Zoals jullie weten komt Time elk jaar met een 'persoon van het jaar', het persoon dat de grootste stempel heeft gezet op het jaar.
Dit waren de personen van de afgelopen jaren volgens Time:
2004: George W. Bush
2005: 'the good samaritans' (represented by Bono, Bill Gates, and Melinda Gates)
2006: 'you' (represented by the individual content creator on the World Wide Web.)
2007: Vladimir Putin
2008: Barack Obama
2009: Ben Bernanke
2010: Mark Zuckerberg
2011: 'The protester' (representing many global protest movements)
2012: Vladimir Putin
2013: Pope Francis
Wat denken, of vinden, jullie dat persoon van het jaar 2014 zou moeten zijn?
Wie heeft volgens jullie de grootste stempel gezet op dit jaar?
Persoonlijk neig ik naar Putin met de annexatie van de Krim, de destabilisatie van Oost-Oekraíne en het weer op scherp zetten van de oost-west-verhoudingen
Andere kanshebbers, denk ik, zijn:
* Al-Baghdadi, ISIS is vanuit niets naar het wereldtoneel geschoten en heeft een behoorlijke stempel gedrukt.
* Humanitaire organisaties, het is een heel druk jaar geweest, crisis in het Midden-Oosten, de Ebola-uitbraak, etc.
* Xi Jinping, welke China nog assertiever naar de voorgrond aan het brengen is. In Europa onzichtbaar, in Azië een heel ander verhaal, vooral om de claims in de Zuid-Chinese zee
Dit waren de personen van de afgelopen jaren volgens Time:
2004: George W. Bush
2005: 'the good samaritans' (represented by Bono, Bill Gates, and Melinda Gates)
2006: 'you' (represented by the individual content creator on the World Wide Web.)
2007: Vladimir Putin
2008: Barack Obama
2009: Ben Bernanke
2010: Mark Zuckerberg
2011: 'The protester' (representing many global protest movements)
2012: Vladimir Putin
2013: Pope Francis
Wat denken, of vinden, jullie dat persoon van het jaar 2014 zou moeten zijn?
Wie heeft volgens jullie de grootste stempel gezet op dit jaar?
Persoonlijk neig ik naar Putin met de annexatie van de Krim, de destabilisatie van Oost-Oekraíne en het weer op scherp zetten van de oost-west-verhoudingen
Andere kanshebbers, denk ik, zijn:
* Al-Baghdadi, ISIS is vanuit niets naar het wereldtoneel geschoten en heeft een behoorlijke stempel gedrukt.
* Humanitaire organisaties, het is een heel druk jaar geweest, crisis in het Midden-Oosten, de Ebola-uitbraak, etc.
* Xi Jinping, welke China nog assertiever naar de voorgrond aan het brengen is. In Europa onzichtbaar, in Azië een heel ander verhaal, vooral om de claims in de Zuid-Chinese zee
"Always remember to quick save" - Sun Tzu