Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals jullie weten komt Time elk jaar met een 'persoon van het jaar', het persoon dat de grootste stempel heeft gezet op het jaar.

Dit waren de personen van de afgelopen jaren volgens Time:
2004: George W. Bush
2005: 'the good samaritans' (represented by Bono, Bill Gates, and Melinda Gates)
2006: 'you' (represented by the individual content creator on the World Wide Web.)
2007: Vladimir Putin
2008: Barack Obama
2009: Ben Bernanke
2010: Mark Zuckerberg
2011: 'The protester' (representing many global protest movements)
2012: Vladimir Putin
2013: Pope Francis

Wat denken, of vinden, jullie dat persoon van het jaar 2014 zou moeten zijn?
Wie heeft volgens jullie de grootste stempel gezet op dit jaar?

Persoonlijk neig ik naar Putin met de annexatie van de Krim, de destabilisatie van Oost-Oekraíne en het weer op scherp zetten van de oost-west-verhoudingen

Andere kanshebbers, denk ik, zijn:
* Al-Baghdadi, ISIS is vanuit niets naar het wereldtoneel geschoten en heeft een behoorlijke stempel gedrukt.
* Humanitaire organisaties, het is een heel druk jaar geweest, crisis in het Midden-Oosten, de Ebola-uitbraak, etc.
* Xi Jinping, welke China nog assertiever naar de voorgrond aan het brengen is. In Europa onzichtbaar, in Azië een heel ander verhaal, vooral om de claims in de Zuid-Chinese zee

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Humanitaire organisaties zou heel goed kunnen. ISIS is inderdaad een "goede" kanshebber. Zelf dacht ik aan snowden, die heeft een hoop los gemaakt bij een hoop mensen, persoonlijk zou ik hem echter niet benomen, ik weet niet wie wel.

Het is sowieso lastig om "het kwaad" (isis, putin(twijfelgeval, ik vind het een misdadiger maar wie ben ik). persoon van het jaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
garriej schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:07:
Het is sowieso lastig om "het kwaad" (isis, putin(twijfelgeval, ik vind het een misdadiger maar wie ben ik). persoon van het jaar te maken.
Ach, Hitler en Stalin zijn het ook een keer geweest ;)

Het is wel vaak dat het een 'goed' iets of iemand is, maar dat is niet perse een regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Sterker nog: "Time magazine points out that controversial figures such as Adolf Hitler (1938), Joseph Stalin (1939 and 1942), Nikita Khrushchev (1957) and Ayatollah Khomeini (1979) have also been granted the title for their impacts".

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

anandus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:15:
[...]

Ach, Hitler en Stalin zijn het ook een keer geweest ;)

Het is wel vaak dat het een 'goed' iets of iemand is, maar dat is niet perse een regel.
Het is meer de titel "meest invloedrijk persoon van het jaar" Persoon van het jaar klinkt, in mijn ogen, als iets te goeds voor een putin of isis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
garriej schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:23:
[...]

Het is meer de titel "meest invloedrijk persoon van het jaar" Persoon van het jaar klinkt, in mijn ogen, als iets te goeds voor een putin of isis
Ja, precies :) daarom probeer ik dat ook te benadrukken in de topicstart met 'degene die de grootste stempel heeft gezet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aangezien Putin het al geweest is en om het positieve in zo'n benoeming te benadrukken zou ik zeggen Merkel.

edit:
als dat ook zou kunnen dan Oekraïne als land.

[ Voor 20% gewijzigd door djengizz op 09-12-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Snowden zou ik zeker wel nomineren. Hij heeft toch bij een hele hoop mensen de ogen geopend..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 10:37
Standeman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:42:
Snowden zou ik zeker wel nomineren. Hij heeft toch bij een hele hoop mensen de ogen geopend..
Die had vorig jaar moeten winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Ah... de tijd vliegt 8)7

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Toen ik Snowden schreef dacht ik ook "of was dat al in 2013? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat Bashar al-Assad (die president van Syrie) een redelijke kans maakt.
Afgezien van Ebola is bij hem in de achtertuin een hele hoop ellende ontsprongen - waarvan IS er volgens mij ook een is. Zonder hem zou IS waarschijnlijk bij lange na niet de aandacht hebben gekregen die het nu heeft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
djengizz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:40:
Aangezien Putin het al geweest is en om het positieve in zo'n benoeming te benadrukken zou ik zeggen Merkel.

edit:
als dat ook zou kunnen dan Oekraïne als land.
Ik vind Merkel anders veel minder zichtbaar dan tijdens de Merkozy periode.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:15:
Ik vind Merkel anders veel minder zichtbaar dan tijdens de Merkozy periode.
Qua zichtbaarheid wel (en ik weet niet of dit een factor is voor de benoeming) en om een ander onderwerp, qua invloed zie ik haar o.a. als één van de belangrijkste katalysatoren (zo niet de enige) voor een oplossing in de problemen met Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zal je zien dat ze voor een outsider gaan als Piketty.

Maar ik zet mijn geld op Assad of Al-Baghdadi.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:46
Hoe kan Assad persoon van het jaar worden? Hij had de touwtjes in handen over heel Syrië maar tegenwoordig maakt in de helft van het land ISIS de dienst uit. Hij is dus minder machtig geworden, heeft hulp nodig van het westen en heeft zijn eigen land niet onder controle. Dan zou je eerder loser van het jaar zijn, dan persoon van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Putin.

Zelfs als Merkel een goede kandidaat naar voren geschoven wordt is het omdat zij reageert op Putin. Misschien dat een verdwaalde ebola-hulpverlener een outsider is maar 2014 wordt gemaakt door Putin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:31
Zwarte Piet :+ (voor NL)

Poetin (INT)

[ Voor 49% gewijzigd door DeBaroN op 09-12-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

In Nederland had ik dit nog zien gebeuren ook, of eerder de discussie starters, maar helaas is dit niet een nationale maar een internationale uitreiking. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Putin, Time is behoorlijk Westers, en Putin heeft dit jaar een gigantische impact gehad op het westen, de NAVO wordt weer afgestoft, defensie is opeens weer belangrijk, Russische toestellen die opeens in europees luchtruim zitten zijn zowaar eng, etc etc.

Assad, nah, heb nauwelijks wat van hem gehoord.
Piketty, nah, niet echt een grote impact, was even leuk, maar Putin belangrijker.

ISIS, of nog algemener "Terrorists" is ook een mooie kanshebber, gezien dat voor ons in het westen misschien nog wel enger/belangrijker lijkt/is dan Putin.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Poetin, misschien volgend jaar Merkel met hoe die zich lijkt in te graven tegen Poetin.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Hmm, dan schuif ik de ESA naar voren, de European Space Agency met hun Rosetta/Philae missie. :)
Of denk ik nu te Nobel ? :P

[ Voor 13% gewijzigd door mercapto op 09-12-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ah nee, ik stem toch Taylor Swift 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:59:
Poetin, misschien volgend jaar Merkel met hoe die zich lijkt in te graven tegen Poetin.
hihi een duitser die zich ingraaft, waar hebben we dat toch eerder gezien :+

Nein, ik zie merkel niet snel person of the year winnen, putin maakt goede kans.
Tim Cook, who introduced Apple’s iPhone 6 and 6 Plus, Apple Watch, and Apple Pay this year, and whose decision to come out made him the first openly gay Fortune 500 CEO.

Neeh tim cook natuurlijk, omdat hij gay is :D

[ Voor 38% gewijzigd door garriej op 09-12-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Het zijn toch veredelde Oscars, dus hij heeft een goede kans.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat zie ik serieus ook nog wel gebeuren. En ik weet niet echt hoe geweldige uitwerking dat zal hebben. Een vriend van mij, welke homo is, vond al het gedoe rond homo zijn [gaypride, hoe speciaal uit de kast komen wel niet is] altijd zwaar irritant, omdat je het zo juist speciaal houdt, en homo's ook zowaar anders behandeld worden.

Daarover ben ik het wel met hem eens, het zou geweldig zijn als de hele wereld zei tegen Tim Cook "wtf maakt het nou uit wat je neukt, geef ons die nieuwe iphone"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik echt bewondering voor Paus Francis, want hij reist gewoon naar Turkije en haalt vervolgens de banden aan met de islam en roept op voor meer verdraagzaamheid onder de verschillende religies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:13:
Persoonlijk heb ik echt bewondering voor Paus Francis, want hij reist gewoon naar Turkije en haalt vervolgens de banden aan met de islam en roept op voor meer verdraagzaamheid onder de verschillende religies.
2x op een rij, beetje teveel van het goede, maar ik vind het wel een hele goede paus.

Tim Cook zou kunnen, hij laat wel zien dat het mogelijk is om als homo een topfunctie te bekleden. Maar kwa impact op de wereld zou ik eerder putin of Assad zeggen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Afvalzak schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:20:
[...]

2x op een rij, beetje teveel van het goede, maar ik vind het wel een hele goede paus.

Tim Cook zou kunnen, hij laat wel zien dat het mogelijk is om als homo een topfunctie te bekleden. Maar kwa impact op de wereld zou ik eerder putin of Assad zeggen.
Als dat de maatstaf van 'persoon van het jaar' is blijft het een trieste 'verkiezing'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:06
Ik zeg Vladimir Putin, gelet op de situatie in Oekraine en de veranderingen in de verhouding Oost-West.

[ Voor 21% gewijzigd door cmndr_adama op 09-12-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ook wil-ie het schisma een beetje dichten, ook niet niets.

Afbeeldingslocatie: http://i1.huffpost.com/gen/2335420/thumbs/n-POPE-FRANCIS-ECUMENICAL-PATRIARCH-BARTHOLOMEW-large570.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Als ik geld in zou moeten zetten dan zou ik het op Malala zetten. Putin is al een keer gekozen, dus die zal het waarschijnlijk niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Er is op te wedden, redelijk armoedig lijstje...erg rijk ook :P

http://www.nicerodds.co.uk/time-person-of-the-year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:00:
[...]

Ook wil-ie het schisma een beetje dichten, ook niet niets.

[afbeelding]
Dat vind ik juist zo schitterend om te zien, ik heb die kerk in Istanboel namelijk bezocht en je ziet duidelijk dat Paus Francis inderdaad hechter wilt samen werken met de Oosters-orthodoxe Kerken. Ik heb dus ook oprecht respect voor Paus Francis :) En dat heb ik eerlijk gezegd niet snel voor iemand die zo'n hoge functie bekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 19:45
Hij heeft geen keus ... de katholieke verliest aan alle kanten dan kun je beter met een charme offensief beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

xelfer schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:05:
Als ik geld in zou moeten zetten dan zou ik het op Malala zetten. Putin is al een keer gekozen, dus die zal het waarschijnlijk niet worden.
Je kan best 2x gekozen worden, is wel vaker gebeurd, zeker bij "baddies" gebeurd dat nog wel eens.

Malala, tja, het klinkt wellicht wat grof, maar, wat heeft zou nou werkelijk echt bereikt? Ik durf te stellen dat als de Taliban haar niks had gedaan, zij nooit zo bekend was geworden. Zij is imo een [westers] symbool, meer niet.

Natuurlijk, waar ze voor staat en strijd is heel goed, dat ontken ik ook niet, maar, zij is vergeleken met Poetin, de Paus en zelfs Obama knap onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
VasZaitsev schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:04:
[...]

Je kan best 2x gekozen worden, is wel vaker gebeurd, zeker bij "baddies" gebeurd dat nog wel eens.

Malala, tja, het klinkt wellicht wat grof, maar, wat heeft zou nou werkelijk echt bereikt? Ik durf te stellen dat als de Taliban haar niks had gedaan, zij nooit zo bekend was geworden. Zij is imo een [westers] symbool, meer niet.

Natuurlijk, waar ze voor staat en strijd is heel goed, dat ontken ik ook niet, maar, zij is vergeleken met Poetin, de Paus en zelfs Obama knap onbelangrijk.
Ben ik het helemaal mee eens, maar toch denk ik dat ze een goede kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 00:35
And the winner is ...

The Ebola Fighters.

http://time.com/time-pers...ar-ebola-fighters-choice/

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

* RobinHood was vergeten dat ebola in de VS heel wat belangrijker is dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Vanzelfsprekend ben ik het eens met het idee om Poetin te nomineren voor persoon van het jaar: stoere kerel die het ene na het andere land in zijn omgeving lastigvalt met z'n flauwekul. Ondanks dat de uitslag al bekend is (die dappere ebola-vechters), zou ik toch nog een andere flapdrol willen nomineren, namelijk Bill Cosby. Bekend van TV (wie keek er vroeger nou niet naar de Cosby-Show, iedereen toch?), invloedrijk, en wiens reputatie naar de filistijnen is geholpen doordat de knakker vermoedelijk flink wat vrouwen heeft zitten te verkrachten. Een wereldse prestatie! You go Bill !!! oOo oOo oOo

A word to the wise ain't necessary -- it's the stupid ones that need the advice.
- Bill Cosby

[ Voor 13% gewijzigd door Salvatron op 13-12-2014 14:49 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Pagina: 1