisstrook. En al zouden ze direct na uitdiensttreding de toegang tot de portal blokkeren, dan is dat nog het probleem van de werkgever. Die is namelijk verplicht om jou de informatie aan te leveren. Hoe ze dat regelen, zoeken ze zelf maar uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:50:
Weet jij wat er met je papieren loonstrook en jaaropgave gebeurt als je werkgever failliet gaat met de dienstenleverancier als schuldeiser?
Nou, ik weet in ieder geval wel zeker dat mijn loonstrookjes met cumulatieven dan thuis in mijn eigen map zitten.
Als ik te horen krijg dat er ergens een portal is waar ik altijd mijn spullen kan ophalen dan heb ik daar weinig aan als dit soort risico's niet is afgedekt, want dan moet ik nog steeds zelf nieuwe gegevens direct archiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:46

avotar

P0werd by Black Coffee

sugarcool6 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:15:
Onlangs is mij gevraagd op het werk om een gmail adres i.v.m een salarisstrookje dat voordaan via de mail opgestuurd wordt door de boekhouder.

Nu stel ik zelf altijd prijs op om werk en privé gescheiden te houden. Grapjes zijn leuk maar niet als het echt niet de bedoeling is dat collega´s alles van je te weten komen.

Kunnen collega´s met mijn mailadres ook andere adressen achterhalen, surfgedrag of privé-gegevens?
In theorie wel als jij je mailadres ook gekoppeld hebt aan diverse social media.
én men je privémailadres natuurlijk ook companywide publiceert.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Laten we deze thread afsluiten. TS heeft niets meer van zich laten horen en de general interest van het onderwerp is beperkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:38

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

nieuw e-mail adres aanmaken, en automatisch laten doorsturen. zo blijft je eigen e-mail adres geheim en kan je het wel ontvangen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Pagina: 1