Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JustMoes
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-10-2023
Mijn oude telefoon, een Sony xperia S, is na een aantal jaren nu toch echt aan vervanging toe. Ik ben zeer tevreden geweest met dit model, maar helaas gaat deze niet voor altijd mee.

Ik ben op zoek naar een android telefoon zonder abbonoment.

Wat is je budget?
Mijn budget licht tussen de 400-500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een telefoon met een goede accuduur en een redelijke camera. Ook is een minimum van 16 GB of de mogelijk voor een micro-SD een vereiste. Ik ga geen(zeer weinig) spelletjes op de telefoon spelen. Verder is het een beetje internetten. Ook mag de telefoon een beetje robuust zijn en goed tegen modder kunnen (ik ben zelf vaak buiten bezig...)

Wat heb je zelf al gevonden?
* HTC One M8 - Deze telefoon heb ik een aantal keren vast mogen houden. Een mooie telefoon al valt de camera mij iets tegen.
* Sony xperia Z3(of compact?) - Tsja, een sony telefoon... Die ik nu heb beviel goed maar zal deze dat ook doen? Wel iets boven het budget...
* Sony xperia Z2 - Een ouder model, misschien wel net zo goed?

Misschien kunnen jullie mij een idee geven wat hieruit de beste keuze zou zijn of zijn er nog andere telefoons die wel in mijn plaatje passen?

Bij voorbaad dank!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou zeggen, maak een lijstje wat je wel/niet bevalt aan je huidige telefoon en wat je er veel mee doet, en leg dat neer op je eisen/wensen lijst.
Je noemt bijvoorbeeld dat de Camera van de M8 tegen valt, als de camera belangrijk is moet je de telefoon uit je wensenlijst halen.
Verder kun je ze online goed vergelijken, bijvoorbeeld:
http://www.phonearena.com...peria-Z2/phones/8764,8323
Dan zie je dat de Z3 compacter is met zelfde schermgrootte als de Z2, en dat dat gerealiseerd is door de accu 3 procent mindere capaciteit te geven.
Daarnaast is de Z3 IP68 en de Z2 IP58 gecertificeert.
http://www.phonearena.com...ages&f=name&id=136340&kw=
Dus houd de telefoons vast en kijk of de prijs het verschil rechtvaardigd.

Kijk je naar andere telefoons (je kunt in de pricewatch filteren), is het grote verschil de grafische schil die iets anders in elkaar zal steken. De Sony schil is anders dan de Samsung schil, de HTC schil, de Huawei schil of zelfs de Nexus schil. Ook hiervoor, ga naar de mediamarkt, en probeer het in de winkel. Vind je je weg makkelijk, of mis je iets? En dan kun je verder besluiten.